IP VPN

Sömlös kommunikation inom företaget - oavsett var ni befinner er

Gemensam uppkoppling för alla företagets kontor

Många företag har idag verksamhet på flera orter. Oavsett hur många ni är eller var ni befinner er kan vi hjälpa er att jobba som ett gemensamt kontor. Med IP VPN kan ni samordna företagets nätverk, vilket gör att ni kommunicerar snabbare, enklare och säkrare. Företag med verksamhet på flera orter får med IP VPN en dedikerad fast förbindelse som kopplar samman flera lokala nätverk i ett enhetligt virtuellt privat nät (VPN). Det ökar möjligheten att jobba säkert, kostnadseffektivt och fullt integrerat genom hela organisationen.

Så fungerar IP VPN

IP VPN från Tele2 Företag bygger på en privat MPLS-baserad infrastruktur. Den hjälper företag och organisationer att ansluta arbetsplatser, datacenter, molntjänster och enskilda användare till ett gemensamt och driftsäkert nätverk. Med IP VPN får ditt företag en alla-till-alla-kommunikation där lokalkontoren kan kommunicera direkt med varandra utan att passera huvudkontoret, fullt kompatibelt och helt sömlöst. Tjänsten är utvecklad för att ge hög kapacitet, servicenivå och tillförlitlighet. I och med att IP VPN baseras på endedikerad förbindelse får du hög prestanda och flexibilitet med minimal fördröjning. Du kan prioritera uppkoppling till affärskritiska funktioner och tillfälliga eller mobila medarbetare ansluter sig enkelt via APN eller mobilnätet.

Det här ingår i IP VPN

Med IP VPN får du en lösning som är färdig att använda direkt vid leverans. Vi tar ansvar för allt som rör tjänsten fram till den kundplacerade utrustningens LAN-gränssnitt, oavsett var anslutningen är belägen. Följande ingår i IP VPN:
  • Nätdesign
  • Beställningar
  • Installationer
  • Konfigurering och driftsättning
  • Fakturering
  • Felhantering
  • 24-timmarsdrift och övervakning av tjänsten
  • Välj mellan centraliserad eller lokal support

Gemensamma tilläggstjänster - datanät

Service Level Agreement BAS. I företagets datanätstjänst ingår alltid grundläggande SLA (SLA BAS) med specificerad lägsta nivå för återkoppling, fel samt maximalt antal fel per kvartal. BAS ingår alltid utan extra kostnad.

Utökat SLA finns som tilläggstjänst i fyra olika nivåer och ger företaget snabbare åtgärd vid händelse av fel och support under dygnets alla timmar.

Trafikstatistik Bas är en enkel variant av trafikstatistik och ger en grundläggande bild av kapacitetsutnyttjandet.

Utökad Trafikstatistik ger skräddarsydd statistik via mätpunkter som vi bestämmer tillsammans med er, till exempel jitter, packet loss med mera.

Specificerad faktura överförd elektroniskt med hjälp av standardiserade meddelanden.

Primär DNS innebär att Tele2 hanterar företagets domän på Tele2s namnservrar och garanterar att domänen driftas på en stabil plattform.

Tilläggstjänster - IP-baserade tjänster

Säkrar tillgängligheten i en datanätsanslutning genom dubblering av CPE-utrustning och länkar mellan företagets installationsadress och Tele2s nät.

Säkrar tillgängligheten genom att en alternativ förbindelse sätts upp mellan den kundplacerade utrustningen och Tele2s 4G-nät.

Skapa dina egna accesslistor och skräddarsy åtkomstregler. Varje accesslista kan tillåta eller neka trafik baserat på en mängd olika kriterier.

SNMP Read möjliggör hämtning av statistik via defininerade IP-adresser. Det är kundstyrt vilka parametrar som hämtas och informationen anpassas efter företagets behov.

Tjänsten möjliggör för företag att köpa internetkapacitet samtidigt från flera olika internetoperatörer.

Montering av en extern antenn, tjänsten förutsätter att Mobilt IP-VPN eller Mobil IP-Backup är installerade.

Har du frågor om våra tjänster och produkter?

Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.

Kontakta kundservice