Stena Line effektiviserar med mobil växellösning
Läs kundcaset här
Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 37 fartyg och 18 linjer i norra Europa som årligen gör 28 000 seglingar. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav.
Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line har 4 300 anställda och 37 fartyg som trafikerar 17 farleder mellan nio länder eu Europa.
Många av Stena Lines medarbetare är ute och reser eller arbetar i olika projekt där de hela tiden omgrupperas. Att vara bunden till en fast kontorstelefon är inte ett alternativ för en personalstyrka där möjligheten att kunna röra sig fritt är en förutsättning.
Stena Line valde att ansluta en del av de anställdas mobiltelefoner till kontorsväxeln med hjälp av Tele2 Företags växellösning MEX, Mobile extension. Med MEX fungerar mobiltelefonen som en fast anknytning i företagsväxeln. Det ger tillgängligheten och flexibiliteten hos en mobiltjänst, samtidigt som användaren får åtkomst till alla tjänster de behöver för att kunna utföra sitt arbete oavsett var de befinner sig. MEX passar utmärkt för ett företag som Stena Line, som sätter stort värde på medarbetarnas mobila förmåga.
- Våra medarbetare är nu fullt nåbara och tillgängliga via sina mobiltelefoner. Personalen är betydligt mer rörlig och kan jobba effektivt oavsett plats, säger Gunnar Ullström, IT Security and Infrastructure Manager på Stena Line. Kan man skapa gynnsammare förutsättningar för de anställdas lättrörlighet med hjälp av teknik så vill vi gärna göra detta – och där har MEX hjälpt oss mycket.
Lösningar
Stena Line har dessa lösningar från Tele2 Företag:
Lösningar
Stena Line har dessa lösningar från Tele2 Företag:
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.