MENY

Support
Rådgivning

Avtal med Kammarkollegiet

Våra ramavtal

Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet har uppdraget att ingå ramavtal om varor och tjänster som är avsedda för andra statliga myndigheter. Inom it och telekom gäller uppdraget hela den offentliga förvaltningen, det vill säga även kommuner och regioner.

Du som vill veta mer om Kammarkollegiet eller som vill göra ett avrop kan läsa mer på avropa.se.

Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet har uppdraget att ingå ramavtal om varor och tjänster som är avsedda för andra statliga myndigheter. Inom it och telekom gäller uppdraget hela den offentliga förvaltningen, det vill säga även kommuner och regioner.

Du som vill veta mer om Kammarkollegiet eller som vill göra ett avrop kan läsa mer på avropa.se.

Tele2 Företag har ramavtal med Kammarkollegiet som avropsberättigade från offentlig sektor kan avropa ifrån. Nedan kan du läsa mer om våra befintliga ramavtal.

Ramavtalen för Mobiltelefoner och Datacenter är utgångna och upphandling pågår.

Tele2 Företag har ramavtal med Kammarkollegiet som avropsberättigade från offentlig sektor kan avropa ifrån. Nedan kan du läsa mer om våra befintliga ramavtal.

Ramavtalen för Mobiltelefoner och Datacenter är utgångna och upphandling pågår.

Kommunikationslösningar

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 Ramavtalsområdet omfattar tjänster så som operatörstjänster, WAN, LAN, inomhusnät, Internet, växeltjänster, mobil anknytning i växel, molntjänster inom området, IoT, MDM, M2M, WiFi-calling, UC, digitala möten, kontaktcenter, telefonisttjänster etc. Hårdvara som telefoner och surfplattor etc kan ingå i tjänsten.

Vidare ingår tjänster för säkerhetsfunktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, trygghetslarm, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc. Tjänster ska kunna följa vid var tid gällande rekommendationer och riktlinjer om robust och säker kommunikation från PTS och MSB.

Kommunikationslösningar

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 Ramavtalsområdet omfattar tjänster så som operatörstjänster, WAN, LAN, inomhusnät, Internet, växeltjänster, mobil anknytning i växel, molntjänster inom området, IoT, MDM, M2M, WiFi-calling, UC, digitala möten, kontaktcenter, telefonisttjänster etc. Hårdvara som telefoner och surfplattor etc kan ingå i tjänsten.

Vidare ingår tjänster för säkerhetsfunktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, trygghetslarm, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc. Tjänster ska kunna följa vid var tid gällande rekommendationer och riktlinjer om robust och säker kommunikation från PTS och MSB.

Telefoni/telekommunikationstjänster

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 

Ramavtalsområdet omfattar tjänster för tal, bild och data mellan parter via ett kommunikationsnät. Exempel på tjänster som ingår är operatörstjänster (såsom abonnemang, drift- och förmedlingstjänster, anslutningar, accesser, nummerserier, datakommunikation etc), växel, mobil anknytning i växel, inomhusnät, automatisk telefonist.

Vidare ingår även hårdvara (såsom telefoner, surfplattor etc) och MDM om kund önskar paketera det med någon övrig tjänst inom telefoni. Molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, videosamtal, digitala mötessamtal, säkerhet (såsom kryptering, brandväggstjänster etc), funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, trygghetslarm, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc ingår. 

Telefoni/telekommunikationstjänster

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 

Ramavtalsområdet omfattar tjänster för tal, bild och data mellan parter via ett kommunikationsnät. Exempel på tjänster som ingår är operatörstjänster (såsom abonnemang, drift- och förmedlingstjänster, anslutningar, accesser, nummerserier, datakommunikation etc), växel, mobil anknytning i växel, inomhusnät, automatisk telefonist.

Vidare ingår även hårdvara (såsom telefoner, surfplattor etc) och MDM om kund önskar paketera det med någon övrig tjänst inom telefoni. Molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, videosamtal, digitala mötessamtal, säkerhet (såsom kryptering, brandväggstjänster etc), funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, trygghetslarm, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc ingår. 

Credit: Getty Images
Credit: Getty Images

Infrastruktur

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31  Ramavtalsområdet omfattar tjänster för infrastruktur till kommunikationslösningar inom tele- och datakom. Exempel på tjänster som ingår är internet, WAN, LAN och WLAN.

Vidare ingår även inomhusnät, molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, säkerhet (som överbelastningsskydd, kryptering, brandväggstjänster etc), funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc.

Infrastruktur

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31  Ramavtalsområdet omfattar tjänster för infrastruktur till kommunikationslösningar inom tele- och datakom. Exempel på tjänster som ingår är internet, WAN, LAN och WLAN.

Vidare ingår även inomhusnät, molntjänster inom området, loT, M2M, WiFi-calling, säkerhet (som överbelastningsskydd, kryptering, brandväggstjänster etc), funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc.

Samarbetslösningar

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 Ramavtalsområdet omfattar kommunikationstjänster för samarbete och samverkan mellan kunden och andra parter eller samverkan inom en kunds organisation. Exempel på tjänster som ingår är kontaktcenter, call center och telefonisttjänst (med eller utan bemanning), digitala möten och Unified Communication (UC).

Vidare ingår även säkerhet (som kryptering, brandväggstjänster etc), hårdvara som tjänst samt MDM, växeltjänster utan operatörstjänster, molntjänster inom området, funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc.

Samarbetslösningar

Avtalsperiod: 2019-01-01 - 2022-12-31 Ramavtalsområdet omfattar kommunikationstjänster för samarbete och samverkan mellan kunden och andra parter eller samverkan inom en kunds organisation. Exempel på tjänster som ingår är kontaktcenter, call center och telefonisttjänst (med eller utan bemanning), digitala möten och Unified Communication (UC).

Vidare ingår även säkerhet (som kryptering, brandväggstjänster etc), hårdvara som tjänst samt MDM, växeltjänster utan operatörstjänster, molntjänster inom området, funktioner för administration, uppföljning, kundtjänst, utveckling, utbildning, integration, rådgivning kring lösningar inom området för att få rätt beställarkompetens kring befintlig leverans etc.

Datacenter - Delområde Telefoniprodukter

Avtalsperiod: 2021-01-01 - 2022-12-31 Delområdet Telefoniprodukter omfattar hårdvara, programvara och tjänster för t ex abonnentväxel, kontaktcenter, callback, röstbrevlåda, talsvar, samtalshantering, Unified Communication, stödsystem för telefoni, inspelning, softphone, fast telefon samt inomhusnät för mobiltäckning.

Datacenter - Delområde Telefoniprodukter

Avtalsperiod: 2021-01-01 - 2022-12-31 Delområdet Telefoniprodukter omfattar hårdvara, programvara och tjänster för t ex abonnentväxel, kontaktcenter, callback, röstbrevlåda, talsvar, samtalshantering, Unified Communication, stödsystem för telefoni, inspelning, softphone, fast telefon samt inomhusnät för mobiltäckning.