Flytta
Ska du flytta? Då kan du oftast ta med dina tjänster till din nya adress.
Flyttgaranti
Anmäl din flytt till vår kundservice så får du obegränsad surf på dina mobilabonnemang i 30 dagar. Så du alltid kan vara uppkopplad, oavsett om du är i det nya eller det gamla boendet.
Flytta bredband eller tv till din nya adress
Du kan kontrollera tillgänglighet via länkarna nedan.
Kan vi inte leverera fast bredband på din nya adress kan du använda dig av vårt mobila bredband – Vårt 5G-nät täcker 90 procent av Sveriges yta och når 99,9 procent av befolkningen.
Läs mer och beställ Mobilt bredband via 5G.
Behåll ditt mobilabonnemang
Ditt mobilabonnemang är adressoberoende. Behöver du ändra fakturaadressen kan du göra det på Mitt Tele2.
Läs mer om flytt och adressändring
Överlåta
Har du har ett abonnemang hos Tele2 som du vill avsluta i förtid? Då kan du överlåta det till någon annan, snabbt, enkelt och kostnadsfritt.
Gäller både mobil, bredband och tv
Möjligt även om du har bindningstid
Den som tar över abonnemanget måste godkännas via kreditkontroll
Avsluta abonnemang
Vi hjälper dig gärna men tänk på att avslut kan innebära avgifter beroende på bindningstid och avtal. Bindningstid och uppsägningstid gäller enligt avtalsvillkor och vi rekommenderar att du kontrollerar dessa innan du går vidare med avslut.
Att avsluta innebär att:
Du kan behöva betala kvarstående avgifter om du har bindningstid kvar
Uppsägningstid påverkar när avslutet träder i kraft
Om du ändå vill gå vidare med avslut finns det olika kontaktvägar för att säga upp tjänster och abonnemang.
För snabbast hjälp rekommenderar vi att du kontaktar kundservice:
Avslut görs enklast genom att kontakta kundservice – vi hjälper dig att hitta den bästa lösningen utifrån din situation
Formulär för uppsägning av tillvalstjänster
Har du någon av våra tjänster eller tillval nedan kan du skicka in din uppsägning via formulären. Klicka på länken för att komma till formuläret.
Tele2 Säker, Tele2 Cloud eller Tele2 ID-skydd för mitt bredband
Tele2 Säker för mitt mobilabonnemang
Hemtelefoni via mobilnätet / Fast telefoni via telefonjacket
Uppsägning av abonnemang vid dödsfall
I samband med dödsfall så kan du som anhörig använda vårt formulär för att skicka in uppsägningen av abonnemang och tjänster åt dödsboet.
Formulär för uppsägning av tjänster vid dödsfall
Det går också bra att mejla din uppsägning till oss.
Viktigt att veta: Avslut via e-post har längre svarstid (3–5 arbetsdagar)