Flytt- och adressändring

Ska du flytta? Då kan du enkelt ta med dina tjänster till din nya adress eller överlåta abonnemanget kostnadsfritt om du till exempel har bindningstid kvar. Vi hjälper dig hitta den bästa lösningen oavsett situation.

Flyttgaranti för en smidig övergång

Vi vet att det kan vara stressigt att flytta – därför erbjuder vi flyttgaranti för att göra övergången enklare för våra kunder.

  • Flyttgaranti gäller för dig som har både fast bredband och mobilabonnemang hos Tele2. Vid anmäld flytt till vår kundservice får du obegränsad mobildata på dina mobila abonnemang i 30 dagar.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig

Ta enkelt med dig dina tjänster till din nya adress! Det går snabbt och smidigt via vår chatt, logga bara in med BankID så hjälper vi dig direkt.

Du hittar chatten nere till höger på sidan.

Dina fasta tjänster

För att du ska kunna fortsätta använda dina fasta tjänster efter flytt så behöver adressen vara ansluten till Tele2.

Kontrollera tillgänglighet:

Flyttar du till en Tele2-ansluten adress med samma tjänster kan du ta med din utrustning och koppla in den direkt efter att flytten är registrerad.

Om din nya adress inte är Tele2-ansluten

Om vi inte kan leverera fasta tjänster till din nya adress finns det fortfarande lösningar:

  • Mobilt bredband via 5G – vårt 5G-nät täcker 90 procent av Sveriges yta och når 99,9 procent av befolkningen.

    Ett flexibelt alternativ om fast bredband inte är tillgängligt.

  • Du kan enkelt överlåta ditt abonnemang till en annan person kostnadsfritt och smidigt.

  • Du kan också kontakta vår kundservice via telefon, så hjälper vi dig att hitta den bästa lösningen utifrån din situation.

Läs mer och beställ mobilt bredband via 5G här

Läs mer om hur du överlåter ditt abonnemang.

Dina mobila tjänster

Behåll ditt mobilabonnemang – ditt mobilabonnemang är adressoberoende. Behöver du ändra fakturaadressen kan du göra det på Mitt Tele2.

Adressändring

  • Om du behöver byta din fakturaadress loggar du in på Mitt Tele2 och klickar dig in på inställningar och ändrar fakturaadressen.

  • Om du ska flytta till en ny adress och vill ta med dig dina tjänster gör du det enklast via chatten som du hittar nere till höger. Du behöver vara inloggad med BankID för att göra adressändringen via chatten.

  • Om du inte har BankID kontaktar du vår Kundservice.

Frågor och svar

Att göra en adressändring eller lägga till en c/o adress är kostnadsfritt. Kontakta kundservice så hjälper vi dig med ändringen.

Om du behöver byta din fakturaadress loggar du in på Mitt Tele2 och klickar dig in på inställningar och ändrar fakturaadressen. Om du ska flytta till en ny adress och vill ta med dig dina tjänster gör du det enklast via chatten som du hittar nere till höger. Du behöver vara inloggad med BankID för att göra adressändringen via chatten.

Om du inte har BankID kontaktar du vår Kundservice. 

Nej, det är kostnadsfritt att göra din adressändring hos oss.

Adressändra dina tjänster gör du det enklast via chatten som du hittar nere till höger. Du behöver vara inloggad med BankID för att göra adressändringen via chatten.

Om du inte har BankID kontaktar du vår Kundservice.

I vårt adressök kan du skriva in din adress för att se om du kan ha våra tjänster.

Vi skickar dina fakturor till den adress som du har meddelat oss vid tecknandet av abonnemanget. Du kan kontrollera dina adressuppgifter på Mitt Tele2. Stämmer inte adressen uppdaterar du den enklast via chatten som du hittar nere till höger. Du behöver vara inloggad med BankID för att göra adressändringen via chatten.

Om du inte har BankID kontaktar du vår Kundservice.

För mer information om eftersändning av post hänvisar vi dig till adressandring.se.

Ja, om du flyttar inom samma riktnummerområde. Flyttar du utanför det området får du ett nytt nummer, precis som hos andra operatörer.

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan kategori

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss