FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandeSIMFyll på dataMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorVarför Tele2 FöretagHållbarhetHållbarhet och telekomArtiklar och kundcase om hållbarhetRapport: Det hållbara företagandetMöt Tele2s hållbarhetschefOm Tele2s arbete med hållbarhetKunskap och insikterKundcaseRapporterGuiderHandböckerWebcastsWhitepapers och tillämpningarKundpaneler och eventSäkerhetsbloggenObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företag5G för företagetDet hybrida arbetslivetOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenGör vår behovsanalysTräffa oss i Almedalen

Klimatpositiv telefoni för företag

Office Management har lanserat Sveriges första klimatpositiva tjänst för företagstelefoni och contact center tillsammans med Tele2 Företag och Puzzel

Sveriges första klimatpositiva företagstelefoni och kontaktcenter har lanserats av Office Management, som i samarbete med Tele2 och Puzzel därmed bistår marknaden med ett grönt alternativ. - O.M. Green är en ambitiös satsning som innebär att Office Management tar ett helhetsgrepp kring värdekedjan och dess klimatpåverkan. Som Sveriges första klimatneutrala mobiloperatör är jag stolt över det vi kan bidra med till denna lösning, säger Erik Wottrich, Hållbarhetschef på Tele2. - Vi vill skapa förutsättningar för våra kunder och samarbetspartners att minska sitt koldioxidavtryck. Alla företag behöver en kvalitativ kundservicehantering, vilket nu kan tillgodoses med en miljömässigt positiv påverkan, säger Peter Uddfors, VD, Office Management.  ​ ​​​​​​​​​​​​​​Beräkningarna av koldioxidutsläppen har skett genom en klimatberäkning enligt det etablerade GHG-protokollet och utförts av externa miljörevisorer. Därmed har mängden koldioxidutsläpp och övrig klimatpåverkan kunnat beräknas i hela produktionskedjan gällande telefoni- och contact center-lösningar. Påverkan omvandlades sedan till en 110-procentig återinvestering i miljön. Office Management har valt ett projekt för solenergi i Bhilwara, Indien. ​​​​​​

Läs mer om tjänsten och projektet hos Office Management.