Vill du avsluta, flytta eller överlåta ditt abonnemang?

Vi hjälper dig att hitta den bästa lösningen oavsett om du ska flytta, överlåta eller avsluta ditt abonnemang.

Flytta

Ska du flytta? Då kan du oftast ta med dina tjänster till din nya adress.

Flyttgaranti

Anmäl din flytt till vår kundservice så får du obegränsad surf på dina mobilabonnemang i 30 dagar. Så du alltid kan vara uppkopplad, oavsett om du är i det nya eller det gamla boendet.

Flytta bredband eller tv till din nya adress

Du kan kontrollera tillgänglighet via länkarna nedan.

Kan vi inte leverera fast bredband på din nya adress kan du använda dig av vårt mobila bredband – Vårt 5G-nät täcker 90 procent av Sveriges yta och når 99,9 procent av befolkningen.

Läs mer och beställ Mobilt bredband via 5G.

Behåll ditt mobilabonnemang

Ditt mobilabonnemang är adressoberoende. Behöver du ändra fakturaadressen kan du göra det på Mitt Tele2.

Läs mer om flytt och adressändring

Överlåta

Har du har ett abonnemang hos Tele2 som du vill avsluta i förtid? Då kan du överlåta det till någon annan, snabbt, enkelt och kostnadsfritt.

  • Gäller både mobil, bredband och tv

  • Möjligt även om du har bindningstid

  • Den som tar över abonnemanget måste godkännas via kreditkontroll

Gör en överlåtelse

Avsluta abonnemang

Vi hjälper dig gärna men tänk på att avslut kan innebära avgifter beroende på bindningstid och avtal. Bindningstid och uppsägningstid gäller enligt avtalsvillkor och vi rekommenderar att du kontrollerar dessa innan du går vidare med avslut.

Att avsluta innebär att:

  • Du kan behöva betala kvarstående avgifter om du har bindningstid kvar

  • Uppsägningstid påverkar när avslutet träder i kraft

Om du ändå vill gå vidare med avslut finns det olika kontaktvägar för att säga upp tjänster och abonnemang.

För snabbast hjälp rekommenderar vi att du kontaktar kundservice:

  • Avslut görs enklast genom att kontakta kundservice – vi hjälper dig att hitta den bästa lösningen utifrån din situation

Formulär för uppsägning av tillvalstjänster

Har du någon av våra tjänster eller tillval nedan kan du skicka in din uppsägning via formulären. Klicka på länken för att komma till formuläret.

Tele2 Säker, Tele2 Cloud eller Tele2 ID-skydd för mitt bredband

Tele2 Säker för mitt mobilabonnemang

Hemtelefoni via mobilnätet / Fast telefoni via telefonjacket

Uppsägning av abonnemang vid dödsfall

I samband med dödsfall så kan du som anhörig använda vårt formulär för att skicka in uppsägningen av abonnemang och tjänster åt dödsboet.

Formulär för uppsägning av tjänster vid dödsfall

Det går också bra att mejla din uppsägning till oss.

Viktigt att veta: Avslut via e-post har längre svarstid (3–5 arbetsdagar)

Frågor och svar

Nej, det är kostnadsfritt att göra din adressändring hos oss.

Adressändra dina tjänster gör du det enklast via chatten som du hittar nere till höger. Du behöver vara inloggad med BankID för att göra adressändringen via chatten.

Om du inte har BankID kontaktar du vår Kundservice.

Du kan avsluta ditt autogiro eller e-faktura via din internetbank eller genom att kontakta din bank.

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades.

  • Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid.

  • Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid.

På Mitt Tele2 kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Logga in på Mitt Tele2

Du kan när som helst avsluta ditt streamingpaket från Tele2 på Mitt Tele2 under "Ärenden".

Våra streamingpaket har ingen uppsägningstid, men betalning sker i förskott månadsvis vilket innebär att du som längst har tillgång till tjänsten en (1) månad efter uppsägning.

Om du bor i en hyreslägenhet eller i en bostadsrätt är det din fastighetsägare/bostadsrättsförening som står för avtalet på grundutbudet. Du behöver inte kontakta oss för att säga upp grundutbudet, det gör fastighetsägaren/bostadsrättsföreningen.

Om du bor i villa är det du som är fastighetsägare och då står du för avtalet på grundutbudet. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades. Se avtalsvillkoren du fick i samband med beställning. För att avsluta tjänsten kontaktar du oss via de kontaktvägar du hittar i artikeltexten ovanför.

För att avsluta någon av dessa paket kontaktar du kundservice via kontaktvägarna du hittar i artikeltexten ovanför.

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan kategori

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss