Lämna in din mobiltelefon och få rabatt på en ny

Sänk din månadskostnad och ge din gamla mobil ett nytt liv. Lämna in din gamla mobil och få rabatt på en ny när du köper den hos oss.

Värdering av din gamla mobiltelefon

Mobiltelefonens värde beror på modell, skick och baseras på dagspriser. Du kan värdera och byta in din gamla mobiltelefon på två sätt:

  • När du köper en ny mobiltelefon i vår webbshop kan du byta in din gamla mobil. Där anger du uppgifter för din gamla mobiltelefon och får reda på ett uppskattat inbytesvärde.

  • Du kan också ta med dig din mobiltelefon till någon av våra Tele2-butiker. Där får du värderingen av en av våra butiksmedarbetare.

Tänk på

  • Värdet du fick vid värderingstillfället gäller under förutsättning att mobiltelefonens skick stämmer överens med vår bedömning.

Återvinning av gamla mobiltelefoner

Alla mobiltelefoner som vi får in återvinns. På vilket sätt beror på modell och skick. Om din mobiltelefon är fullt fungerande säljs den vidare och får ett nytt liv på en annan marknad. Är den i sämre skick plockas den isär och säljs antingen vidare i delar eller materialåtervinns.

Manualer och guiderByt in din mobil- Checklista

Frågor och svar

Du behöver:

  • Spara all information och allt innehåll som du vill ha kvar från din gamla mobiltelefon, till exempel foton, kontakter och andra viktiga filer och dokument. Tele2 är inte ansvarig för skada, förlust av eller raderad data på mobilen som byts in.

  • Fabriksåterställa mobiltelefonen. Det gör du genom mobiltelefonens inställningar.

  • Om du byter in en iPhone ska iCloud vara avaktiverad innan du lämnar in den. Tar du inte bort iCloud är mobilen alltid värd 0 kr och kommer returneras tillbaka till dig. Gå till Inställningar > iCloud . Tryck sedan på Logga ut längst ned på skärmen (Radera konto i iOS 7 och tidigare).

Se alla instruktioner i Byt in din mobiltelefon - Checklista.

Tänk på att endast lämna in mobiltelefonen, utan tillbehör och originalkartong.

Du kan byta in dina gamla mobiltelefoner i våra Tele2-butiker, genom att kontakta kundservice eller när du köper ny mobiltelefon i vår webbshop.

Ja, du kan byta in en telefon som du fortfarande delbetalar till oss, men delbetalningen kommer fortsätta faktureras månadsvis tills telefonen är avbetalad.

Du kan välja att ta en slutfaktura på din nuvarande telefon genom att kontakta kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.

Tele2 gör en kontroll mot en internationell databas där alla stulna mobiltelefoner registreras. Skulle mobilen vara stulen så kommer inte inbytet att gå igenom.

Inbytet behöver göras i samband med köpet och kan ej göras i efterhand.

Nej, mobiltelefonen behöver inte vara köpt hos Tele2.

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan kategori

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss