Ensam person betraktar norrsken.

Tele2 Företag levererar Trio Connect med Teams-integration till Mittuniversitetet

Pressrelease: Tele2 Företag levererar nu en telefoni- och contact centerlösning integrerad med Microsoft Teams till Mittuniversitetet. Mittuniversitetet, med sina 1 100 anställda och över 20 000 studenter, har valt Tele2 Företag som leverantör av telefonilösningen Trio Connect med Teams-integration som har utvecklats tillsammans med Enghouse Interactive. Lösningen innebär att Mittuniversitetet integrerar sitt kontaktcenter i Microsoft Teams i kombination med Tele2 Företags molnbaserade växeltjänster. Den nya lösningen möjliggör bland annat hänvisningsfunktionalitet och direktuppringning och den förenklar även arbetet för telefonisterna och minskar antalet vidarekopplingar. - Vi är stolta och glada att Mittuniversitetet valt en lösning från Tele2 Företag. Vi har alla sett ökningen av användandet av Teams under Pandemin. Med kombinationen av våra operatörstjänster, Contact Center med integrationer och tjänster för att koppla Teams till telefoni och videokonferens så förser vi Mittuniversitetet med en lösning som vi tror många kommer att vara intresserade av framöver, säger Madeleine Limberg Lang, försäljningschef för Offentlig sektor på Tele2 Företag. - Vi ville förenkla för telefonister och slutanvändaren genom att använda så få system som möjligt. Det skulle vara effektivt och enkelt, säger Peter Eriksson, IT-samordnare på Mittuniversitetet. Lösningen bygger på Trio Connect, en flexibel, skalbar och kostnadseffektiv kommunikationsplattform som hjälper kunden att kommunicera snabbt och effektivt med sina kunder, oavsett metod eller kanal. Tjänsten kombinerar Contact Center lösningen och Telefoniapplikationen i Enghouse Trio med Tele2s molnbaserade växelmiljö. Teams-integrationen ger möjligheten för användarna att fritt välja hur de ringer och besvarar sina samtal, i Teams-klienten eller med mobiltelefonen. Presskontakt: Fredrik Hallstan, Head of B2B and Fixed communication Tele2 Tel +46 761 15 38 30/mejl fredrik.hallstan@tele2.com Följ Tele2 på vårt pressrum: http://om.tele2.se/sektion/pressrum/

Trio Connect

Trio Connect hjälper företag och organisationer att snabbt och flexibelt anpassa sig till marknadens och kundernas krav. Med Trio Connect är kundrelationerna alltid i fokus och organisationen ges möjlighet att leverera kundservice på absolut bästa möjliga sätt, samtidigt som den interna kommunikationen effektiviseras.  Trio Connect är en flexibel, skalbar och kostnadseffektiv kommunikationsplattform som hjälper dig att kommunicera snabbt och effektivt med dina kunder, oavsett metod och kanal. Lösningen är användarvänlig och funktionell för hela bolaget, men underlättar framför allt arbetet för telefonister och handläggare, där främsta fokus är att ge bästa tänkbara kundservice.  

Microsoft Teams

Microsoft Teams gör det möjligt att samla teamet oavsett var de befinner sig. Ni kan öka möteseffektiviteten med flera kanaler samtidigt och förenkla arbetsdagen för alla medarbetare.

För organisationen innebär en Teamskoppling en modern molnbaserad lösning med ett lättanvänt och komplett administrationsgränssnitt i Tele2 Service Online (TSO).

Med Tele2s integration av Teams och telefoni kan du använda Teams gränssnitt för att ringa och besvara samtal, helt integrerat med din mobil. Vi erbjuder flera olika lösningar beroende på ditt behov av övriga telefonifunktioner.