FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

Värdeskapande samverkan

Läs om vår samarbetsmodell och om hur vi på Tele2 Företag samarbetar med dig som kund

Inom Tele2 Företag finns en beprövad samarbetsmodell som ligger till grund för hur vi bygger partnerskapet med våra företagskunder. Vi har tydliga roller och ansvar, strukturerat arbetssätt och tät samverkan inom alla berörda delar av vår organisation. Vi utgår från kundförståelse samt fokus på din verksamhet och dina mål. Ambitionen är att alltid erbjuda den bästa kundupplevelsen genom att fokusera på kvalitet, enkelhet, relevans och proaktivt partnerskap.

Samarbetsmodellen bygger på ett starkt fundament där vi kontinuerligt stämmer av var du som kund befinner dig på din resa. Genom dialog, möten och undersökningar får vi en bättre förståelse för din verksamhet, vilket gör att vi bättre kan vägleda dig framåt. För dig som kund ska det vara enkelt att förstå och se effekten av hur vi tillsammans kan utveckla din verksamhet.

Med samarbetsmodellen får din organisation tillgång till ett dedikerat kundteam där ett flertal olika roller kan ingå, beroende på vilken typ av samverkanstjänst du har behov av. I kundteamet kan exempelvis account manager, service manager, kundspecialist, kundansvarig tekniker, leveransledare och lösningsarkitekt ingå. Genom kundteamet kan du som kund känna dig trygg i att du får en proaktiv, innovativ och aktiv samarbetspartner att utvecklas med på långt sikt, och att kundupplevelsen och kundnöjdheten kommer att vara vår högsta prioritet.  

"För oss är det viktigt att som kund att kunna styra vilka utvecklingsområden som är aktuella och relevanta för oss. Vi tycker att samarbetet med Tele2 Företag är värdefullt och att Tele2 Företag ställer rätt frågor för att komma med relevanta lösningar för våra behov. Mål- och utvecklingsplanen är ett viktigt verktyg som vi kan samverka kring. Det ger oss ett bra fokus på ett utvecklande partnerskap med ett tydligt arbetssätt från båda håll."

Henrik Andersson, Höglandsförbundet IT

Förutsättningen för att kunna erbjuda en positiv kundupplevelse är att det finns ett bra samarbete, både inom kundteamet och tillsammans med dig som kund. Från dig som kund behövs engagemang samt tillgång till resurser som har kunskap och befogenheter för att företräda din organisation i olika forum och hålla löpande dialoger med Tele2 Företags representanter.

Vår samarbetsmodell, vårt arbetssätt och vår lokala förankring gör att vi alltid kan arbeta nära dig som kund. Tillsammans med dig tar vi fram en mål- och utvecklingsplan, som vi kontinuerligt återbesöker för att ge återkoppling på viktiga KPI:er och för att ge rekommendationer framåt. Genom att sätta oss in i ditt företags strategi och viktiga fokusområden kan vi bättre stötta och bidra till att utveckla din verksamhet. Det här betyder att vi kan vara ännu mer proaktiva som samarbetspartner för ditt företag.

"Det som utmärker ett riktigt bra samarbete är att man lär av varandra – och det gör vi verkligen. Vi lär Tele2 Företag vad vi behöver som kund och de lär oss vilka möjligheter som finns.

De är alltid nära kunden, alltid redo att göra sitt bästa, alltid steget före när det gäller innovation och alltid högsta kvalitet."

Anders Lindqvist, Volvo

"Det som utmärker ett riktigt bra samarbete är att man lär av varandra – och det gör vi verkligen. Vi lär Tele2 Företag vad vi behöver som kund och de lär oss vilka möjligheter som finns.

De är alltid nära kunden, alltid redo att göra sitt bästa, alltid steget före när det gäller innovation och alltid högsta kvalitet."

Anders Lindqvist, Volvo

"Vi ville inte bara få en leverantör av produkter utan någon som faktiskt bidrar till vår digitaliseringsresa.

För oss har det varit en stor fördel att vi har en och samma leverantör för hela vår kommunikationsplattform. Vi håller varandra i handen snarare än bara tar i hand när vi gjort en affär."

Mats Jensen, Karlstad kommun

"Vi ville inte bara få en leverantör av produkter utan någon som faktiskt bidrar till vår digitaliseringsresa.

För oss har det varit en stor fördel att vi har en och samma leverantör för hela vår kommunikationsplattform. Vi håller varandra i handen snarare än bara tar i hand när vi gjort en affär."

Mats Jensen, Karlstad kommun

Så samarbetar vi med dig som kund

Som kund hos Tele2 Företag får du tillgång till förstklassiga tjänster och produkter inom alla delar av it och telekom. Du får också en kundsamarbetsmodell som är väl beprövad och baserad på bland annat på Cisco Customer Experience.

Samarbetsmodellen är grunden till vårt partnerskap med dig som kund. Vi har tydliga roller och ansvar, strukturerat arbetssätt och tät samverkan inom alla berörda delar av vår organisation. Det gemensamma målet är att skapa förbättringar och utveckling för ditt företag.

Så samarbetar vi med dig som kund

Som kund hos Tele2 Företag får du tillgång till förstklassiga tjänster och produkter inom alla delar av it och telekom. Du får också en kundsamarbetsmodell som är väl beprövad och baserad på bland annat på Cisco Customer Experience.

Samarbetsmodellen är grunden till vårt partnerskap med dig som kund. Vi har tydliga roller och ansvar, strukturerat arbetssätt och tät samverkan inom alla berörda delar av vår organisation. Det gemensamma målet är att skapa förbättringar och utveckling för ditt företag.