Flexibel telefoni hos Elis
Bekymmersfri kommunikation med central lösning
Textilserviceföretaget Elis erbjuder en enkel bekymmersfri lösning på det mesta som har med textilier att göra. De är aktiva i 15 länder runt om i Europa. I Sverige finns man på ett 30-tal platser över hela landet. De tar dagligen hand om 200 000 och över 100 000 entrémattor. Varje natt sover mer än 25 000 hotellgäster gott mellan deras lakan och njuter av deras mjuka badhanddukar. Tidigare hade de olika kontoren varsin telefonväxel från ett antal olika operatörer.
Elis är en geografiskt spridd organisation med traditionella telefonväxlar på varje enskild ort och de olika lokalkontoren/tvätterierna var inte sammankopplade. Det medförde problem vid service och underhåll samt onödiga kostnader vid interna samtal.
Elis valde att implementera en ny central lösning från Tele2 Integration Services, baserad på Ciscos IP-växel Unified Communications Manager. De har idag en betydligt mer flexibel och skalbar telefonilösning, som de kan växa med i takt med att företaget växer. Företaget fick ner kostnaderna och ökade samtidigt flexibiliteten inför kommande utvidgningar. - Som helhet har vi fått en fantastisk förbättring, både ekonomiskt och flexibilitetsmässigt. Vi uppdaterar systemet kontinuerligt efterhand som vi växer och behöver nya funktioner. Det är nästan så att jag ser nyttan ännu tydligare i dag än för fyra år sedan, säger Jesper Ahlgren, IT-koordinator på Elis Sverige.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.