FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerJulkampanjTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorVarför Tele2 FöretagVåra samarbetspartnersHållbarhetHållbarhet och telekomCirkulärt företagandeArtiklar och kundcase om hållbarhetRapport: Det hållbara företagandetMöt Tele2s hållbarhetschefOm Tele2s arbete med hållbarhetKunskap och insikterKundcaseRapporterGuiderHandböckerWebcastsWhitepapers och tillämpningarKundpaneler och eventSäkerhetsbloggenObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företag5G för företagetDet hybrida arbetslivetOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenGör vår behovsanalysHögst kundnöjdhet enligt SKI

KONSULT- OCH TJÄNSTEFÖRETAG

Säkerhet och molntjänster för det hybrida arbetslivet hemma och på kontoret

En bransch i förändring där digitala verktyg visar vägen

Många CIO:er intygar att det senaste året inneburit flera stora kliv framåt för ett mer digitalt arbetssätt. På kort tid har distansarbete blivit det nya normala för tjänsteföretag i alla branscher.

Det som skulle vara en tillfällig lösning kommer sannolikt bli en långsiktig förändring i hur vi arbetar med projektledning, möten, administration och utbildning, men också för samarbetet med kunder och underleverantörer. Genom att distansarbete blev det nya normala har även användningen av molnbaserade tjänster ökat markant.

Många CIO:er intygar att det senaste året inneburit flera stora kliv framåt för ett mer digitalt arbetssätt. På kort tid har distansarbete blivit det nya normala för tjänsteföretag i alla branscher.

Det som skulle vara en tillfällig lösning kommer sannolikt bli en långsiktig förändring i hur vi arbetar med projektledning, möten, administration och utbildning, men också för samarbetet med kunder och underleverantörer. Genom att distansarbete blev det nya normala har även användningen av molnbaserade tjänster ökat markant.

Nu vill många företag och medarbetare fortsätta med hybridarbete, några dagar hemma och några dagar på kontoret. Under åren som kommer blir virtuella skrivbord, nya säkerhetslösningar och digitala kommunikationsverktyg ännu viktigare.

När livet blir mer normalt igen behöver de flesta företag ta igen förlorad lönsamhet. En väg dit är att automatisera olika processer för att jobba mer effektivt med administration och kundservice. Snart börjar eran för hyperautomatisering.

Nu vill många företag och medarbetare fortsätta med hybridarbete, några dagar hemma och några dagar på kontoret. Under åren som kommer blir virtuella skrivbord, nya säkerhetslösningar och digitala kommunikationsverktyg ännu viktigare.

När livet blir mer normalt igen behöver de flesta företag ta igen förlorad lönsamhet. En väg dit är att automatisera olika processer för att jobba mer effektivt med administration och kundservice. Snart börjar eran för hyperautomatisering.

Möjligheter och utmaningar

En arbetsplats som tekniskt ligger i framkant betyder att personalen kan arbeta mer effektivt. Genom att välja digitala verktyg och processer kan företagare frigöra tid och resurser till andra mer affärsnyttiga uppgifter. Möjligheten att arbeta mobilt och flexibelt handlar dock inte bara om högre produktivitet, utan också om att bygga ett agilt arbetssätt där företaget snabbt kan anpassas till ändrade förutsättningar och t ex enklare skapa närvaro på nya marknader. För konsulter som behöver kunna arbeta och kopplas upp sig mot olika kunders nätverk blir inte bara uppkopplingen utan även säkerheten en extra viktig fråga. Sårbarheten för cyberattacker ökar när fler användare kopplar upp sig och kommunicerar digitalt, vilket ställer krav på företagets digitala säkerhetslösningar.

Möjligheter och utmaningar

En arbetsplats som tekniskt ligger i framkant betyder att personalen kan arbeta mer effektivt. Genom att välja digitala verktyg och processer kan företagare frigöra tid och resurser till andra mer affärsnyttiga uppgifter. Möjligheten att arbeta mobilt och flexibelt handlar dock inte bara om högre produktivitet, utan också om att bygga ett agilt arbetssätt där företaget snabbt kan anpassas till ändrade förutsättningar och t ex enklare skapa närvaro på nya marknader. För konsulter som behöver kunna arbeta och kopplas upp sig mot olika kunders nätverk blir inte bara uppkopplingen utan även säkerheten en extra viktig fråga. Sårbarheten för cyberattacker ökar när fler användare kopplar upp sig och kommunicerar digitalt, vilket ställer krav på företagets digitala säkerhetslösningar.

Effektivitet oberoende av plats

Vi står inför ett förändrat arbetssätt, där hybriden mellan arbete på kontoret och arbete på distans kommer att bli allt vanligare. Allt fler företag väljer mobila lösningar som gör det möjligt att arbeta och kommunicera mer resurseffektivt – samtidigt som man optimerar affärsprocessen. Hybridmodellen skapar möjligheter och utmaningar för både anställda och företag. Teknik, rutiner, dokumentation och ledarskap behöver anpassas. Att kontorsapplikationer, telefonväxlar och lagring har flyttat till molnet är en avgörande möjliggörare. Tillgången på rikstäckande bredband en annan. Uppkoppling, videoutrustning, säkerhetslösningar, mötestjänster, policys och riktlinjer har aldrig varit viktigare.

