Prisjustering

För att kunna fortsätta investera i våra fasta och mobila nät och samtidigt utveckla våra tjänster och förbättra vår service ser vi årligen över våra priser. Det gör vi med hänsyn till den svenska marknaden och andra faktorer som påverkar kostnaderna i samhället.

Vi utvecklar våra tjänster och vårt nät för att ge dig en bättre upplevelse. Under året har vi bland annat byggt ut vårt 5G-mobilnät, som nu täcker 90 procent av Sveriges yta och når 99,9 procent av befolkningen. Vi har också stärkt vårt tv-utbud med nya flexibla paket och mer innehåll.

Frågor och svar

Vi justerar våra priser för att möta ökade kostnader och fortsätta investera i våra tjänster och nät. Exempel på kostnader som har ökat under det senaste året är allt från leveransen av bredbandstjänster till innehållskostnader för streaming.

Vi anpassar årligen våra priser efter den svenska marknaden och annat som påverkar kostnadsökningarna i samhället.

I september 2025 uppgraderades vårt mobilnät med ny teknik, fler master och större kapacitet. Detta innebär att 5G idag har mycket bättre räckvidd och genomslag, särskilt i svår terräng, inomhus och områden med låg befolkningstäthet.

5G-täckningen är samma som 4G-täckningen, vilket betyder att hela vårt nät i Sverige från fjäll till skärgård omfattas. Samtidigt stärktes hela nätet genom bättre reservkapacitet och stabilare uppkoppling.

Om ditt pris justeras får du information från Tele2 i god tid via mejl, sms eller brev innan justeringen i träder kraft.

För kunder med förtidsfakturering kommer det nya priset synas en månad innan prisjusteringen träder i kraft. För kunder med efterskottsfakturering kommer det nya priset synas en månad efter prisjusteringen trätt i kraft.

Prisjusteringar sker först efter bindningstidens slut. Eventuella undantag kan tillkomma och kommuniceras till dig i god tid innan justeringen träder i kraft.