Data- och telekomlösningar för Toyota Sweden
Om ramavtalet mellan Tele2 Företag och Toyota Sweden samt dess återförsäljare
Välkommen till Tele2 Företag
Vårt mål är att göra vardagen så enkel som möjligt för dig och dina kollegor. Med Tele2 Företag som leverantör av företagets data- och telekomtjänster kan du fokusera på det viktigaste – din kärnverksamhet och dina kunder. Som kund hos Tele2 Företag har du ett dedikerat kundteam med Account Manager, kundspecialist samt utpekade tekniker och specialister, som tillsammans ser till att din verksamhet får största möjliga nytta av dina kommunikationslösningar. På den här sidan har vi samlat information om Toyota Swedens ramavtal hos Tele2 Företag. Genom att avropa ramavtalet får du en smidig leverans av data- och telekomtjänster med fördelaktiga priser för ditt företag.
"Tele2 är en av våra långsiktiga partners"
Toyota Sweden AB (TSW) är den svenska generalagenten och importören av Toyota och Lexus-fordon och tillhörande tjänster i Sverige. Här berättar Mattias Wiklund som är regional it-chef om varför TSW väljer att teckna ramavtal med Tele2 Företag. – Toyota Sweden och Tele2 Företag har samarbetat sedan början av 2000-talet, och Tele2 Företag har sedan dess varit en central del av hur vi tillhandahåller kommunikationstjänster till vårt nätverk av återförsäljare. För oss på TSW är det viktigt att ha en stabil och framtidssäker partner som förstår vår affärsmodell och som kan tillhandahålla alla våra digitala tjänster. Tele2 Företag är en partner som uppfyller våra krav och som dessutom arbetar proaktivt med förbättringar. Vi känner oss trygga att vi genom att erbjuda detta ramavtal tillsammans med Tele2 Företag, lägger en bra grund för våra framtida affärsmodeller.
Lär känna din Account Manager
Mitt namn är Magnus Bureteg och jag arbetar som Account Manager på Tele2 Företag. Jag har arbetat med data- och telekom sedan 1999 och ingår nu i ett team som ansvarar för våra stora företagskunder, bland annat Toyota Sweden och dess återförsäljare. Det som gör samarbetet med Toyota Sweden extra spännande är att jag får möta bolag av olika storlekar, med skiftande önskemål och behov av lösningar. Det är utvecklande, givande och fantastiskt roligt. Jag har som målsättning att alltid göra mina kunder nöjda. Därför är jag väldigt engagerad i mina kundrelationer och tycker om att ge personlig service till mina kunder.Tjänster i ramavtalet
I Toyota Swedens två ramavtal ingår följande tjänster:
Mobil telefoni
Tele2 Växel
Mobilt bredband
Internettjänst över dedikerad fiber
SD-WAN (brandvägg, VPN och säkerhetstjänst)*
Löpande konsultation
Hårdvara som mobiltelefoner, surfplattor och tillbehör
*Vänligen notera att SD-WAN är nödvändig för anslutning till Toyota-nätet.
Prisexempel
Mobilabonnemang fast pris 10 GB: 105 kr/månad
Mobilabonnemang fast pris 50 GB: 175 kr/månad
Mobilabonnemang fast pris Obegränsad: 274 kr/månad
Mobilt bredband 50 GB: 199 kr/månad
Tele2 Växel: 25 kr/månad, per användare
För avtalet i sin helhet, se Toyota Swedens intranät eller kontakta oss via knappen nedan.

SD-WAN
Nätverkstjänsten SD-WAN passar för organisationer med flera verksamhetsadresser, som delar it-infrastruktur och molnapplikationer och behöver agila lösningar som fungerar även om verksamheten förändras. Som andra molnlösningar är den kostnadseffektiv och skalbar, och du får dessutom bättre prestanda och högre säkerhet jämfört med traditionella lösningar.
Vänligen notera att SD-WAN är nödvändig för anslutning till Toyota-nätet.

Tele2 Växel
Med en företagsväxel kan ditt företag få fler kunder och affärer, bättre samtalsservice och enklare administration. Ni spar tid och pengar och kan fokusera på kärnverksamheten och kunderna.
Hos Tele2 Företag finns en telefonväxel för ditt företag, oavsett storlek, bransch eller inriktning. Tillsammans med dig hittar vi den växellösning som passar din verksamhet bäst.

