Överlåta abonnemang

En överlåtelse innebär att en annan person tar över ditt abonnemang. Överlåtelsen är kostnadsfri.

Hur du går tillväga för att överlåta ett abonnemang, och hur lång tid det tar, beror på vilken typ av abonnemang du vill överlåta. Och oavsett vilket abonnemang som ska överlåtas gäller samma regler som för att teckna ett nytt abonnemang:

  • Den nya kunden måste vara över 18 år
  • Den nya kunden måste folkbokförd i Sverige
  • En kreditkontroll kommer att genomföras på den som tar över abonnemanget

Vad gäller för mitt abonnemang?

Överlåtelse av mobiltelefoni är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang.

Du gör din överlåtelse på denna sida.

Överlåtelse av mobilt bredband är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang.

Dessa kriterier måste vara uppfyllda för att överlåtelsen ska gå igenom:
- Den som tar över abonnemanget måste vara över 18 år och folkbokförd i Sverige
- Kreditkontroll kommer att göras och den som tar över abonnemanget måste bli godkänd
- Både den som är befintlig och ny kund behöver kunna skriva under avtalet om överlåtelse

Att tänka på inför överlåtelsen:
- Abonnemanget fortsätter med samma storlek månadskostnad
- Överlåtelsen avser inte eventuell delbetalningar på hårdvara

Göra överlåtelsen
- Kontakta kundservice på 90 222 så går vi igenom detaljerna med dig och tar fram rätt blankett

Överlåtelse av fast bredband är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang.

Dessa kriterier måste vara uppfyllda för att överlåtelsen ska gå igenom:
- Den som tar över abonnemanget måste vara över 18 år och folkbokförd i Sverige
- Kreditkontroll kommer att göras och den som tar över abonnemanget måste bli godkänd
- Både den som är befintlig och ny kund behöver kunna skriva under avtalet om överlåtelse

Att tänka på inför överlåtelsen:
- Abonnemanget fortsätter med samma storlek månadskostnad
- Överlåtelsen avser inte eventuell delbetalningar på hårdvara

Göra överlåtelsen
- Kontakta kundservice på 90 222 så går vi igenom detaljerna med dig och tar fram rätt blankett

Överlåtelse av fast telefoni är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang.

Dessa kriterier måste vara uppfyllda för att överlåtelsen ska gå igenom:
- Den som tar över abonnemanget måste vara över 18 år och folkbokförd i Sverige
- Kreditkontroll kommer att göras och den som tar över abonnemanget måste bli godkänd
- Både den som är befintlig och ny kund behöver kunna skriva under avtalet om överlåtelse

Att tänka på inför överlåtelsen:
- Abonnemanget fortsätter med samma storlek månadskostnad
- Överlåtelsen avser inte eventuell delbetalningar på hårdvara

Göra överlåtelsen
- Kontakta kundservice på 90 222 så går vi igenom detaljerna med dig och tar fram rätt blankett

Överlåtelse av tv är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang.

Dessa kriterier måste vara uppfyllda för att överlåtelsen ska gå igenom:
- Den som tar över abonnemanget måste vara över 18 år och folkbokförd i Sverige
- Kreditkontroll kommer att göras och den som tar över abonnemanget måste bli godkänd
- Både den som är befintlig och ny kund behöver kunna skriva under avtalet om överlåtelse

Att tänka på inför överlåtelsen:
- Abonnemanget fortsätter med samma storlek månadskostnad
- Överlåtelsen avser inte eventuell delbetalningar på hårdvara

Göra överlåtelsen
- Kontakta kundservice på 90 222 så går vi igenom detaljerna med dig och tar fram rätt blankett

Har du en annan fråga?