Vill du skriva till oss finns möjligheten att kontakta oss via mejl. Vi hanterar ditt ärende normalt inom 2 arbetsdagar.
Rekommenderade kontaktvägar
Mejla till Tele2 – Gå vidare till sidan "Kontakta oss"
Om du vill skriva till oss rekommenderar vi att du går vidare till sidan Kontakta oss, som hänvisar dig till våra specialiserade kontaktvägar. Här kan du ställa frågor som rör betalning, kom igång, leverans, adressändring, abonnemang, köpa och uppsägning. Vi hanterar ditt ärende vanligtvis inom 48 timmar.
Om ditt ärendet gäller teknisk support så vill vi hjälpa dig direkt, kontakta kundservice på 90 222.
Mitt Tele2 – som app och på webben
I Mitt Tele2 kan du själv hantera ditt ärende. Här har du koll på det som rör ditt abonnemang och din utrustning. Här kan du bland annat följa din förbrukning, se dina fakturor och samtalsspecifikation, uppgradera och köpa till tjänster och mycket mer.
Tele2.se – dygnet runt support via webben
På våra supportsidor under kundservice på webben hittar du information om våra tjänster och vår utrustning, kom-i-gång-guider, manualer och felsökning.
Kontakta kundservice från utlandet
Ring +46(0)772-25 25 25
Samtalskostnad motsvarande ett samtal till Sverige från det land du befinner dig i.
Kontakta kundservice via telefon
Om du behöver svar direkt rekommenderar vi att du kontaktar kundservice på telefonnummer på 90 222.
Begränsad service via direkt mejl till Tele2
Vill du fortfarande kontakta oss via direkt mejl hittar du adressen längst ner på denna sida. Observera att via direkt mejl har vi bara möjlighet att ge begränsad service.
Av säkerhetsskäl vill vi göra dig uppmärksam på följande:
-
Identifiering: Via direkt mejl kan vi inte med säkerhet identifiera vem du är och därför kan vi komma att hänvisa dig att kontakta oss via våra andra kontaktvägar för att få full service i ärendet.
-
Hantering personuppgifter: Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med kraven i Dataskyddsförordningen. I okrypterade mejlmeddelanden undviker vi att hantera personuppgifter av säkerhetsskäl. Därför kan vi bara ge begränsad service när du skickar ditt ärende via direkt mejl till Tele2. För full service och support hänvisar vi dig att använda vårt kontaktformulär, som hänvisar dig till våra specialiserade kontaktvägar alternativt via telefon.
-
Lösenord, koder eller andra kontouppgifter till dig lämnar vi aldrig ut via mejl.
-
Direkt mejladress till Tele2 riktar sig enbart till privatkunder och civila ärenden.
Mejladress
tele2-info@tele2.com