EDI-faktura

- för dig med ramavtal

Viktigt att veta innan du anmäler dig för EDI-fakturering

För att kunna ta emot EDI-fakturor från Tele2 behöver ditt företag uppfylla följande:

  • Ramavtal med Tele2 - För att kunna ta emot EDI-fakturor från Tele2 behöver ditt företag ha ett aktivt ramavtal med oss.

  • EDI-kompatibelt fakturasystem - Ni måste ha ett fakturasystem som kan ta emot EDI-fakturor.


Har du ett mindre företag utan ramavtal?
Om ditt företag är mindre och inte har ramavtal med Tele2, kan vi tyvärr inte erbjuda EDI-fakturering. Däremot kan ni få fakturan som PDF, via autogiro eller E-faktura.

Kom igång med EDI-fakturering

Som kund hos Tele2 kan du välja att betala via EDI-fakturering. Du som önskar EDI-fakturering kan beställa detta genom att fylla i denna blankett och mejla den till B2B-EDI-Support för vidare hantering.

Om din verksamhet använder ett referensfilter för leverantörsfakturor behöver fylla i hur ert referenskrav ser ut i blanketten (se sida 2). Vi kan då se över er nuvarande uppsättning av referenser samt boka en avstämning med er vid behov av eventuella förtydliganden.

Behöver du komma i kontakt med oss?

Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår kundservicesektion. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl via knappen nedan. 

Kontakta oss