FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandeSIMFyll på dataMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WAN ProPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddNetwork as a serviceKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorVarför Tele2 FöretagHållbarhetHållbarhet och telekomArtiklar och kundcase om hållbarhetRapport: Det hållbara företagandetMöt Tele2s hållbarhetschefOm Tele2s arbete med hållbarhetKunskap och insikterKundcaseRapporterGuiderWebcastsWhitepapers och tillämpningarKundpaneler och eventSäkerhetsbloggenIt-säkerhet för ditt företag5G för företagetDet hybrida arbetslivetGör vår behovsanalys

CONTACT CENTER

Bättre kundupplevelser och enklare ärendehantering

Kundkommunikationen spelar roll

Under de senaste åren har vi sett en snabb förändring i hur vi lever, hur vi arbetar och hur vi gör affärer. Contact center och bra kundservice är högaktuella i den digitala utvecklingen, när kunder förväntar sig kunna nå ett företag när som helst och från vilken kanal som helst.

Med ökade krav på kundtjänst ökar också kraven på tekniken för contact center. Från att ha varit röstcentrerade callcenter är dagens contact center i stället optimerade för digital kommunikation i ett flertal kanaler. Utöver detta efterfrågas också självservicetjänster och automatisering i allt högre grad.

Kundkommunikationen spelar roll

Under de senaste åren har vi sett en snabb förändring i hur vi lever, hur vi arbetar och hur vi gör affärer. Contact center och bra kundservice är högaktuella i den digitala utvecklingen, när kunder förväntar sig kunna nå ett företag när som helst och från vilken kanal som helst.

Med ökade krav på kundtjänst ökar också kraven på tekniken för contact center. Från att ha varit röstcentrerade callcenter är dagens contact center i stället optimerade för digital kommunikation i ett flertal kanaler. Utöver detta efterfrågas också självservicetjänster och automatisering i allt högre grad.

Contact center i publikt eller privat moln

Tele2 Företag levererar contact center-lösningar baserade antingen på publika eller privata moln. Vilken lösning som är rätt för dig beror på kraven och behoven från din verksamhet.

Publika molntjänster är flexibla och mångsidiga, och här finns lösningar både för organisationer med enklare och mer komplexa behov. Tjänsten är tillgänglig för alla företag och användaren delar server med andra verksamheter. Den tekniska plattformen underhålls och driftas av en extern leverantör, som också tar fullt ansvar för support och säkerhet. Lösningen är kostnadseffektiv, lättanvänd och miljövänlig eftersom kapacitet och energianvändning delas med andra användare.

Tele2 Företag levererar contact center-lösningar baserade antingen på publika eller privata moln. Vilken lösning som är rätt för dig beror på kraven och behoven från din verksamhet.

Publika molntjänster är flexibla och mångsidiga, och här finns lösningar både för organisationer med enklare och mer komplexa behov. Tjänsten är tillgänglig för alla företag och användaren delar server med andra verksamheter. Den tekniska plattformen underhålls och driftas av en extern leverantör, som också tar fullt ansvar för support och säkerhet. Lösningen är kostnadseffektiv, lättanvänd och miljövänlig eftersom kapacitet och energianvändning delas med andra användare.

Ett privat moln är en molnlösning som enbart är tillgänglig för din organisation. Det innebär att infrastrukturen finns på ett privat nätverk och att funktioner och resurser kan utvecklas och anpassas specifikt för din verksamhets behov och förutsättningar.

Privata moln är en bra lösning för företag och organisationer som hanterar känslig eller affärskritisk information, eller som behöver ha extra kontroll över sin it-lösning. Contact center i privata moln används därför ofta av exempelvis myndigheter och andra företag och organisationer som har stora krav på säkerhet.

Ett privat moln är en molnlösning som enbart är tillgänglig för din organisation. Det innebär att infrastrukturen finns på ett privat nätverk och att funktioner och resurser kan utvecklas och anpassas specifikt för din verksamhets behov och förutsättningar.

Privata moln är en bra lösning för företag och organisationer som hanterar känslig eller affärskritisk information, eller som behöver ha extra kontroll över sin it-lösning. Contact center i privata moln används därför ofta av exempelvis myndigheter och andra företag och organisationer som har stora krav på säkerhet.

