Aktuella frivisningar och kanalförändringar

Följ förändringar i vårt utbud och tillfälliga events.

2023

Januari

SVTr utgår

Tjänsten SVTr, som visat utvalda program för SVT som on demand, har utgått för samtliga operatörer på marknaden. Arbete pågår kring en ny förbättrad on-demandtjänst för SVT:s program hos Tele2/Boxer. Vår förhoppning är att inom kort kunna presentera en sådan förbättrad on-demandtjänst för att erbjuda våra kunder en så bra tv-upplevelse som möjligt.

Om du har Tv Hub eller Tv Hub Mini kan du använda dig av SVT Play appen för att ta del av SVT:s play-material.

Tv Hub och Tv Hub Mini ->

Varför kan andra operatörer fortfarande starta om program på SVT?

Ja, det finns några operatörer som fortfarande kan göra detta på SVT, detta beror på att de har en annan teknisk lösning i grunden (annat än SVTr som vår tjänst grundat sig på). Vi arbetar på en långsiktig lösning som fokuserar en bättre framtida upplevelse.

TV3 och Kanal 5 kommer upphöra med regionala sändningar

Den 11 och 12 Januari kommer TV3 och Kanal 5 upphöra med sina regionala sändningar. Du kan eventuellt uppleva kortare avbrott. Äldre tv-apparater och digitalboxar kan behöva göra en kanalsökning.

TV4 ändrar regioner för lokala sändningar.

Den 9 och 10 januari kommer TV4 att ändra sina regioner för lokala sändningar. Arbetet sker mellan 10.00 - 15.00, du kan eventuellt uppleva kortare avbrott. Äldre tv-apparater och digitalboxar kan behöva göra en kanalsökning.

Regionerna Dalarna och Hälsingland kommer ingå i Gävle-Dala.
Kalmar och Kronoberg kommer ingå i Sydost.
Skellefteå kommer ingå i Västerbotten.
Örnsködsvik kommer ingå i Västernorrland.

Historiska kanalförändringar

Kanalförändringar 2022

Frågor och svar

Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt dina eventuella tillvalskanaler.

Du kan se kanalplatser för respektive tv-kanal i vår kanalplatslista. Ibland måste du göra en kanalsökning för att hitta alla kanaler.

Det abonnemangsfria tv-utbudet är de kanaler som du kommer åt via antennuttaget utan ett abonnemang.
Läs mer om det abonnemangsfria grundutbudet.

Du kan göra en sökning för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress.
Se ditt grundutbud.

En kanalsökning gör du på olika sätt beroende på vilken digitalbox du har. I manualen för din digitalbox hittar du instruktioner för hur du gör en kanalsökning på just din utrustning.

Om du är osäker på vilken utrustning du har kan du logga in på Mitt Tele2 på webben eller i appen och kontrollera under tv-sidan.

Så här gör du en kanalsökning
Hitta nätverks-ID/nätnummer för din region
Logga in på Mitt Tele2

Om du vill lägga till fler kanaler till ditt abonnemang så gör du detta enklast genom att logga in på Mitt Tele2. Du kan även kontakta kundservice så hjälper vi dig med beställningen.

Du kan när du vill logga in på Mitt Tele2 på webben eller i appen och byta valda kanaler i Tv Flexibel och Tv & Play Medium 8 Favoriter. Bytet sker kostnadsfritt och slår igenom vid nästa månadsskifte.

Det går även bra att byta kanaler genom att kontakta kundservice. Vi tar då ut en administrativ avgift på 35 kr per bytestillfälle.

Kontakta kundservice med ditt kanalönskemål. Vi registrerar alla önskemål och utgår sedan från hur pass efterfrågad kanalerna är. Om det är stor efterfrågan på någon/några kanaler kan det innebära att vi inleder en förhandling med respektive programbolag.

Kontakta kundservice

Har du en annan fråga?