KOMMUNER
Kommunikationslösningar som ger kraft till Sveriges kommuner
Rusta kommunen för en digital framtid
Idag används Tele2 Företags produkter och tjänster av 82 % av Sveriges regioner och kommuner. Tillsammans med våra kunder tar vi fram moderna och kostnadseffektiva kommunikationslösningar som förenklar dialogen mellan medborgare och kommuner.
Tele2s mobilnät täcker 99.9 % av Sveriges befolkning och 90 % av Sveriges yta. När du väljer Tele2 Företag som operatör kan du därför vara säker på att nå ut till kommunens samtliga medborgare, oavsett om de bor i tätort eller glesbygd.
Rusta kommunen för en digital framtid
Idag används Tele2 Företags produkter och tjänster av 82 % av Sveriges regioner och kommuner. Tillsammans med våra kunder tar vi fram moderna och kostnadseffektiva kommunikationslösningar som förenklar dialogen mellan medborgare och kommuner.
Tele2s mobilnät täcker 99.9 % av Sveriges befolkning och 90 % av Sveriges yta. När du väljer Tele2 Företag som operatör kan du därför vara säker på att nå ut till kommunens samtliga medborgare, oavsett om de bor i tätort eller glesbygd.
Lösningar för kommuner
Växeltjänster
Smidig samtalshantering och ökad tillgänglighet för kommunens medarbetare och medborgare.
Contact Center
Effektiv och användarvänlig ärendehantering för kommunen med smidig molnlösning.
Svarsservice
Bättre service och kortare telefonköer för kommunens medborgare, samt minskade personalkostnader för kommunen.
Telefoni
Driftsäkra och prisvärda lösningar för kommunen inom fast, mobil och IP-telefoni.
Säkerhetstjänster
Skydda kommunens och medborgarnas data mot cyberattacker och andra risker med våra stabila säkerhetslösningar.
Nätverkstjänster
Framtidssäkra och digitalisera kommunen med rätt nätverkslösning för era behov.
IoT
Koppla upp kommunens enheter för bättre medborgarservice, ökad hållbarhet och smidigare hantering.
Guest Access Portal
Enkel och säker inloggning till kommunens nätverk för medarbetare och besökare.
Möt våra kunder
Innovativ teknik skapar hållbarhet
Nya smarta tjänster och innovativ teknikanvändning är en förutsättning för ett mer hållbart samhälle. Tekniken kan hjälpa i princip varje bransch att nå hållbarhetsmål genom att göra det möjligt att förändra processer och beteenden.
Tele2 har målet att vara ledande inom hållbarhet, och vi är stolta över att vara det första bolaget i Sverige och ett av de 50 första globalt att få våra nettonoll-mål godkända av SBTi. Vi har dessutom sedan 2019 minskat växthusgasutsläppen i våra egna verksamheter med mer än 95 %, eller 45 000 ton om året.
I vår sektion om hållbarhet kan du läsa mer om vårt arbete och vår strategi för att vara hållbara i alla led.
Innovativ teknik skapar hållbarhet
Nya smarta tjänster och innovativ teknikanvändning är en förutsättning för ett mer hållbart samhälle. Tekniken kan hjälpa i princip varje bransch att nå hållbarhetsmål genom att göra det möjligt att förändra processer och beteenden.
Tele2 har målet att vara ledande inom hållbarhet, och vi är stolta över att vara det första bolaget i Sverige och ett av de 50 första globalt att få våra nettonoll-mål godkända av SBTi. Vi har dessutom sedan 2019 minskat växthusgasutsläppen i våra egna verksamheter med mer än 95 %, eller 45 000 ton om året.
I vår sektion om hållbarhet kan du läsa mer om vårt arbete och vår strategi för att vara hållbara i alla led.
Med säkerheten i fokus
Den digitala transformationen, med molnlösningar och flexibla arbetssätt, har tagit stora steg framåt under senare tid. Det är inte längre möjligt att utveckla en verksamhetsstrategi utan att inkludera nätverkssäkerhet och flexibla IT-infrastrukturer från början.
Men i takt med att företag digitaliseras utsätts de också för nya typer av hot. Äldre system är ofta oflexibla, kostsamma och saknar de säkerhetsfunktioner som behövs i en digitaliserad verksamhet. För att undvika säkerhetsrisker och samtidigt vara kostnadseffektiv krävs rätt säkerhetslösningar för verksamhetens förutsättningar och behov. Har du de verktyg som behövs för att skydda din verksamhet?
Med säkerheten i fokus
Den digitala transformationen, med molnlösningar och flexibla arbetssätt, har tagit stora steg framåt under senare tid. Det är inte längre möjligt att utveckla en verksamhetsstrategi utan att inkludera nätverkssäkerhet och flexibla IT-infrastrukturer från början.
Men i takt med att företag digitaliseras utsätts de också för nya typer av hot. Äldre system är ofta oflexibla, kostsamma och saknar de säkerhetsfunktioner som behövs i en digitaliserad verksamhet. För att undvika säkerhetsrisker och samtidigt vara kostnadseffektiv krävs rätt säkerhetslösningar för verksamhetens förutsättningar och behov. Har du de verktyg som behövs för att skydda din verksamhet?
Spara tid och pengar med vår självbetjäningstjänst
Vår unika självserviceportal Tele2 Service Online, TSO, ger dig full kostnads- och produktkontroll och möjlighet att hantera alla kommunens telekomtjänster i realtid. I TSO får du full översyn över kommunens hela engagemang med avtal, fakturor, dataförbrukning och mycket mer.
Spara tid och pengar med vår självbetjäningstjänst
Vår unika självserviceportal Tele2 Service Online, TSO, ger dig full kostnads- och produktkontroll och möjlighet att hantera alla kommunens telekomtjänster i realtid. I TSO får du full översyn över kommunens hela engagemang med avtal, fakturor, dataförbrukning och mycket mer.
Kommunikationslösningar som tjänst
Med as a service-lösningar från Tele2 Företag får företag tillgång till tjänster och kunskap som tillgodoser deras behov inom kommunikation och it-infrastruktur. Det betyder att kunderna slipper tänka på drift och investeringar och i stället kan fokusera på sin kärnverksamhet och affärsnytta. Samtidigt minskar behovet av experter inom det egna företaget.
Konceptet as a service ökar flexibiliteten att skala upp eller ned efter behov, samtidigt som företaget även kan få ett cirkulärt och klimatsmart alternativ där livscykelhantering och återvinning ingår i processen.
Kommunikationslösningar som tjänst
Med as a service-lösningar från Tele2 Företag får företag tillgång till tjänster och kunskap som tillgodoser deras behov inom kommunikation och it-infrastruktur. Det betyder att kunderna slipper tänka på drift och investeringar och i stället kan fokusera på sin kärnverksamhet och affärsnytta. Samtidigt minskar behovet av experter inom det egna företaget.
Konceptet as a service ökar flexibiliteten att skala upp eller ned efter behov, samtidigt som företaget även kan få ett cirkulärt och klimatsmart alternativ där livscykelhantering och återvinning ingår i processen.
Höglandsförbundet valde it-infrastruktur som tjänst
Inför stängningen av ett datacenter stod Höglandsförbundet inför en rad utmaningar med it-driften.
Den ökade innovationstakten inom it-världen ökar kraven på it-säkerhet. Skydd mot cyberattacker är särskilt viktigt för samhällskritisk verksamhet, men också de regulatoriska krav som regelbundet tillkommer från olika intressenter. - Vi behövde en tjänst som var framtidssäker, enkel, kostnadseffektiv, skalbar och snabb, berättar CIO Marina Brtan.
Lösningen blev att upphandla it-infrastrukturen som en tjänst från Tele2 Företag.
Höglandsförbundet valde it-infrastruktur som tjänst
Inför stängningen av ett datacenter stod Höglandsförbundet inför en rad utmaningar med it-driften.
Den ökade innovationstakten inom it-världen ökar kraven på it-säkerhet. Skydd mot cyberattacker är särskilt viktigt för samhällskritisk verksamhet, men också de regulatoriska krav som regelbundet tillkommer från olika intressenter. - Vi behövde en tjänst som var framtidssäker, enkel, kostnadseffektiv, skalbar och snabb, berättar CIO Marina Brtan.
Lösningen blev att upphandla it-infrastrukturen som en tjänst från Tele2 Företag.
Behöver du rådgivning?
Vi ser till att både stora och små kommuner får anpassade kommunikationstjänster och lösningar. Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.