FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerSe din orderstatusFyll på dataTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WAN ProPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddNetwork as a serviceKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagMedelstora företagStörre företag Varför Tele2 FöretagHållbarhetHållbarhet och telekomArtiklar och kundcase om hållbarhetRapport: Det hållbara företagandetMöt Tele2s hållbarhetschefOm Tele2s arbete med hållbarhetKunskap och insikterKundcaseRapporterGuiderWebcastsWhitepapers och tillämpningarKundpanelerSäkerhetsbloggenIt-säkerhet för ditt företag5G för företagetDet hybrida arbetslivetGör vår behovsanalys

RAMAVTAL MED KAMMARKOLLEGIET

Våra ramavtal

Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet har uppdraget att ingå ramavtal om varor och tjänster som är avsedda för andra statliga myndigheter.

Inom it och telekom gäller uppdraget hela den offentliga förvaltningen, det vill säga även kommuner och regioner. Tele2 Företag har ramavtal med Kammarkollegiet som avropsberättigade från offentlig sektor kan avropa ifrån.

Nedan kan du läsa mer om våra befintliga ramavtal, samt det senaste ramavtalet rörande kommunikations- och infrastrukturtjänster.

Du som vill veta mer om Kammarkollegiet eller som vill göra ett avrop kan läsa mer på avropa.se eller kontakta oss via knappen "Bli kontaktad" för att få veta mer om ramavtalen och våra tjänster.

Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet har uppdraget att ingå ramavtal om varor och tjänster som är avsedda för andra statliga myndigheter.

Inom it och telekom gäller uppdraget hela den offentliga förvaltningen, det vill säga även kommuner och regioner. Tele2 Företag har ramavtal med Kammarkollegiet som avropsberättigade från offentlig sektor kan avropa ifrån.

Nedan kan du läsa mer om våra befintliga ramavtal, samt det senaste ramavtalet rörande kommunikations- och infrastrukturtjänster.

Du som vill veta mer om Kammarkollegiet eller som vill göra ett avrop kan läsa mer på avropa.se eller kontakta oss via knappen "Bli kontaktad" för att få veta mer om ramavtalen och våra tjänster.

Fördelar med att använda ramavtalet

  • Erfaren leverantör – På Tele2 Företag är vi vana att jobba med Kammarkollegiet och har expertis kring leveranser till offentlig verksamhet.

  • Sparar tid – Det tar mindre tid från den egna verksamheten och inhyrda konsulter om man utgår från ramavtalet för att driva en upphandling.

  • Anpassade priser – Då Kammarkollegiet redan konkurrensutsatt prisbilden är du garanterad ett mycket bra pris.

  • Trygghet – Med Tele2 Företag är du garanterad en leverantör med gedigen erfarenhet, kompetens och implementationskunskap.

  • Hög servicenivå – Tele2 Företag har en väl etablerad och erfaren serviceorganisation som finns över hela landet.

Fördelar med att använda ramavtalet

  • Erfaren leverantör – På Tele2 Företag är vi vana att jobba med Kammarkollegiet och har expertis kring leveranser till offentlig verksamhet.

  • Sparar tid – Det tar mindre tid från den egna verksamheten och inhyrda konsulter om man utgår från ramavtalet för att driva en upphandling.

  • Anpassade priser – Då Kammarkollegiet redan konkurrensutsatt prisbilden är du garanterad ett mycket bra pris.

  • Trygghet – Med Tele2 Företag är du garanterad en leverantör med gedigen erfarenhet, kompetens och implementationskunskap.

  • Hög servicenivå – Tele2 Företag har en väl etablerad och erfaren serviceorganisation som finns över hela landet.

Nytt ramavtal: Infrastruktur- och kommunikationslösningar

Avtalsperiod: 2023-01-01 - 2026-12-31

Det nya ramavtalet träder i kraft 2023-01-01 och avropsförfrågan kan tidigast skickas ut först efter att ramavtalet trätt i kraft.

Däremot så tar vi gärna ett möte med er då ni kan starta en förstudie innan. Kontakta oss gärna så berättar vi mer om våra lösningar inom infrastruktur och kommunikation, samt hur vi ser på framtidens hållbara lösningar.

Avropa.se går det att läsa mer. Här hittar du även upphandlingsdokument och avropsblankett.

Nytt ramavtal: Infrastruktur- och kommunikationslösningar

Avtalsperiod: 2023-01-01 - 2026-12-31

Det nya ramavtalet träder i kraft 2023-01-01 och avropsförfrågan kan tidigast skickas ut först efter att ramavtalet trätt i kraft.

Däremot så tar vi gärna ett möte med er då ni kan starta en förstudie innan. Kontakta oss gärna så berättar vi mer om våra lösningar inom infrastruktur och kommunikation, samt hur vi ser på framtidens hållbara lösningar.

Avropa.se går det att läsa mer. Här hittar du även upphandlingsdokument och avropsblankett.

Kommunikationslösningar

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 Ramavtalsområdet omfattar tjänster så som operatörstjänster, WAN, LAN, inomhusnät, Internet, växeltjänster, mobil anknytning i växel, molntjänster inom området, IoT, MDM, M2M, WiFi-calling, UC, digitala möten, contact center-lösningar, telefonisttjänster etc. Hårdvara som telefoner och surfplattor etc kan ingå i tjänsten.

