Credit: Hector Rivas, Unsplash

Tele2 vann pris av Svenska Stadsnätsföreningen

Tele2 har vunnit pris som "Årets Stadsnätsfrämjare" av Svenska Stadsnätsföreningen. Tele2 når idag långt över 3 miljoner hushåll via 50 av deras medlemmars olika nät runtom i landet.

Jörgen Svärdh, ordförande i Svenska Stadsnätsföreningen, delade ut priset på föreningens årliga gala den 21 september.  Motiveringen till priset löd: "Tele2 har under året tagit en aktiv roll i arbetet med att standardisera processen, avtalen och produkterna inom CESAR2. Resultatet av bolagets medverkan och engagemang har resulterat i att det aldrig varit enklare eller snabbare att göra affärer mellan operatörer och nätägare".

Samuel Skott deltog på den digitala galan och tog emot priset.

- Vi på Tele2 är glada och stolta att bli utnämnda till årets Stadsnätsfrämjare. Jag vill jag tacka alla mina kollegor på Com Hem och Tele2 som gör ett fantastiskt jobb och som dagligen jobbar med förbättra våra tjänster i landets många stadsnät. Det är ni som ska ta åt er äran för det här priset. Ingen nämnd och ingen glömd, säger Samuel.