Mobiltelefoni
Våra mobilabonnemang för företag är utformade specifikt efter verksamheters behov, med fokus på att öka friheten i ditt företagande och möta din verksamhets behov, idag och på lång sikt. 5G ingår utan extra kostnad och du ringer alltid fritt inom företaget i hela världen.
För Toyota Sweden erbjuder vi tre prisvärda abonnemang med fast datamängd och möjlighet att addera ett flertal tilläggstjänster.

Internet Access – dedikerad fiber
Dedikerad fiber skiljer sig från vanligt bredband genom att ditt företag får en egen direktuppkoppling mot internet som inte delas med andra användare. Ditt företag är därför garanterat maximal bandbredd och minimala nätfördröjningar, samt möjlighet till kontinuerlig driftövervakning.
Den garanterade prestandan och driftsäkerheten gör dedikerad fiber till ett bra val för verksamheter som interagerar med kunder via egna system.

Mobilt bredband
Med mobilt bredband tar du enkelt ditt wifi med dig och är fri att jobba överallt där det finns 4G-täckning i vårt mobilnät. Allt du behöver är SIM-kort, abonnemang och en 4G-/5G-router, eller annan enhet med inbyggt stöd för mobilt bredband.
När du beställer ett abonnemang med router från Tele2 Företag är SIM-kortet redan förinstallerat och aktiverat för att du ska komma igång så snabbt som möjligt.

Skräddarsytt produktsortiment
Tele2 Företag tillhandahåller hela företagets behov av mobiltelefoner, surfplattor, tillbehör och kringtjänster. Produktsortimentet skräddarsys efter era önskemål. För oss på Tele2 Företag är frågan om produktens livscykel en viktig aspekt, för både vårt och våra kunders miljöarbete. Vi erbjuder ett cirkulärt och klimatsmart alternativ som säkerställer informationssäkerhet, minimerar elektroniskt avfall samt maximerar återanvändning och livslängd på enheterna. Med detta kommer också ett ekonomiskt fördelaktigt upplägg.
Upptäck Tele2 Service Online
Tele2 Service Online, TSO, är Tele2 Företags självserviceportal för telefoni- och datanättjänster som utvecklas helt i samråd med våra kunders önskemål och behov. Du får full kontroll över kostnader och produkter, samt möjlighet att sköta administrationen i realtid. I TSO kan du exempelvis- hantera och beställa tjänster.
- göra felanmälan.
- skapa, avsluta eller ändra abonnemang i realtid.
- se fakturor och följa upp kostnader.
Europeiska Motor: Därför valde vi Tele2
Ett av Toyota Swedens återförsäljare är Europeiska Motor (EM), med bas i Sundbyberg. EM har cirka 160 anställda.
Här berättar EMs marknadskommunikationschef Lotta Forsvik om varför de har valt Tele2 Företag som leverantör av kommunikationstjänster.
– Vi har använt Tele2 Företags telefonitjänster i många år. Nyligen genomförde vi en förbättring för att göra det lättare för våra kunder att kontakta oss. Vi valde Tele2s växeltjänst och funktionen Avancerat gruppnummer.
Hela processen gick smidigt. Vi hade kontakt med Tele2 via mejl och Teams, och de berättade vad de behövde från oss. De skötte hela uppdateringen och höll oss informerade om hur det gick, samt när det skulle vara klart. Denna förbättring har verkligen hjälpt oss att ge bättre service till våra kunder. Tele2 Företags telefonitjänst ger oss möjlighet att vara mer flexibla och har gett oss bra resultat.

När det gäller internetuppkoppling har Tele2 Företag just uppgraderat vår tjänst. Nu har vi snabbare internet, bättre tillgänglighet och högre säkerhet. Vi är nöjda med det.
En annan fördel är att vi kan hantera alla våra tjänster på samma ställe, via portalen TSO. Vi kan göra ändringar, beställa tjänster, se fakturor och statistik. Via TSO kan vi också se all information om våra abonnemang. Vi kan beställa nya, säga upp gamla och ändra innehåll i abonnemangen. Dessutom kan vi övervaka drift och statistik för internet och säkerhetstjänster i samma portal.
Nu när Tele2 Företag erbjuder ett bättre avtal med konkurrenskraftiga telefonitjänster, rekommenderar vi andra att byta till Tele2 Företag. Det kundsystem de byggde upp för oss passar vår bransch och borde fungera för de flesta inom samma område.
Vår erfarenhet av Tele2 Företag är väldigt positiv, och vi rekommenderar andra inom Toyota att använda Tele2 Företag för både telefonitjänster och internetuppkoppling.
Hur kan vi hjälpa dig?
Fyll i formuläret via knappen nedan för att få information om ramavtalet och de tjänster som ingår, göra beställningar eller få support för dina tjänster och produkter.