Contact Center
Bättre kundupplevelser och enklare ärendehantering
Kundkommunikationen spelar roll
Under de senaste åren har vi sett en snabb förändring i hur vi lever, hur vi arbetar och hur vi gör affärer. Contact center och bra kundservice är högaktuella i den digitala utvecklingen, när kunder förväntar sig kunna nå ett företag när som helst och från vilken kanal som helst. Med ökade krav på kundtjänst ökar också de tekniska kraven på contact center. Dagens contact center är optimerade för digital kommunikation i ett flertal kanaler. Utöver detta efterfrågas också självservicetjänster och automatisering i allt högre grad.
Contact center i privat moln
Contact center i publikt moln
Contact center i publikt eller privat moln
Tele2 Företag levererar contact center-lösningar baserade antingen på publika eller privata moln. Vilken lösning som är rätt för dig beror på kraven och behoven från din verksamhet.
Publika molntjänster är flexibla och mångsidiga, och här finns lösningar både för organisationer med enklare och mer komplexa behov. Tjänsten är tillgänglig för alla företag och användaren delar server med andra verksamheter. Den tekniska plattformen underhålls och driftas av en extern leverantör, som också tar fullt ansvar för support och säkerhet. Lösningen är kostnadseffektiv, lättanvänd och miljövänlig eftersom kapacitet och energianvändning delas med andra användare.
Ett privat moln är en molnlösning som enbart är tillgänglig för din organisation. Det innebär att infrastrukturen finns på ett privat nätverk och att funktioner och resurser kan utvecklas och anpassas specifikt för din verksamhets behov och förutsättningar.
Privata moln är en bra lösning för företag och organisationer som hanterar känslig eller affärskritisk information, eller som behöver ha extra kontroll över sin it-lösning. Contact center i privata moln används därför ofta av exempelvis myndigheter och andra företag och organisationer som har stora krav på säkerhet.

Från multikanal till omnikanal
Multikanal innebär att ett företag använder flera kanaler, som webbplats, telefon, sociala medier och chatt, som inte integrerar fullt med varandra. Det blir svårt att få en enhetlig bild över kundens behov och beteendemönster, samt att upprätthålla en hög servicegrad. Idag väljer allt fler företag i stället en omnikanalstrategi. De använder fortfarande flera kanaler, som integreras med varandra i ett gemensamt gränssnitt. Medarbetaren får därmed full överblick och företaget kan erbjuda bästa möjliga kundupplevelse genom sömlös och personaliserad kommunikation.
Organisationer som möjliggör kundkommunikation genom omnikanalsystem och workforce management är 96 % mer sannolika att gå med vinst och 82 % mer sannolika att erbjuda hög kvalitet på kundupplevelserna.
Källa: Frost och Sullivan
Genom att kombinera AI-teknologi med mänsklig arbetskraft kan kundnöjdheten öka med 61 %, effektiviteten med 68 % och produktiviteten hos kundserviceagenterna med 66 %.
Källa: Forrester
Vi samarbetar med ledande leverantörer
Artvise
Artvise är ett populärt val inom offentlig sektor, exempelvis bland kommuner med behov av smidig ärendehantering eller e-tjänster. Artvise passar även företag som vill kunna hantera ärenden, contact center och telefonväxel i ett enda system. Contact center-lösningen kan placeras hos kunden eller driftas i Tele2s datacenter.
Genesys
Genesys är en världsledande leverantör av contact center-lösningar som passar företag med flera olika kanaler och kontaktytor. Plattformen kan integreras och anpassas till andra system för kunddata, så att du enkelt kan samla all kundinformation i ett system. Genesys Cloud baseras på AI-teknologi och används ofta av företag som vänder sig till konsumentmarknaden, exempelvis genom e-handel.
Mitel
Mitels contact center-lösning MiCCE används ofta inom offentlig sektor samt bank och finans. Systemet passar för större företag, men används inom de flesta segment och branscher. Lösningen kan erbjudas som kundplacerad eller driftad i Tele2s datacenter.
Zisson
Zissons molnbaserade contact center integrerar sömlöst alla företagets kanaler i en gemensam omnikanallösning. Lösningen erbjuds i ett färdigt paket med många funktioner som skapar en smidig kundkommunikation. Kunderna kan kontakta ditt företag från den kanal de vill, och dina medarbetare hanterar smidigt alla kundkontakter i samma gränssnitt.

Sätt kunderna främst
De kundupplevelser du skapar är lika viktiga som de produkter och tjänster du säljer. Kundresan består av flera delar - från marknadsföring och försäljning till support och lojaliserande aktiviteter. Det viktigaste för ett framgångsrikt företag är nöjda kunder, och en bra kundupplevelse börjar ofta med bemötandet hos företagets kundservice. Vi på Tele2 Företag har en lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att skapa lösningar för kundtjänster i världsklass. Vi ger dig möjlighet att skapa upplevelser som kunderna kommer ihåg – tillsammans med en trygg samarbetspartner som hjälper dig varje steg på vägen.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i någon av våra butiker, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.