FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandeSIMFyll på dataMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorVarför Tele2 FöretagHållbarhetHållbarhet och telekomCirkulärt företagandeArtiklar och kundcase om hållbarhetRapport: Det hållbara företagandetMöt Tele2s hållbarhetschefOm Tele2s arbete med hållbarhetKunskap och insikterKundcaseRapporterGuiderHandböckerWebcastsWhitepapers och tillämpningarKundpaneler och eventSäkerhetsbloggenObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företag5G för företagetDet hybrida arbetslivetOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenGör vår behovsanalysTräffa oss i Almedalen

MEX - MOBILE EXTENSION

Stationär men ändå mobil  

Mobile Extension, MEX, är en behovsanpassad växellösning för organisationer med en stationär växel som vill öka tillgängligheten och dra nytta av flexibiliteten i mobiltjänster. 

Alla mobila samtal dirigeras via växeln till slutdestinationen. En MEX-lösning ger åtkomst till alla de tjänster som krävs för att medarbetarna ska kunna utföra sitt arbete lika bra, oavsett var de befinner sig.

MEX är en av de tjänster som ingår i konceptet Kommunikation som tjänst, KST

Stationär men ändå mobil  

Mobile Extension, MEX, är en behovsanpassad växellösning för organisationer med en stationär växel som vill öka tillgängligheten och dra nytta av flexibiliteten i mobiltjänster. 

Alla mobila samtal dirigeras via växeln till slutdestinationen. En MEX-lösning ger åtkomst till alla de tjänster som krävs för att medarbetarna ska kunna utföra sitt arbete lika bra, oavsett var de befinner sig.

MEX är en av de tjänster som ingår i konceptet Kommunikation som tjänst, KST

Tre fördelar med MEX

Kostnadseffektivt

Med MEX leds den mobila trafiken leds via företags befintlig växel. Det innebär en fast månadsavgift för trafik in till växeln som inkluderar trafik till mobiler, utan extra kostnader för interna samtal. Samtal utanför företaget prissätts enligt Tele2 Företags fastnätsavtal. 

Kostnadseffektivt

Med MEX leds den mobila trafiken leds via företags befintlig växel. Det innebär en fast månadsavgift för trafik in till växeln som inkluderar trafik till mobiler, utan extra kostnader för interna samtal. Samtal utanför företaget prissätts enligt Tele2 Företags fastnätsavtal. 

Möjliggör nya tjänster

Via MEX får du tillgång till tjänster som finns i växeln i mobilen, t ex avancerad röstbrevlåda, hänvisning etc. Vidare möjliggörs tjänster som inte är tillgängliga i den stationära lösningen. 

Möjliggör nya tjänster

Via MEX får du tillgång till tjänster som finns i växeln i mobilen, t ex avancerad röstbrevlåda, hänvisning etc. Vidare möjliggörs tjänster som inte är tillgängliga i den stationära lösningen. 

Skräddarsydd lösning

En MEX-lösning baseras alltid på kundens behov och önskemål. Tele2 Företags projektledare ser över behoven tillsammans med kunden och utarbetar sedan en skräddarsydd lösning tillsammans våra integratörer och produktspecialister.

Skräddarsydd lösning

En MEX-lösning baseras alltid på kundens behov och önskemål. Tele2 Företags projektledare ser över behoven tillsammans med kunden och utarbetar sedan en skräddarsydd lösning tillsammans våra integratörer och produktspecialister.

Bättre kommunikation för alla på Hotel Tylösand

På Hotel Tylösand vill gästerna kunna ringa och surfa som vanligt, trots det nättekniskt sett svåra läget vid havet. Likaså måste hotellets personal kunna ringa sinsemellan utan bekymmer och vara nåbara även när de är på språng. Lösningen blev MEX. 

Bättre kommunikation för alla på Hotel Tylösand

På Hotel Tylösand vill gästerna kunna ringa och surfa som vanligt, trots det nättekniskt sett svåra läget vid havet. Likaså måste hotellets personal kunna ringa sinsemellan utan bekymmer och vara nåbara även när de är på språng. Lösningen blev MEX.