Förändra ditt tv- eller bredbandsabonnemang

Här beskriver vi vad som gäller när du vill förändra din nuvarande tjänst, utöka till eller minska ditt befintliga utbud.

Utöka din tjänst

Om du vill ha en högre hastighet på ditt fasta bredband eller fler tv-kanaler kan du, på ett enkelt och smidigt sätt, uppgradera dina tjänster på Mitt Tele2.

När du inte har någon bindningstid på din tjänst

Du kan göra en uppgradering från morgondagens datum och till ordinarie pris, du behöver inte binda om ditt abonnemang.

När du har bindningstid på din tjänst

Du kan uppgradera din tjänst från morgondagens datum och till ordinarie pris, du behåller din gamla bindningstid.

Minska din tjänst

Om du vill nedgradera din tjänst kan du kontakta kundservice så hjälper vi dig.

När du inte har någon bindningstid på din tjänst

Du kan nedgradera dina tjänster med en kalendermånad.

När du har bindningstid på din tjänst

Du kan inte nedgradera abonnemanget under bindningstiden.

Undantag

Undantag gäller vid speciella 'Prova på'-kampanjer där det är tillåtet att nedgradera tjänster under en viss period. Om du är osäker på vilka regler som gäller för just ditt abonnemang kan du kontakta kundservice.

Frågor och svar

En Prova-På-Kampanj innebär att du under en prövotid testar en högre tjänst. Vill du behålla nivån gör du ingenting.

Om du vill nedgradera till en lägre tjänst behöver du göra det innan prövotidens slut, som ofta i en Prova-På-Kampanj kan pågå under till exempel 3 månader. Under prövotiden gäller fri nedgradering. Vid nedgradering kontaktar du kundservice, som hjälper dig med detta.

Se information om dina tjänster på Mitt Tele2

Upp- eller nedgradering skiljer sig åt beroende på tjänsten.

Bredband och Tv
Mobiltelefoni och Mobilt bredband

Om du vill nedgradera din tjänst kontaktar du kundservice så hjälper vi dig.

Har du en annan fråga?