Kontakt

Kontakta oss via e-post

Om du behöver snabb hjälp eller inte hittar ett område för ditt ärende som passar rekommenderar vi dig att kontakta oss via chatt eller telefon.

 

Vill du avsluta ditt abonnemang?
Kontakta oss via chatt eller telefon, Privat 0200-210552 eller Företag 0200-23 23 23 så hjälper vi dig.

  • Mobiltelefoni – Mobilt bredband 4G Vad behöver du hjälp med?
    • Beställning och leverans

      När du har beställt en ny mobil på tele2.se eller via kundservice så kan du se status och följa din leverans på tele2.se/leveransstatus. Kundservice kan tyvärr inte se annan information än vad som framgår där. 

      Läs mer om leveranstid och orderstatus i vår supportsektion eller kontakta kundservice genom att ringa 0772-252525 eller att chatta med oss

      Välj bilagor
    • Spärra mobiltelefon

      För att spärra din mobiltelefon behöver vi veta följande:

      - Polisens diarienummer som du fick i samband med polisanmälan
      - Mobilens IMEI-nummer (står oftast på kartongen)
      - Vilken tillverkare och modell du vill spärra.

      Välj bilagor
    • Om ditt nya abonnemang/nya mobil

      Har du frågor kring ditt nya abonnemang eller nya mobil och hur du enklast kommer igång? I vår supportsektion hittar du all information om hur du kommer igång med bland annat telefonsvararen, surf- och MMS-inställningar och andra tjänster som ingår i ditt abonnemang. 

      Välj bilagor
    • Lägg till/ta bort tilläggstjänster

      Många av våra tilläggstjänster går att lägga till eller ta bort via Mitt Tele2

      Välj bilagor
    • Överlåta ett abonnemang

      I vår supportsektion finns all information om hur du överlåter ett abonnemang

      Välj bilagor
    • Priser när du är utomlands

      Följande prislista gäller när du är utomlands. Här finns övrig information om samtal till och från andra länder samt lite tips till dig innan du reser.  

      Välj bilagor
  • Hemtelefoni via mobilnätet Vad behöver du hjälp med?
    • Beställning och leverans

      När du har beställt en ny mobil på tele2.se eller via kundservice så kan du se status och följa din leverans på tele2.se/leveransstatus. Kundservice kan tyvärr inte se annan information än vad som framgår där. 

      Läs mer om leveranstid och orderstatus i vår supportsektion eller kontakta kundservice genom att ringa 0772-252525 eller att chatta med oss

      Välj bilagor
    • Överlåta ett abonnemang

      I vår supportsektion finns all information om hur du överlåter ett abonnemang

      Välj bilagor
    • Avtal och allmänna villkor

      Här hittar du våra Allmänna villkor eller andra avtal och blanketter som hör till ditt Tele2-abonnemang. Du kan även hitta all information kring ditt abonnemang via Mitt Tele2

      Välj bilagor
  • Hemtelefoni via telejacket – ADSL Vad behöver du hjälp med?
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525.

      Välj bilagor
    • Leveransfråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare.

      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525. Tips! Du behöver starta om ditt modem och vara vid din utrustning innan kontakt med kundservice för att felsökning skall kunna utföras.

      Välj bilagor
    • Fakturafråga

      Vill du läsa och lära dig mer om de olika posterna på din faktura kan du göra det via Din faktura.

       

      Välj bilagor
    • Överlåtelse

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både en privatperson och ett företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll görs på den tillträdande kunden. Överlåtelsen är kostnadsfri.

Mejladress till Tele2s kundservice: se.tele2.mobile@tele2.com

 

Gör dina ärenden på Mitt Tele2

Mitt Tele2 kan du bland annat se och betala din faktura, lägga till tjänster, hitta din PUK-kod och annan information om ditt abonnemang. Ladda ned appen, skapa ett konto och logga in