Tele2 frivisar nyhetskanaler och gör samtalen till och från Ukraina avgiftsfria

Med anledning av den rådande situationen i Ukraina frivisar Tele2 CNN, BBC World News och Al Jazeera under två veckor till samtliga svenska hushåll. Dessutom frivisas  Expressen TV till 2 miljoner hushåll under samma period.

Tele2 kommer även från och med idag fram till den 10 mars att låta alla mobiltelefonsamtal och sms till och från Ukraina från Sverige vara avgiftsfria för både Tele2 och Comviqs kunder. För kunder som befinner sig i Ukraina kommer även datatrafiken att vara fri under den här perioden.

Kunderna kan hitta frivisningarna på följande kanalplatser:

Tele2: BBC World News – Kanalplats 123 Al Jazeera English – Kanalplats 128 CNN – Kanalplats 120 Expressen TV – Kanalplats 43

Boxer: BBC World News – Kanalplats 27 Al Jazeera English – Kanalplats 28 CNN – Kanalplats 26 Expressen TV – Kanalplats 43 enbart IPTV kanaler

För mer information, vänligen kontakta: Fredrik Hallstan, Head of PR, Tele2, +46 761 15 38 30 / fredrik.hallstan@tele2.com

Följ Tele2 på vårt pressrum: www.tele2.com/sv/media