Kom igång med autogiro

Hos oss kan du själv välja hur du vill betala dina fakturor. Med autogiro spar du papper samtidigt som du slipper kostnaden för pappersfakturan. Har du autogiro dras summan automatiskt varje månad, du behöver inte göra någonting.

Beställ autogiro

Signera med BankID

Nu har det blivit enklare att beställa autogiro. Fyll i formuläret direkt på webben och signera med mobilt BankID. Vid beloppsförändring meddelar vi dig via e-post.

Observera att det digitala beställningsformuläret inte går att skriva ut.

Om du inte har möjlighet att signera med mobilt BankID kan du kontakta Kundservice på 90 222.

Efter beställning

Tar upp till tio dagar

Det kan ta upp till tio arbetsdagar för en autogiroanmälan att behandlas beroende på vilket sätt du väljer att anmäla på.

Var uppmärksam på att eventuella pappersfakturor ska betalas som vanligt till dess att du får en bekräftelse från oss. Du ser också att ditt autogiro har börjat gälla när du får hem en faktura där beloppet är makulerat.

Hur mycket dras från mitt konto?

Vi kommer att dra kostnaden för ditt abonnemang varje månad. Med autogiro slipper du faktureringsavgift.

Om du använder vår fasta telefonitjänst kommer summan som dras varje månad att variera på grund av dina samtalsavgifter. Normalt får du då hem en pappersfaktura tillsammans med din samtalsspecifikation. Du betalar inte någon faktureringsavgift för detta och summan dras fortfarande från ditt konto automatiskt.

Frågor och svar

Kontakta din bank för att avsluta ditt autogiro eller din e-fakturering.

Har du BankID så fyll du i formuläret direkt på webben och signera med mobilt BankID.

Observera att det digitala beställningsformuläret inte går att skriva ut.

Om du inte har möjlighet att signera med mobilt BankID kan du kontakta kundservice på 90 222.

Vi skickar fakturan minst tio dagar innan förfallodagen, som är någon av de sista vardagarna i månaden.

Som ny kund får du din första faktura cirka tio dagar efter att abonnemanget tecknats. Notera att första fakturan kan innehålla avgifter för mer än en månad. Detta på grund av att vi tillämpar förskottsbetalning på våra tjänster.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor
Betalningssätt

Vi skapar våra fakturor i början av varje månad. Har du fått en faktura hemskickad trots att du har autogiro eller e-faktura kan det bero på att fakturan skapats innan ditt autogiro eller din e-fakturering registrerades hos oss.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

Ja, om du betalar via faktura som skickas per post tillkommer ett tillägg för fakturan i form av en faktureringsavgift på 45 kr. Faktureringsavgiften täcker våra kostnader för fakturautskrift och porto.

Du sparar 540 kr per år om du istället väljer att betala via autogiro eller e-faktura.

Mer om autogiro och e-faktura

Har du en annan fråga?