• Hem
  • Kontakta oss via e-post

kontakta oss
via e-post

För att vi ska hjälpa dig på bästa sätt vill vi att du väljer inom vilket område du behöver hjälp med. Bekriv ditt ärende så utförligt som möjligt och fyll i dina uppgifter så besvarar vi ditt mejl så snart vi kan, normalt inom 48 timmar.

 

Hittar du inte ett område nedan som passar din fråga så hjälper vi dig gärna via telefon eller chatt

 

Gäller ditt ärende uppsägning?

Ring vår kundservice, Privat 0772-25 25 25 eller Företag 0200-23 23 23

  • Mobiltelefoni – Mobilt bredband 4G Vad behöver du hjälp med?
    • Om din leverans

      Följ din leverans via tele2.se/leveransstatus. Kundservice har vanligtvis inte mer information om din leverans än vad som framgår där.

      Välj bilagor
    • Spärra mobiltelefon

      För att spärra din mobiltelefon behöver vi veta följande:

      - Polisens diarienummer som du fick i samband med polisanmälan
      - Mobilens IMEI-nummer (står oftast på kartongen)
      - Vilken tillverkare och modell du vill spärra.

      Välj bilagor
    • Om ditt nya abonnemang/nya mobil

      Har du frågor kring ditt nya abonnemang eller nya mobil och hur du enklast kommer igång? I vår supportsektion hittar du all information om hur du kommer igång med bland annat telefonsvararen, surf- och MMS-inställningar och andra tjänster som ingår i ditt abonnemang. 

      Välj bilagor
    • Lägg till/ta bort tilläggstjänster

      Många av våra tilläggstjänster går att lägga till eller ta bort via Mitt Tele2

      Välj bilagor
    • Överlåta ett abonnemang

      I vår supportsektion finns all information om hur du överlåter ett abonnemang

      Välj bilagor
    • Priser när du är utomlands

      Följande prislista gäller när du är utomlands. Här finns övrig information om samtal till och från andra länder samt lite tips till dig innan du reser.  

      Välj bilagor
  • Hemtelefoni via mobilnätet Vad behöver du hjälp med?
    • Om din leverans

      Följ din leverans via tele2.se/leveransstatus. Kundservice har vanligtvis inte mer information om din leverans än vad som framgår där.

      Välj bilagor
    • Överlåta ett abonnemang

      I vår supportsektion finns all information om hur du överlåter ett abonnemang

      Välj bilagor
    • Avtal och allmänna villkor

      Här hittar du våra Allmänna villkor eller andra avtal och blanketter som hör till ditt Tele2-abonnemang. Du kan även hitta all information kring ditt abonnemang via Mitt Tele2

      Välj bilagor
  • Hemtelefoni via telejacket – ADSL Vad behöver du hjälp med?
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525.

      Välj bilagor
    • Leveransfråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare.

      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525. Tips! Du behöver starta om ditt modem och vara vid din utrustning innan kontakt med kundservice för att felsökning skall kunna utföras.

      Välj bilagor
    • Fakturafråga

      Vill du läsa och lära dig mer om de olika posterna på din faktura kan du göra det via Din faktura.

       

      Välj bilagor
    • Överlåtelse

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både en privatperson och ett företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll görs på den tillträdande kunden. Överlåtelsen är kostnadsfri.

      Välj bilagor

Hittar du inte ditt ärende i formuläret ovan kan du skicka ett mejl till oss på se.tele2.mobile@tele2.se. Ring eller chatta med oss om du behöver ett snabbt svar. 

 

Håll koll på allt med Mitt Tele2

I Mitt Tele2 har du koll på allt som rör ditt abonnemang. Här kan du bland annat ändra ditt abonnemang, följa din förbrukning samt se fakturor. 

  • Följ din förbrukning i Sverige och utomlands
  • Köp extra data
  • Ändra abonnemang
  • Se dina fakturauppgifter
  • Skapa nya grupper och bjud in till Unlimited Together
  • Och mycket mer...