Kontakt

Kontakta oss via e-post

Om du behöver snabb hjälp eller inte hittar ett område för ditt ärende som passar rekommenderar vi dig att kontakta oss via chatt eller telefon.

 

Vill du avsluta ditt abonnemang?
Kontakta oss via chatt eller telefon, Privat 0200-210552 eller Företag 0200-23 23 23 så hjälper vi dig.

  • Mobiltelefoni – Mobilt bredband 4G Vad behöver du hjälp med?
    • Betalning/betalningsmetod

      Behöver du dina betalningsuppgifter eller vill du kontrollera om du har obetalda fakturor kan du skicka ett sms med texten "Faktura" till nummer 333. Du får ett sms tillbaka med OCR-nummer, belopp, förfallodatum och plusgironummer om fakturan är obetald. Är den betald får du ett bekräftelse-sms. Du hittar också dina betalningsuppgifter i Mitt Tele2

      Här finns mer information e-faktura och autogiro och hur du läser av första fakturan

    • Information om din faktura

      Mitt Tele2 har du alltid tillgång till din fakturainformation. Här finns mer information om faktura och betalningar.

    • Avsluta abonnemang/tjänst

      För att avsluta ett abonnemang behöver du kontakta kundservice genom att ringa 0200-210552. Om det gäller mobiltelefoni eller mobilt bredband kan du få hjälp även via chatten.

      Önskar du hellre mejla till oss använder du kontaktformuläret nedan. Du får en sms-bekräftelse när vi har hanterat ditt ärende.

    • Överlåta ett abonnemang

      En överlåtelse innebär att en annan person tar över ditt nummer och abonnemang. Här finns mer information om vilka regler som gäller vid överlåtelse.  
       
      Överlåtelsen genomför du enklast genom att den som ska ta över abonnemanget ringer kundservice på 0772-25 25 25. Då kan vi registrera överlåtelsen direkt utan att behöva underskrifter på en fysisk blankett.

    • Beställa SIM-kort

      Behöver du ett nytt SIM-kort, i till exempel en annan storlek, till ditt mobilabonnemang eller mobila bredband? Du kan enkelt beställa ett nytt kostnadsfritt SIM-kort direkt i Mitt Tele2 under Tjänster och funktioner.

      Om du behöver ett nytt SIM-kort på grund av stöld eller förlust, vänligen välj mejlärende Spärra abonnemang längre ner i listan. 

      Här finns mer information om att beställa och aktivera nytt SIM-kort.

    • Ändra eller byta abonnemang

      Passar inte ditt nuvarande abonnemang dina behov eller behöver du mer data varje månad? Inga problem! Det är enkelt att ändra abonnemang. Logga in i Mitt Tele2 för att se ditt nuvarande abonnemang och vad du kan byta till. 

    • Beställning och leverans

      När du har beställt en ny mobil på tele2.se eller via kundservice så kan du se status och följa din leverans på tele2.se/leveransstatus. Kundservice kan tyvärr inte se annan information än vad som framgår där. 

      Läs mer om leveranstid och orderstatus i vår supportsektion eller kontakta kundservice genom att ringa 0772-252525 eller att chatta med oss

    • Priser till eller från utlandet

      Användning av dina abonnemang utomlands kan innebära andra priser än vad som gäller i Sverige. Här finns mer information om priser utomlands och annat som är bra att ha koll på

    • Beställa abonnemang eller telefon

      Här har vi samlat alla våra mobilabonnemang och mobila bredband. Behöver du en ny mobiltelefon kan du enkelt beställa den från vår hemsida. Leverans sker kostnadsfritt hem till dig eller till ditt närmaste postombud. 

      Här samlar vi alltid våra bästa erbjudanden på bland annat mobiltelefoner. 

    • Felsökning

      Har du stött på problem och behöver hjälp med din produkt eller tjänst från Tele2? Bland våra felsökningstips kan du hitta lösningar på de vanligaste problemen.

      Om du inte hittar någon lösning här är det enklast att ringa kundservice på telefonnummer 0772-25 25 25 för att få hjälp.

    • Spärra abonnemang

      Har du tappat bort eller blivit bestulen på din mobil eller ditt modem behöver du så fort som möjligt kontakta oss för att stöldspärra både hårdvaran och abonnemanget.

      Spärrnummer till kundservice

      Här har vi samlat information som är bra att ha tillgång till gällande spärr av abonnemang och hårdvara. Du hittar även vilka uppgifter som behövs om hårdvaran dyker upp igen och du vill häva spärren. 

  • Hemtelefoni via mobilnätet Vad behöver du hjälp med?
    • Om din leverans

      Följ din leverans via tele2.se/leveransstatus. Kundservice har vanligtvis inte mer information om din leverans än vad som framgår där.

      Välj bilagor
    • Överlåta ett abonnemang

      I vår supportsektion finns all information om hur du överlåter ett abonnemang

      Välj bilagor
    • Avtal och allmänna villkor

      Här hittar du våra Allmänna villkor eller andra avtal och blanketter som hör till ditt Tele2-abonnemang. Du kan även hitta all information kring ditt abonnemang via Mitt Tele2

      Välj bilagor
  • Hemtelefoni via telejacket – ADSL Vad behöver du hjälp med?
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525.

      Välj bilagor
    • Leveransfråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare.

      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525. Tips! Du behöver starta om ditt modem och vara vid din utrustning innan kontakt med kundservice för att felsökning skall kunna utföras.

      Välj bilagor
    • Fakturafråga

      Vill du läsa och lära dig mer om de olika posterna på din faktura kan du göra det via Din faktura.

       

      Välj bilagor
    • Överlåtelse

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både en privatperson och ett företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll görs på den tillträdande kunden. Överlåtelsen är kostnadsfri.

 

 

Gör dina ärenden på Mitt Tele2

Mitt Tele2 kan du bland annat se och betala din faktura, lägga till tjänster, hitta din PUK-kod och annan information om ditt abonnemang. Ladda ned appen, skapa ett konto och logga in