Information om prisjustering

Information om priset på era tjänster hos Tele2 Företag

Tele2 Företag strävar alltid efter att leverera tjänster av högsta kvalitet. För att upprätthålla detta och fortsätta förbättra de tjänster vi erbjuder, anpassar vi prissättningen i takt med Sveriges prisutveckling.

Därför justerar vi priserna med 1,6 % för de tjänster som omfattas av våra allmänna villkor, där årlig prishöjning sker enligt Konsumentprisindex. Denna justering baseras på Konsumentprisindex för september 2024, som avser skillnaden mot samma månad året innan.

Har ni frågor är ni välkomna att kontakta er säljare eller vår support på telefon 0200-226 226.

Frågor och svar om prisjusteringen

Enligt våra avtalade allmänna villkor informerar vi dig om kommande prisjustering enligt konsumentprisindex.

Konsumentprisindex (KPI) är ett mått på prisförändringar för varor och tjänster som konsumeras av hushåll. Statistiska Centralbyrån (SCB) tar fram KPI för att mäta inflationen i Sverige. KPI baseras på ett representativt urval av varor och tjänster som hushåll konsumerar. Genom att jämföra priserna på dessa varor och tjänster över tid kan man se hur konsumentpriserna förändras och därmed bedöma inflationens utveckling.

För mer information om KPI hänvisar vi till SCB.


Du hittar informationen under punkt 6 i Allmänna villkor. Där står att Tele2 har rätt att en gång per år, från och med den 1 januari, justera priser och avgifter utifrån index. En sådan indexförändring kan tidigast ske vid årsskiftet som infaller minst sex månader efter att avtalet tecknades.

Ditt pris kommer att KPI-justeras den 1 maj 2025.

Brev med prisbilaga har skickats per post till företagets firmatecknare. Du hittar även brevet i TSO under menyn Tjänster/Dokument.

Tele2 Företag har enligt de allmänna villkoren rätt att max en gång per år göra en indexerad prisjustering.