FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorVarför Tele2 FöretagVåra samarbetspartnersHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeArtiklar och kundcase om hållbarhetKunskap och insikterKundcaseRapporterGuiderHandböckerWebcastsWhitepapers och tillämpningarKundpaneler och eventSäkerhetsbloggenOmställningsbloggenObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

Verksamhetskritisk digital infrastruktur

Handbok för framtidssäkra lösningar för företag och organisationer

Hitta balansen mellan tillgänglighet och kostnad

Digitaliseringen har påverkat oss sedan datorer började utvecklas på 1950- och 60-talen. Vi befinner oss nu i en tid av snabbt accelererande förändring där tekniker som Artificiell Intelligens (AI), Internet of Things (IoT) och obegränsad uppkoppling lägger grunden för framtidens smarta samhälle.

Ökad digitalisering innebär fantastiska möjligheter, men också nya utmaningar i form av sårbarhet, komplexitet och ökade krav på informationssäkerhet. Mycket står på spel. En allt större del av en verksamhets tillgångar och värden idag är digitala, i form av tjänster och produkter, kunskap, data, information och algoritmer i våra system.

Uppkoppling och it är i många fall en förutsättning för en verksamhets existens. Utmaningen är att hitta rätt balans mellan å ena sidan tillgänglighet och öppenhet, å andra sidan kostnaden för säkerhet och skydd - och att ständigt ompröva och anpassa lösningen till en föränderlig omvärld.

Vi har tagit fram denna handbok som en hjälp i arbetet med att optimera den verksamhetskritiska digitala infrastrukturen. Baserat på våra samlade erfarenheter av nätverk, digitalisering och informationssäkerhet bjuder vi på ovärderliga insikter om teknikval i förhållande till kostnadsnivå. Vårt mål är att bidra till utvecklingen av värdeskapande, effektiva och hållbara produkter och tjänster samt att skapa i alla avseenden framtidssäkra organisationer.

Lär dig mer om framtidens kommunikationskanaler

Framtidens trådlösa uppkoppling

Att vara uppkopplad ses idag som en självklarhet, vilket också skapat möjligheter. Många företag har nått stora framgångar med hjälp av ny teknik som moderna mobilnät och fiber.

Men vilken typ av uppkoppling är rätt för just din verksamhet? I den här handboken tittar vi närmare på hur på användningsfall och prioriteringar kan avgöra vad som är det bästa valet.

Framtidens trådlösa uppkoppling

Att vara uppkopplad ses idag som en självklarhet, vilket också skapat möjligheter. Många företag har nått stora framgångar med hjälp av ny teknik som moderna mobilnät och fiber.

Men vilken typ av uppkoppling är rätt för just din verksamhet? I den här handboken tittar vi närmare på hur på användningsfall och prioriteringar kan avgöra vad som är det bästa valet.

Omnikanalstrategi - var och hur möter vi användaren?

Användarnas förväntningar i olika kommunikationskanaler är en av de största utmaningarna vi står inför idag. Och för att skapa en bra upplevelse behöver vi veta hur användarna interagerar med våra tjänster.

I Tele2 Företags handbok "Var och hur möter vi användaren i framtiden" tittar vi närmare på hur en omnikanalstrategi kan utformas för att möta dessa utmaningar.

Omnikanalstrategi - var och hur möter vi användaren?

Användarnas förväntningar i olika kommunikationskanaler är en av de största utmaningarna vi står inför idag. Och för att skapa en bra upplevelse behöver vi veta hur användarna interagerar med våra tjänster.

I Tele2 Företags handbok "Var och hur möter vi användaren i framtiden" tittar vi närmare på hur en omnikanalstrategi kan utformas för att möta dessa utmaningar.

Behöver du hjälp i ditt val?

Det finns många faktorer att beakta när du väljer digital infrastruktur till verksamheten. Viktigast av allt är dock att det är organisationens unika behov och krav som ska styra. Oavsett vilken lösning du väljer är det den digitala infrastrukturen som skall stödja verksamhetsprocesserna, i stället för att organisationen ska anpassa sig till it-lösningen.

Hos Tele2 Företag finns anpassade kommunikationstjänster och lösningar för företag och organisationer. Vill du veta mer eller få rådgivning av våra experter? Välkommen att kontakta oss.

Behöver du hjälp i ditt val?

Det finns många faktorer att beakta när du väljer digital infrastruktur till verksamheten. Viktigast av allt är dock att det är organisationens unika behov och krav som ska styra. Oavsett vilken lösning du väljer är det den digitala infrastrukturen som skall stödja verksamhetsprocesserna, i stället för att organisationen ska anpassa sig till it-lösningen.

Hos Tele2 Företag finns anpassade kommunikationstjänster och lösningar för företag och organisationer. Vill du veta mer eller få rådgivning av våra experter? Välkommen att kontakta oss.