FÖRETAGSSVAR
Se innehåll och dokument
Innehåll
- Lyssna av ditt företags röstbrevlåda
- Ändra och aktivera ditt företags hälsningsfras
- Ändra hälsningsfras till Företagssvar
- Aktivera hälsningsfras till Företagssvar
- Ändra och aktivera ditt företags gemensamma röstbrevlåda
- Ändra röstmeddelande
- Aktivera nytt röstmeddelande till telefonsvararen
- Kortkommandon
- Inkommande samtal via fastnummer
- Vilket nummer som syns när du ringer ut
- Ansluta mobiler till Företagssvar
Här hittar du information om Företagssvar samt hur du ställer in er hälsningsfras och telefonsvarare. Längre ned på sidan hittar du svar på de vanligaste frågorna.
Vi har ingen särskild manual för Företagssvar, utan de inställningar du kan göra hittar du beskrivna på denna sida.
Lyssna av ditt företags röstbrevlåda
Ring 333 och slå in pinkod följt av #
Meddelande med pinkod har skickats till dig i samband med att du anslöt dig till Företagssvar.
Ändra och aktivera ditt företags hälsningsfras
Din hälsningsfras är det hälsningsmeddelandet som spelas upp när andra ringer till ditt företag. Efter hälsningsmeddelandet kopplas samtalet vidare till mobiltelefonerna.
Logga in på foretagssvar.se med dina uppgifter. Ange din mejladress eller mobilnummer.
Ändra hälsningsfras till Företagssvar
Välj Organisation, Röstmeddelanden och sedan Nytt röstmeddelande.
Ange namnet på hälsningsfrasen i rutan Meddelandets namn. Här kan du även skriva en beskrivning för att du sedan lätt ska kunna hitta och aktivera meddelandet.
Under Telefonnummer fyller du i ditt mobilnummer med +46 i början, utan första nollan (0).
Du kommer nu att bli uppringd på detta nummer. Följ anvisningarna och spela in en hälsningsfras eller välkomstmeddelande. Ett förslag på meddelande kan vara "Hej och välkommen till företag x. Vi tar strax emot ditt samtal".
Aktivera hälsningsfras till Företagssvar
Välj Funktionsnummer, sedan Scheman.
Klicka sedan på det fasta telefonnumret som tillhör Företagssvar.
Klicka på Lägg till ny schemapost.
Döp händelsen till t.ex. Hälsningsfras.
Bocka i rutan För alltid.
Klicka på Meddelande och välj det meddelande som du vill aktivera.
Välj Spara.
Saknar du inloggningsuppgifter kan du klicka på "Begär lösenord". Där skriver du in ditt mobilnummer med +46 och utan första nollan (0).
Ändra och aktivera ditt företags gemensamma röstbrevlåda
Röstmeddelandet är företagets gemensamma telefonsvarare dit kunder blir kopplade om ingen på företaget kan svara.
Logga in på foretagssvar.se med dina uppgifter. Ange din mejladress eller mobilnummer.
Ändra röstmeddelande
Välj Organisation, Röstmeddelanden och sedan Nytt röstmeddelande.
Ange namnet på röstmeddelandet i rutan Meddelandets namn. Här kan du även skriva en beskrivning för att du sedan lätt ska kunna hitta och aktivera meddelandet.
Under Telefonnummer fyller du i ditt mobilnummer med +46 i början, utan första nollan (0).
Du kommer nu att bli uppringd på detta nummer. Följ anvisningarna och spela in ett röstmeddelande till telefonsvararen.
Aktivera nytt röstmeddelande till telefonsvararen
Välj Funktionsnummer och sedan Group Inboxes.
Klicka sedan igen på Group Inboxes.
Under Greetings prompt, välj det meddelande som du tidigare har spelat in.
Nu är du klar.
Kortkommandon
För att visa mobilnummer när du ringer ut. (Gäller tills du gör en ny inställning): 999901 LUR
För att visa fastnummer när du ringer ut. (Gäller tills du gör en ny inställning): 999902 LUR
För att logga in och ta emot samtal när någon ringer på ditt fastnummer: 999903 LUR
För att logga ut och sluta ta emot samtal när någon ringer på ditt fastnummer: 999904 LUR
Inkommande samtal via fastnummer
När du får ett inkommande samtal till mobilen via ditt fastnummer visas det inkommande numret efterföljt av # och de fyra sista siffrorna i ditt företags fastnummer.
Vilket nummer som syns när du ringer ut
Du kan välja om du vill visa ditt mobilnummer eller fastnummer när du ringer ut. Mobilnumret ligger som standardinställning, men det är enkelt att ändra med hjälp av kortkommandon, se ovan.
Ansluta mobiler till Företagssvar
Kontakta kundservice om du vill ansluta mobiler eller har andra frågor om Företagssvar.
Vanliga frågor och svar
Vad är det för skillnad mellan hälsningsfras och telefonsvarare?
Telefonsvarare kopplar inte samtalet vidare. Hälsningsfrasen spelas upp innan det börjar ringa på företagts mobil(er). T.ex. "Hej och välkommen till Företaget, vi tar strax emot ert samtal".
Om jag vill ha ett fastnummer per mobilabonnemang, kan ni erbjuda det?
Nej. Företagssvar kan endast erbjuda ett fastnummer per företag. Vill du ha fler fastnummer kan du få det via Tele2 Växel.
Vad händer om ingen svarar?
Samtalet kopplas till en gemensam röstbrevlåda för alla anslutna mobiler. Du kan ändra vilket meddelande som ska spelas upp på samma plats som hälsningsfrasen ändras.
Ring 333 och slå in pinkod följt av # (ordinarie pinkod är 5000). Meddelande med pinkod har skickats till dig i samband med att du anslöt dig till Företagssvar.
Hur kommer jag åt telefonsvararen från utlandet?
Tyvärr går det ej att lyssna av röstbrevlådan från utlandet.
Om ni har Tele2 Växel rekommenderar vi att använda appen, logga in på tele2vaxel.se eller att aktivera utskick av röstmeddelanden till din e-postadress.
Behöver du komma i kontakt med oss?
Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl här.