Från multikanal till omnikanal

Traditionellt har många företag använt en multikanalstrategi. Det betyder att företaget använder flera kanaler, som webbplats, telefon, sociala medier och chatt, som inte integrerar fullt med varandra. Det blir svårt att få en enhetlig bild över kundens behov och beteendemönster, samt att upprätthålla en hög servicegrad.

Idag väljer allt fler företag i stället en omnikanalstrategi. Det innebär att de fortfarande arbetar med flera olika kanaler, men att dessa integreras med varandra i ett gemensamt gränssnitt. Medarbetaren får därmed full överblick och företaget kan erbjuda bästa möjliga kundupplevelse genom sömlös och personaliserad kommunikation.

Från multikanal till omnikanal

Traditionellt har många företag använt en multikanalstrategi. Det betyder att företaget använder flera kanaler, som webbplats, telefon, sociala medier och chatt, som inte integrerar fullt med varandra. Det blir svårt att få en enhetlig bild över kundens behov och beteendemönster, samt att upprätthålla en hög servicegrad.

Idag väljer allt fler företag i stället en omnikanalstrategi. Det innebär att de fortfarande arbetar med flera olika kanaler, men att dessa integreras med varandra i ett gemensamt gränssnitt. Medarbetaren får därmed full överblick och företaget kan erbjuda bästa möjliga kundupplevelse genom sömlös och personaliserad kommunikation.

Organisationer som möjliggör kundkommunikation genom omnikanalsystem och workforce management är 96 % mer sannolika att gå med vinst och 82 % mer sannolika att erbjuda hög kvalitet på kundupplevelserna.

Källa: Frost och Sullivan

Organisationer som möjliggör kundkommunikation genom omnikanalsystem och workforce management är 96 % mer sannolika att gå med vinst och 82 % mer sannolika att erbjuda hög kvalitet på kundupplevelserna.

Källa: Frost och Sullivan

Genom att kombinera AI-teknologi med mänsklig arbetskraft kan kundnöjdheten öka med 61 %, effektiviteten med 68 % och produktiviteten hos kundserviceagenterna med 66 %.

Källa: Forrester

Genom att kombinera AI-teknologi med mänsklig arbetskraft kan kundnöjdheten öka med 61 %, effektiviteten med 68 % och produktiviteten hos kundserviceagenterna med 66 %.

Källa: Forrester

Växellösningar från Tele2 Företag

Med våra mobila och molnbaserade företagsväxlar kan du skapa en mer effektiv verksamhet, oberoende av fysisk plats. Du kan arbeta flexibelt, samtidigt som du svarar upp till kundernas förväntningar på att du som leverantör ska vara uppkopplad och tillgänglig oavsett var du befinner dig. Hos Tele2 Företag finns en telefonväxel för ditt företag, oavsett storlek, bransch eller inriktning. Tillsammans med dig hittar vi den växeltjänst som passar din verksamhet bäst, för att göra vardagen så enkel som möjligt för dig, dina kollegor och dina kunder.

Växellösningar från Tele2 Företag

Med våra mobila och molnbaserade företagsväxlar kan du skapa en mer effektiv verksamhet, oberoende av fysisk plats. Du kan arbeta flexibelt, samtidigt som du svarar upp till kundernas förväntningar på att du som leverantör ska vara uppkopplad och tillgänglig oavsett var du befinner dig. Hos Tele2 Företag finns en telefonväxel för ditt företag, oavsett storlek, bransch eller inriktning. Tillsammans med dig hittar vi den växeltjänst som passar din verksamhet bäst, för att göra vardagen så enkel som möjligt för dig, dina kollegor och dina kunder.

Vi samarbetar med ledande leverantörer

Trio

Trio erbjuder kombinationen contact center, telefonist och hänvisningssystem i samma applikation och används brett inom organisationer där kundkontakten är avgörande. Trio kan antingen driftas i Tele2s datacenter eller placeras hos kunden. Vi har stor kompetens och erfarenhet av Trio och samarbetar nära tillverkaren Enghouse för att kunna fortsätta erbjuda våra kunder de bästa lösningarna.

