Mobila medarbetare utan fast telefoni på Vehco
Läs kundcaset med Vehco här
Enkel och flexibel kommunikation
Vehco har sedan det startades gått från att ha kontor i Göteborg till att idag finnas i fem länder i Europa. Eftersom man fortfarande är i en tillväxtfas har det varit viktigt att telefontrafiken sköts på ett smidigt sätt så att medarbetarna kan vara flexibla. Med en uppgradering till Tele2 Växel Mobil har företaget kunnat förenkla sin kommunikation avsevärt genom att övergå från fast telefoni till mobiltelefoni.
Rörlig växeloperatör
Vehco har anslutit de svenska medarbetarna till växeln och de planerar att ansluta övriga länder om det visar sig vara lönsamt. En som har haft extra användning av Tele2s växelsystem är företagets växeloperatör.
- Hon är överlycklig för den nya växeln eftersom hon inte längre är bunden till sin dator. Om hon sitter i ett möte behöver hon inte springa ifrån för att sköta växeln, utan kan göra det från sin mobil där all funktionalitet finns, berättar Ted Berggren, inköpschef på Vehco.
Appen som minskar onödiga arbetsuppgifter
Ännu en uppskattad funktion med Tele2 Växel Mobil är den integrerade appen. Med den kan medarbetarna ange sin personliga status då de exempelvis är frånvarande. Appen gör att den centrala administrationen slipper lägga onödig tid på att registrera informationen, så att de istället kan ägna mer tid åt kunderna.
Ingen övergångsperiod
När Vehco uppgraderade till Tele2 Företags nya växelsystem fanns det ingen övergångsperiod. Även de som befann sig utomlands vid den tidpunkten kunde kommunicera utan problem.
- Vi var lite osäkra på om deras SIM-kort skulle identifieras av det svenska nätet, men det fungerade perfekt. Jag fick inga klagomål från någon vid flytten, säger Ted Berggren.
Vehco har även fått hjälp med en callcenterfunktion dit kunder kan ringa för att få hjälp med sina frågor. Callcentret är integrerat i Tele2 Växel Mobil och har en rad olika funktioner som samtalsstatistik, fördelning av samtal baserat på kötid och meddelanden till Vechos kunder om kända problem, så att de slipper vänta på svar.
IT-företaget Vehco växer så det knakar. Sedan starten 2001 har de förenklat både sin interna och externa kommunikation med hjälp av Tele2 Växel Mobil. Och är nöjdare än någonsin. Tele2 gav Vehco mobilare medarbetare. Utan fast telefoni.
- När vi såg möjligheten att uppgradera till Tele2 Växel Mobil som skulle göra oss mer flexibla och effektiva tvekade vi inte, avslutar Ted Berggren.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.