
Alla har ansvar för kundupplevelsen, oavsett roll i företaget. Det är det tankesättet som ligger till grund för hur Tele2 Företag arbetar för att skapa kundvärde och kundnöjdhet.
Inom Tele2 Företag finns en beprövad samarbetsmodell som ligger till grund för hur vi bygger partnerskapet med våra företagskunder. Vi har tydliga roller och ansvar, strukturerat arbetssätt och tät samverkan inom alla berörda delar av vår organisation. Vi utgår från kundförståelse samt fokus på din verksamhet och dina mål. Ambitionen är att alltid erbjuda den bästa kundupplevelsen genom att fokusera på kvalitet, enkelhet, relevans och proaktivt partnerskap.
Samarbetsmodellen bygger på ett starkt fundament där vi kontinuerligt stämmer av var du som kund befinner dig på din resa. Genom dialog, möten och undersökningar får vi en bättre förståelse för din verksamhet, vilket gör att vi bättre kan vägleda dig framåt. För dig som kund ska det vara enkelt att förstå och se effekten av hur vi tillsammans kan utveckla din verksamhet.
Med samarbetsmodellen får din organisation tillgång till ett dedikerat kundteam där ett flertal olika roller kan ingå, beroende på vilken typ av samverkanstjänst du har behov av. I kundteamet kan exempelvis account manager, service manager, kundspecialist, kundansvarig tekniker, leveransledare och lösningsarkitekt ingå. Genom kundteamet kan du som kund känna dig trygg i att du får en proaktiv, innovativ och aktiv samarbetspartner att utvecklas med på långt sikt, och att kundupplevelsen och kundnöjdheten kommer att vara vår högsta prioritet.
"För oss är det viktigt att som kund att kunna styra vilka utvecklingsområden som är aktuella och relevanta för oss. Vi tycker att samarbetet med Tele2 Företag är värdefullt och att Tele2 Företag ställer rätt frågor för att komma med relevanta lösningar för våra behov. Mål- och utvecklingsplanen är ett viktigt verktyg som vi kan samverka kring. Det ger oss ett bra fokus på ett utvecklande partnerskap med ett tydligt arbetssätt från båda håll."
Henrik Andersson, Höglandsförbundet IT

Förutsättningen för att kunna erbjuda en positiv kundupplevelse är att det finns ett bra samarbete, både inom kundteamet och tillsammans med dig som kund. Från dig som kund behövs engagemang samt tillgång till resurser som har kunskap och befogenheter för att företräda din organisation i olika forum och hålla löpande dialoger med Tele2 Företags representanter.
Vår samarbetsmodell, vårt arbetssätt och vår lokala förankring gör att vi alltid kan arbeta nära dig som kund. Tillsammans med dig tar vi fram en mål- och utvecklingsplan, som vi kontinuerligt återbesöker för att ge återkoppling på viktiga KPI:er och för att ge rekommendationer framåt. Genom att sätta oss in i ditt företags strategi och viktiga fokusområden kan vi bättre stötta och bidra till att utveckla din verksamhet. Det här betyder att vi kan vara ännu mer proaktiva som samarbetspartner för ditt företag.