Effektivitet oberoende av plats

Vi står inför ett förändrat arbetssätt, där hybriden mellan arbete på kontoret och arbete på distans kommer att bli allt vanligare. Allt fler företag väljer mobila lösningar som gör det möjligt att arbeta och kommunicera mer resurseffektivt – samtidigt som man optimerar affärsprocessen. Hybridmodellen skapar möjligheter och utmaningar för både anställda och företag. Teknik, rutiner, dokumentation och ledarskap behöver anpassas. Att kontorsapplikationer, telefonväxlar och lagring har flyttat till molnet är en avgörande möjliggörare. Tillgången på rikstäckande bredband en annan. Uppkoppling, videoutrustning, säkerhetslösningar, mötestjänster, policys och riktlinjer har aldrig varit viktigare.

Med säkerheten i fokus

Den digitala transformationen, med molnlösningar och flexibla arbetssätt, har tagit stora steg framåt under senare tid. Det är inte längre möjligt att utveckla en verksamhetsstrategi utan att inkludera nätverkssäkerhet och flexibla IT-infrastrukturer från början.

Men i takt med att företag digitaliseras utsätts de också för nya typer av hot. Äldre system är ofta oflexibla, kostsamma och saknar de säkerhetsfunktioner som behövs i en digitaliserad verksamhet. För att undvika säkerhetsrisker och samtidigt vara kostnadseffektiv krävs rätt säkerhetslösningar för verksamhetens förutsättningar och behov. Har du de verktyg som behövs för att skydda din verksamhet?

Med säkerheten i fokus

Den digitala transformationen, med molnlösningar och flexibla arbetssätt, har tagit stora steg framåt under senare tid. Det är inte längre möjligt att utveckla en verksamhetsstrategi utan att inkludera nätverkssäkerhet och flexibla IT-infrastrukturer från början.

Men i takt med att företag digitaliseras utsätts de också för nya typer av hot. Äldre system är ofta oflexibla, kostsamma och saknar de säkerhetsfunktioner som behövs i en digitaliserad verksamhet. För att undvika säkerhetsrisker och samtidigt vara kostnadseffektiv krävs rätt säkerhetslösningar för verksamhetens förutsättningar och behov. Har du de verktyg som behövs för att skydda din verksamhet?

Kommunikationslösningar som tjänst

Med as a service-lösningar från Tele2 Företag får företag tillgång till tjänster och kunskap som tillgodoser deras behov inom kommunikation och it-infrastruktur. Det betyder att kunderna slipper tänka på drift och investeringar och i stället kan fokusera på sin kärnverksamhet och affärsnytta. Samtidigt minskar behovet av experter inom det egna företaget.

Konceptet as a service ökar flexibiliteten att skala upp eller ned efter behov, samtidigt som företaget även kan få ett cirkulärt och klimatsmart alternativ där livscykelhantering och återvinning ingår i processen.

Kommunikationslösningar som tjänst

Med as a service-lösningar från Tele2 Företag får företag tillgång till tjänster och kunskap som tillgodoser deras behov inom kommunikation och it-infrastruktur. Det betyder att kunderna slipper tänka på drift och investeringar och i stället kan fokusera på sin kärnverksamhet och affärsnytta. Samtidigt minskar behovet av experter inom det egna företaget.

Konceptet as a service ökar flexibiliteten att skala upp eller ned efter behov, samtidigt som företaget även kan få ett cirkulärt och klimatsmart alternativ där livscykelhantering och återvinning ingår i processen.

Framtidssäkra företaget med digitala tjänster

Hur långt har din verksamhet kommit i sin digitaliseringsprocess? Har ni rätt förutsättningar och lösningar för att utvecklas och effektivisera företaget? Digitalisering är en nyckel till framgång för konsult- och tjänsteföretag, och bra telekomlösningar är en förutsättning för att kunna bygga en digital verksamhet.

Tele2 Företag har lång erfarenhet av samarbeten med konsult- och tjänstebolag. För de som ger oss förtroendet att bli leverantör kan vi hjälpa till med allt från lokala nätverksintegrationer till telefoni, och som kund kan du alltid känna dig trygg med att vi tar ansvar för helheten.

Vill du veta mer om vad vi kan göra för att utveckla din verksamhet? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort.

Framtidssäkra företaget med digitala tjänster

Hur långt har din verksamhet kommit i sin digitaliseringsprocess? Har ni rätt förutsättningar och lösningar för att utvecklas och effektivisera företaget? Digitalisering är en nyckel till framgång för konsult- och tjänsteföretag, och bra telekomlösningar är en förutsättning för att kunna bygga en digital verksamhet.

Tele2 Företag har lång erfarenhet av samarbeten med konsult- och tjänstebolag. För de som ger oss förtroendet att bli leverantör kan vi hjälpa till med allt från lokala nätverksintegrationer till telefoni, och som kund kan du alltid känna dig trygg med att vi tar ansvar för helheten.

Vill du veta mer om vad vi kan göra för att utveckla din verksamhet? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort.