FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerSe din orderstatusFyll på dataTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterMötestjänsterTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterSMS-tjänsterInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WAN ProIP-tjänster5GSäkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddNetwork as a serviceKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagMedelstora företagStörre företag Varför Tele2 Företag5G för företagetHållbarhet och telekomDet hybrida arbetslivetKundcaseRapporterGuiderWhitepapers och tillämpningar

MOBIL VÄXEL

Tillgängligt, kostnadseffektivt och hållbart med mobil molnbaserad telefonväxel

Högre flexibilitet med mobila lösningar

Hur arbetar ni på ditt företag? På kontoret, hemifrån eller kanske en mix av båda? Trenden går allt mer mot det hybrida arbetssättet, där medarbetarna omväxlande arbetar på kontoret och på distans.

Med mobila och molnbaserade kommunikationslösningar kan du skapa en mer effektiv verksamhet, oberoende av fysisk plats. Mobila lösningar ökar flexibiliteten, samtidigt som du kan svara upp till kundernas förväntningar på att du som leverantör ska vara uppkopplad och tillgänglig oavsett var du befinner dig.

Högre flexibilitet med mobila lösningar

Hur arbetar ni på ditt företag? På kontoret, hemifrån eller kanske en mix av båda? Trenden går allt mer mot det hybrida arbetssättet, där medarbetarna omväxlande arbetar på kontoret och på distans.

Med mobila och molnbaserade kommunikationslösningar kan du skapa en mer effektiv verksamhet, oberoende av fysisk plats. Mobila lösningar ökar flexibiliteten, samtidigt som du kan svara upp till kundernas förväntningar på att du som leverantör ska vara uppkopplad och tillgänglig oavsett var du befinner dig.

"Med Tele2s växellösning har vi fått fler kunder och affärer, bättre samtalsservice och enklare administration. Vi spar tid och pengar och kan fokusera på kärnverksamheten och kunderna."

"Med Tele2s växellösning har vi fått fler kunder och affärer, bättre samtalsservice och enklare administration. Vi spar tid och pengar och kan fokusera på kärnverksamheten och kunderna."

Behöver du hjälp med att hitta rätt växellösning för ditt företag? Läs vår inköpsguide med tips och råd kring vad du behöver tänka på för att välja telefonväxel för ditt företag.

Behöver du hjälp med att hitta rätt växellösning för ditt företag? Läs vår inköpsguide med tips och råd kring vad du behöver tänka på för att välja telefonväxel för ditt företag.

Dessa tjänster ingår i växel för mindre företag

  • Hantera alla samtal via app i mobilen

  • Admin-webbgränssnitt

  • Talad hänvisning - den som ringer får höra ett intalat frånvarobesked och har kan lämna ett meddelande.

  • Fria samtal inom företaget när du befinner dig i Sverige och ringer inom företagets växel.

  • Välj om du vill att företagets växelnummer, mobilnummer eller dolt nummer visas hos mottagaren.

  • Röstbrevlåda

  • Kortnummer

  • Svarsgrupp - samtal kopplas till de medarbetare som är inloggade i svarsgruppen.

  • Mina sidor

Dessa tjänster ingår i växel för mindre företag

  • Hantera alla samtal via app i mobilen

  • Admin-webbgränssnitt

  • Talad hänvisning - den som ringer får höra ett intalat frånvarobesked och har kan lämna ett meddelande.

  • Fria samtal inom företaget när du befinner dig i Sverige och ringer inom företagets växel.

  • Välj om du vill att företagets växelnummer, mobilnummer eller dolt nummer visas hos mottagaren.

  • Röstbrevlåda

  • Kortnummer

  • Svarsgrupp - samtal kopplas till de medarbetare som är inloggade i svarsgruppen.

  • Mina sidor

Tilläggstjänster hos växel för små företag

  • Kalenderintegration - synka din växel med Outlooks kalender.

  • Fastnummer - era kunder ringer till och blir uppringda från ett fastnummer, oavsett var ni befinner er. 

  • Svarsgrupp med köfunktion – välkomstmeddelande, 5 köplatser, röstbrevlåda och bestämd svarsordning ingår. 

  • Menyval - den som ringer får ett antal olika val och kan själv koppla sig vidare till rätt avdelning.

  • Fax inbox - ta emot fax som pdf-filer i din inbox.

Tilläggstjänster hos växel för små företag

  • Kalenderintegration - synka din växel med Outlooks kalender.

  • Fastnummer - era kunder ringer till och blir uppringda från ett fastnummer, oavsett var ni befinner er. 

  • Svarsgrupp med köfunktion – välkomstmeddelande, 5 köplatser, röstbrevlåda och bestämd svarsordning ingår. 

  • Menyval - den som ringer får ett antal olika val och kan själv koppla sig vidare till rätt avdelning.

  • Fax inbox - ta emot fax som pdf-filer i din inbox.

Dessa tjänster ingår i vår växel för större företag

  • Röstbrevlåda

  • Fria samtal inom företaget

  • Kortnummer

  • Mobilnummervisning

  • Alternativ nummervisning. Välj vilket nummer som ska visas.

  • Mina sidor. Här kan varje användare göra en rad olika inställningar, hantera adressbok m m.

  • Nummerserier

  • Vidarekoppling

  • Inspelning av samtal. Spela in viktiga samtal, till exempel telefonintervjuer.

  • Röstbrevlåda

  • Fria samtal inom företaget

  • Kortnummer

  • Mobilnummervisning

  • Alternativ nummervisning. Välj vilket nummer som ska visas.

  • Mina sidor. Här kan varje användare göra en rad olika inställningar, hantera adressbok m m.

  • Nummerserier

  • Vidarekoppling

  • Inspelning av samtal. Spela in viktiga samtal, till exempel telefonintervjuer.

  • Fastnummer. Era kunder ringer till och blir uppringda från ett fastnummer, oavsett var ni befinner er och vilken telefon ni använder.

  • Menyval. Den som ringer till er får ett antal olika val och kan själv koppla sig vidare med telefonens knappsats.

  • Svarsgrupp med kö. Ett samtal till ett specifikt nummer kopplas till de medarbetare som är inloggade i svarsgruppen. Svarsgruppen kan ha 5 i kö, välkomstmeddelande och en bestämd svarsordning.

  • Talad hänvisning. Den som ringer får höra ett intalat frånvarobesked och har möjlighet att lämna ett meddelande.

  • Chatt. Gör det enkelt att skicka snabbmeddelanden till dina kollegor.

  • Fastnummer. Era kunder ringer till och blir uppringda från ett fastnummer, oavsett var ni befinner er och vilken telefon ni använder.

  • Menyval. Den som ringer till er får ett antal olika val och kan själv koppla sig vidare med telefonens knappsats.

  • Svarsgrupp med kö. Ett samtal till ett specifikt nummer kopplas till de medarbetare som är inloggade i svarsgruppen. Svarsgruppen kan ha 5 i kö, välkomstmeddelande och en bestämd svarsordning.

  • Talad hänvisning. Den som ringer får höra ett intalat frånvarobesked och har möjlighet att lämna ett meddelande.

  • Chatt. Gör det enkelt att skicka snabbmeddelanden till dina kollegor.

Tilläggstjänster i växel för större företag

  • Wallboard – Ligg steget före och se belastningen på er kundservice i realtid. Ni ser direkt status på era köer och agenter och kan också enkelt omfördela och prioritera era resurser.

  • AD-koppling – Minimera manuell administration genom att låta din användarinformation automatiskt bli uppdaterad i växeln. 

  • Röststyrd Telefonist – Använd din röst för att snabbt och enkelt koppla dig till dina kollegor på företaget. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.

  • Länkade organisationer – Skapa gemensamma funktioner mellan två bolag i var sin växellösning. 

  • Contact Center – Molnbaserad och flexibel plattform med ett användarvänligt gränssnitt och möjlighet till flera kontaktvägar.

  • Svarsservice – När ni inte kan svara kopplas samtalet till en extern telefonist med goda kunskaper om ert företag.

  • Statistik – Analysera på enkelt sätt trafiken i växeln. Finns som Bas och Utökad.

  • Telekonferens – Spara på tid och klimat genom att enkelt anordna en telekonferens i stället för att resa. 

  • Wallboard – Ligg steget före och se belastningen på er kundservice i realtid. Ni ser direkt status på era köer och agenter och kan också enkelt omfördela och prioritera era resurser.

  • AD-koppling – Minimera manuell administration genom att låta din användarinformation automatiskt bli uppdaterad i växeln. 

  • Röststyrd Telefonist – Använd din röst för att snabbt och enkelt koppla dig till dina kollegor på företaget. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.

  • Länkade organisationer – Skapa gemensamma funktioner mellan två bolag i var sin växellösning. 

  • Contact Center – Molnbaserad och flexibel plattform med ett användarvänligt gränssnitt och möjlighet till flera kontaktvägar.

  • Svarsservice – När ni inte kan svara kopplas samtalet till en extern telefonist med goda kunskaper om ert företag.

  • Statistik – Analysera på enkelt sätt trafiken i växeln. Finns som Bas och Utökad.

  • Telekonferens – Spara på tid och klimat genom att enkelt anordna en telekonferens i stället för att resa. 

  • Telefonist – Telefonisten kan ta emot och styra samtal, hantera köer, skicka meddelanden via SMS m m.

  • Kalenderintegration – Synka din växel med Outlooks kalender för att hålla din närvarostatus uppdaterad.

  • Svarsgrupp – När flera hjälps åt att svara. 

  • Avancerad svarsgrupp - En svarsgrupp där ni bl a kan placera samtal i kö och fördela samtal i olika nivåer. 

  • Admin Avancerad svarsgrupp – Webbgränssnitt för att hantera dina avancerade svarsgrupper.

  • Extra svarsgrupp med kö – Lägg till ytterligare en svarsgrupp med kö.

  • Utbildning – Vi erbjuder flera olika typer av utbildningar för att ni ska få ut mesta möjliga ur er nya telefonväxel och anpassa funktionerna till just era behov. Välj mellan e-learning, webinar och/eller en utbildare på plats hos er. Vi erbjuder även driftstartsstöd.

  • Fax inbox – Ta emot fax som pdf-filer i din inbox, så håller du enkelt reda på dem.

  • Telefonist – Telefonisten kan ta emot och styra samtal, hantera köer, skicka meddelanden via SMS m m.

  • Kalenderintegration – Synka din växel med Outlooks kalender för att hålla din närvarostatus uppdaterad.

  • Svarsgrupp – När flera hjälps åt att svara. 

  • Avancerad svarsgrupp - En svarsgrupp där ni bl a kan placera samtal i kö och fördela samtal i olika nivåer. 

  • Admin Avancerad svarsgrupp – Webbgränssnitt för att hantera dina avancerade svarsgrupper.

  • Extra svarsgrupp med kö – Lägg till ytterligare en svarsgrupp med kö.

  • Utbildning – Vi erbjuder flera olika typer av utbildningar för att ni ska få ut mesta möjliga ur er nya telefonväxel och anpassa funktionerna till just era behov. Välj mellan e-learning, webinar och/eller en utbildare på plats hos er. Vi erbjuder även driftstartsstöd.

  • Fax inbox – Ta emot fax som pdf-filer i din inbox, så håller du enkelt reda på dem.