Vidare ingår tjänster för säkerhetsfunktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, trygghetslarm, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc. Tjänster ska kunna följa vid var tid gällande rekommendationer och riktlinjer om robust och säker kommunikation från PTS och MSB.

Kommunikationslösningar

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 Ramavtalsområdet omfattar tjänster så som operatörstjänster, WAN, LAN, inomhusnät, Internet, växeltjänster, mobil anknytning i växel, molntjänster inom området, IoT, MDM, M2M, WiFi-calling, UC, digitala möten, contact center-lösningar, telefonisttjänster etc. Hårdvara som telefoner och surfplattor etc kan ingå i tjänsten.

Vidare ingår tjänster för säkerhetsfunktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, trygghetslarm, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc. Tjänster ska kunna följa vid var tid gällande rekommendationer och riktlinjer om robust och säker kommunikation från PTS och MSB.

Telefoni- och telekommunikationstjänster

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 

Ramavtalsområdet omfattar tjänster för tal, bild och data mellan parter via ett kommunikationsnät. Exempel på tjänster som ingår är operatörstjänster (såsom abonnemang, drift- och förmedlingstjänster, anslutningar, accesser, nummerserier, datakommunikation etc), växel, mobil anknytning i växel, inomhusnät, automatisk telefonist.

Vidare ingår även hårdvara (såsom telefoner, surfplattor etc) och MDM om kund önskar paketera det med någon övrig tjänst inom telefoni. Molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, videosamtal, digitala mötessamtal, säkerhet (såsom kryptering, brandväggstjänster etc), funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, trygghetslarm, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc ingår. 

Telefoni- och telekommunikationstjänster

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 

Ramavtalsområdet omfattar tjänster för tal, bild och data mellan parter via ett kommunikationsnät. Exempel på tjänster som ingår är operatörstjänster (såsom abonnemang, drift- och förmedlingstjänster, anslutningar, accesser, nummerserier, datakommunikation etc), växel, mobil anknytning i växel, inomhusnät, automatisk telefonist.

Vidare ingår även hårdvara (såsom telefoner, surfplattor etc) och MDM om kund önskar paketera det med någon övrig tjänst inom telefoni. Molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, videosamtal, digitala mötessamtal, säkerhet (såsom kryptering, brandväggstjänster etc), funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, trygghetslarm, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc ingår. 

Infrastruktur

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31  Ramavtalsområdet omfattar tjänster för infrastruktur till kommunikationslösningar inom tele- och datakom. Exempel på tjänster som ingår är internet, WAN, LAN och WLAN.

Vidare ingår även inomhusnät, molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, säkerhet (som överbelastningsskydd, kryptering, brandväggstjänster etc), funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc.

Infrastruktur

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31  Ramavtalsområdet omfattar tjänster för infrastruktur till kommunikationslösningar inom tele- och datakom. Exempel på tjänster som ingår är internet, WAN, LAN och WLAN.

Vidare ingår även inomhusnät, molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, säkerhet (som överbelastningsskydd, kryptering, brandväggstjänster etc), funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc.

Samarbetslösningar

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 Ramavtalsområdet omfattar kommunikationstjänster för samarbete och samverkan mellan kunden och andra parter eller samverkan inom en kunds organisation. Exempel på tjänster som ingår är kontaktcenter, call center och telefonisttjänst (med eller utan bemanning), digitala möten och Unified Communication (UC).

Vidare ingår även säkerhet (som kryptering, brandväggstjänster etc), hårdvara som tjänst samt MDM, växeltjänster utan operatörstjänster, molntjänster inom området, funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc.

Samarbetslösningar

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 Ramavtalsområdet omfattar kommunikationstjänster för samarbete och samverkan mellan kunden och andra parter eller samverkan inom en kunds organisation. Exempel på tjänster som ingår är kontaktcenter, call center och telefonisttjänst (med eller utan bemanning), digitala möten och Unified Communication (UC).

Vidare ingår även säkerhet (som kryptering, brandväggstjänster etc), hårdvara som tjänst samt MDM, växeltjänster utan operatörstjänster, molntjänster inom området, funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc.

Datacenter - Delområde Telefoniprodukter

Avtalsperiod: 2021-01-01 - 2022-12-31 Delområdet Telefoniprodukter omfattar hårdvara, programvara och tjänster för t ex abonnentväxel, kontaktcenter, callback, röstbrevlåda, talsvar, samtalshantering, Unified Communication, stödsystem för telefoni, inspelning, softphone, fast telefon samt inomhusnät för mobiltäckning.

Datacenter - Delområde Telefoniprodukter

Avtalsperiod: 2021-01-01 - 2022-12-31 Delområdet Telefoniprodukter omfattar hårdvara, programvara och tjänster för t ex abonnentväxel, kontaktcenter, callback, röstbrevlåda, talsvar, samtalshantering, Unified Communication, stödsystem för telefoni, inspelning, softphone, fast telefon samt inomhusnät för mobiltäckning.

Klient- och mobiltelefonlösningar

Avtalsperiod: 2021-09-27 - 2023-09-26 Ramavtalet omfattar mobiltelefoner och surfplattor samt olika typer av klienter (datorer och bildskärmar), med tillhörande tillbehör och tjänster.

Klient- och mobiltelefonlösningar

Avtalsperiod: 2021-09-27 - 2023-09-26 Ramavtalet omfattar mobiltelefoner och surfplattor samt olika typer av klienter (datorer och bildskärmar), med tillhörande tillbehör och tjänster.