Kom igång med autogiro

Hos oss kan du välja själv hur du vill betala dina fakturor. Väljer du autogiro dras summan automatiskt varje månad. Med autogiro slipper du kostnaden för pappersfaktura.

Beställ autogiro

Signera med BankID

Nu har det blivit enklare att beställa autogiro. Fyll i formuläret direkt på webben och signera med mobilt BankID. Vid beloppsförändring meddelar vi dig via e-post.

Observera att det digitala beställningsformuläret inte går att skriva ut.

Om du inte har möjlighet att signera med mobilt BankID kan du kontakta Kundservice på 90 222.

Efter beställning

Tar upp till tio dagar

Det kan ta upp till tio arbetsdagar för en autogiroanmälan att behandlas beroende på vilket sätt du väljer att anmäla på.

Var uppmärksam på att eventuella pappersfakturor ska betalas som vanligt till dess att ditt autogiro kommit igång.

Hur mycket dras från mitt konto?

Vi kommer att dra kostnaden för ditt abonnemang varje månad. Med autogiro slipper du faktureringsavgift.

Om du använder vår fasta telefonitjänst kommer summan som dras varje månad att variera på grund av dina samtalsavgifter. Samtalsspecifikation över dina ringda samtal hittar du digitalt på Mitt Tele2 på webben och i appen.

Frågor och svar

Du hittar ditt kundnummer på följande ställen:

  • din orderbekräftelse
  • din faktura
  • Mitt Tele2

Vi skickar fakturan minst tio dagar innan förfallodagen, som är någon av de sista vardagarna i månaden.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor
Betalningssätt

Byte av konto inom samma bank: Hos många banker kan man själv byta konto för autogiro via internetbanken. Läs mer vad som gäller på din banks webbsida eller kontakta din bank för mer information.

Byte av bank men vill ha kvar mina medgivande till autogiro: Om du vill byta till ett konto i ny bank hänvisar vi dig att kontakta din nya bank, så hjälper banken dig att flytta över medgivandena till autogirot från din gamla bank.

Du kan avsluta ditt autogiro eller e-faktura via din internetbank eller genom att kontakta din bank.

Under våren 2021 gick Tele2 och Com Hem ihop och tillsammans heter vi nu Tele2. I och med sammanslagningen så har Tele2 idag olika bank- och plusgironummer beroende på vilken tjänst det handlar om. Det innebär att om du försöker betala mot fel bank- och plusgironummer kan du få ett felmeddelande från din bank att det är fel OCR-nummer. Därför är det viktigt att du kontrollerar på din faktura vilket bank- eller plusgironummer du ska betala till.

Logga in på Mitt Tele2 för att se din faktura.

Vi skapar våra fakturor i början av varje månad. Har du fått en faktura hemskickad trots att du har autogiro eller e-faktura kan det bero på att fakturan skapats innan ditt autogiro eller din e-fakturering registrerades hos oss.

Ja, om du betalar via faktura som skickas per post tillkommer ett tillägg för fakturan i form av en faktureringsavgift på 45 kr. Faktureringsavgiften täcker våra kostnader för fakturautskrift och porto.

Du sparar 540 kr per år om du istället väljer att betala via autogiro eller e-faktura.

Mer om autogiro och e-faktura

Har du en annan fråga?