Mitel

Mitels contact center-lösning MiCCE är ett populärt val inom offentlig sektor samt bank och finans. Mitels system är särskilt uppskattade bland större företag, men används inom de flesta segment och branscher. Lösningen erbjuds både placerad hos kund och driftad i Tele2s datacenter. Vi har ett nära samarbete med Mitel samt stor kompetens och erfarenhet av denna lösning.

Trio

Trio erbjuder kombinationen contact center, telefonist och hänvisningssystem i samma applikation och används brett inom organisationer där kundkontakten är avgörande. Trio kan antingen driftas i Tele2s datacenter eller placeras hos kunden. Vi har stor kompetens och erfarenhet av Trio och samarbetar nära tillverkaren Enghouse för att kunna fortsätta erbjuda våra kunder de bästa lösningarna.

Mitel

Mitels contact center-lösning MiCCE är ett populärt val inom offentlig sektor samt bank och finans. Mitels system är särskilt uppskattade bland större företag, men används inom de flesta segment och branscher. Lösningen erbjuds både placerad hos kund och driftad i Tele2s datacenter. Vi har ett nära samarbete med Mitel samt stor kompetens och erfarenhet av denna lösning.

Artvise

Detta system används ofta inom offentlig sektor, exempelvis inom kommuner med behov av smidig ärendehantering eller e-tjänster som tillstånd, ansökingsförfaranden m m. Artvise är också ett bra val för företag som vill kunna hantera ärenden, contact center och telefonväxel i ett enda system. Contact center-lösningen kan placeras hos kunden eller driftas i Tele2s datacenter.

Genesys

Genesys är en världsledande leverantör av contact center-lösningar som lämpar sig för företag med många kanaler och kontaktytor som röst, mejl, chatt och sociala medier. Plattformen kan integreras och anpassas till andra system som innehåller kunddata, så att man på ett enkelt sätt kan samla all kunddata i ett och samma system. Genesys Cloud baseras på AI-teknologi och används ofta av företag som vänder sig till konsumentmarknaden, exempelvis genom e-handel.

Artvise

Detta system används ofta inom offentlig sektor, exempelvis inom kommuner med behov av smidig ärendehantering eller e-tjänster som tillstånd, ansökingsförfaranden m m. Artvise är också ett bra val för företag som vill kunna hantera ärenden, contact center och telefonväxel i ett enda system. Contact center-lösningen kan placeras hos kunden eller driftas i Tele2s datacenter.

Genesys

Genesys är en världsledande leverantör av contact center-lösningar som lämpar sig för företag med många kanaler och kontaktytor som röst, mejl, chatt och sociala medier. Plattformen kan integreras och anpassas till andra system som innehåller kunddata, så att man på ett enkelt sätt kan samla all kunddata i ett och samma system. Genesys Cloud baseras på AI-teknologi och används ofta av företag som vänder sig till konsumentmarknaden, exempelvis genom e-handel.

Sätt kunderna främst

De kundupplevelser du skapar är lika viktiga som de produkter och tjänster du säljer. Kundresan består av flera delar - från marknadsföring och försäljning till support och lojaliserande aktiviteter. Det viktigaste för ett framgångsrikt företag är nöjda kunder, och en bra kundupplevelse börjar ofta med bemötandet hos företagets kundservice. Vi på Tele2 Företag har en lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att skapa lösningar för kundtjänster i världsklass. Vi ger dig möjlighet att skapa upplevelser som kunderna kommer ihåg – tillsammans med en trygg samarbetspartner som hjälper dig varje steg på vägen.

Sätt kunderna främst

De kundupplevelser du skapar är lika viktiga som de produkter och tjänster du säljer. Kundresan består av flera delar - från marknadsföring och försäljning till support och lojaliserande aktiviteter. Det viktigaste för ett framgångsrikt företag är nöjda kunder, och en bra kundupplevelse börjar ofta med bemötandet hos företagets kundservice. Vi på Tele2 Företag har en lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att skapa lösningar för kundtjänster i världsklass. Vi ger dig möjlighet att skapa upplevelser som kunderna kommer ihåg – tillsammans med en trygg samarbetspartner som hjälper dig varje steg på vägen.