Samtalsproblem
Starta om mobilen.
Kontrollera att det finns täckning om du befinner dig på en ny plats.
Kontrollera att vi inte har en pågående driftstörning där du befinner dig.
Säkerställ att du har den senaste mjukvaran i din mobiltelefon.
Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.
Sms-problem
Starta om mobilen
Kontrollera att du har meddelandecentralnummer +46707990001 i inställningarna för sms
Kontrollera att det finns täckning om du befinner dig på en ny plats.
Kontrollera att vi inte har en pågående driftstörning där du befinner dig
Säkerställ att du har den senaste mjukvaran i din mobiltelefon
Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.
Problem med mms och mobilsurf
Kontrollera din förbrukning på Mitt Tele2.
Har din surfmängd tagit slut? Fyll på mer data via sidan Köp Extra Data.
Starta om mobilen.
Kontrollera inställningarna i din mobiltelefon.
Kontrollera att det finns täckning om du befinner dig på en ny plats.
Kontrollera att vi inte har en pågående driftstörning där du befinner dig.
Ominstallera dina inställningar genom att skicka ett tomt sms till nummer 123 och följ sedan instruktionerna du får tillbaka.
Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.
Mobiltelefonen startar inte
Ladda mobilen i minst 20 minuter och försök starta den.
Hjälper inte detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.
Övriga problem
Denna guide kan du använda om mobilen till exempel hakar upp sig, stänger av sig eller fungerar långsamt.
Kontrollera om hur har den senaste uppdateringen av mjukvaran.
Återställ din mobiltelefon.
Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.