FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

MEX - MOBILE EXTENSION

Stationär men ändå mobil  

Mobile Extension, MEX, är en behovsanpassad växellösning för organisationer med en stationär växel som vill öka tillgängligheten och dra nytta av flexibiliteten i mobiltjänster. 

Alla mobila samtal dirigeras via växeln till slutdestinationen. En MEX-lösning ger åtkomst till alla de tjänster som krävs för att medarbetarna ska kunna utföra sitt arbete lika bra, oavsett var de befinner sig.

MEX är en av de tjänster som ingår i konceptet Kommunikation som tjänst, KST

Stationär men ändå mobil  

Mobile Extension, MEX, är en behovsanpassad växellösning för organisationer med en stationär växel som vill öka tillgängligheten och dra nytta av flexibiliteten i mobiltjänster. 

Alla mobila samtal dirigeras via växeln till slutdestinationen. En MEX-lösning ger åtkomst till alla de tjänster som krävs för att medarbetarna ska kunna utföra sitt arbete lika bra, oavsett var de befinner sig.

MEX är en av de tjänster som ingår i konceptet Kommunikation som tjänst, KST

Tre fördelar med MEX

Kostnadseffektivt

Med MEX leds den mobila trafiken leds via företags befintlig växel. Det innebär en fast månadsavgift för trafik in till växeln som inkluderar trafik till mobiler, utan extra kostnader för interna samtal. Samtal utanför företaget prissätts enligt Tele2 Företags fastnätsavtal. 

Kostnadseffektivt

Med MEX leds den mobila trafiken leds via företags befintlig växel. Det innebär en fast månadsavgift för trafik in till växeln som inkluderar trafik till mobiler, utan extra kostnader för interna samtal. Samtal utanför företaget prissätts enligt Tele2 Företags fastnätsavtal. 

Möjliggör nya tjänster

Via MEX får du tillgång till tjänster som finns i växeln i mobilen, t ex avancerad röstbrevlåda, hänvisning etc. Vidare möjliggörs tjänster som inte är tillgängliga i den stationära lösningen. 

Möjliggör nya tjänster

Via MEX får du tillgång till tjänster som finns i växeln i mobilen, t ex avancerad röstbrevlåda, hänvisning etc. Vidare möjliggörs tjänster som inte är tillgängliga i den stationära lösningen. 

Skräddarsydd lösning

En MEX-lösning baseras alltid på kundens behov och önskemål. Tele2 Företags projektledare ser över behoven tillsammans med kunden och utarbetar sedan en skräddarsydd lösning tillsammans våra integratörer och produktspecialister.

Skräddarsydd lösning

En MEX-lösning baseras alltid på kundens behov och önskemål. Tele2 Företags projektledare ser över behoven tillsammans med kunden och utarbetar sedan en skräddarsydd lösning tillsammans våra integratörer och produktspecialister.

Bättre kommunikation för alla på Hotel Tylösand

På Hotel Tylösand vill gästerna kunna ringa och surfa som vanligt, trots det nättekniskt sett svåra läget vid havet. Likaså måste hotellets personal kunna ringa sinsemellan utan bekymmer och vara nåbara även när de är på språng. Lösningen blev MEX. 

Bättre kommunikation för alla på Hotel Tylösand

På Hotel Tylösand vill gästerna kunna ringa och surfa som vanligt, trots det nättekniskt sett svåra läget vid havet. Likaså måste hotellets personal kunna ringa sinsemellan utan bekymmer och vara nåbara även när de är på språng. Lösningen blev MEX.