Utan telefonen stannar verksamheten på Taxi 020
Taxi 020 är verksamma i Stockholm, Göteborg och Malmö/Lund och har omkring 1 300 bilar. Precis som för alla andra taxibolag förväntar sig kunderna att kunna ringa dygnet runt, alla dagar på året.
Det är oerhört betydelsefullt att ha en hundraprocentig driftsäkerhet för telefonin. Utan telefonen stannar Taxi 020, vilket innebär att ett haveri får stora ekonomiska konsekvenser. Dessutom kan det drabba kunder negativt.
Om det blir elavbrott har Taxi 020 ett reservaggregat som kan hålla växeln i gång i elva timmar. Man har redundans i telefonsystemet, vilket innebär att Taxi 020 har dubbla telefonkablar in till sin växel, en från varje sida av huset. Som en tredje livlina har företaget en mobil reservväxel från Tele2 Företag.
Med säkerhetslösningarna som tagits fram av Taxi 020 och Tele2 Företag är risken för störningar på telefonin minimal. Taxi 020 har fått ett system som är nästintill 100 procent driftsäkert, till glädje både för företaget och för kunder som exempelvis behöver en brådskande sjuktransport.
- Tele2s telefoni är väldigt driftsäker. Om det blir några tekniska problem är deras företagsservice mycket bra. Jag som har varit kund länge märker att de fokuserar mycket på det nu, säger Frederick Scholander, marknadschef på Taxi 020.
Kunskap och insikter
Visste du att Tele2 Företag har en hel sektion där vi bjuder dig på kunskap och insikter inom aktuella ämnen? I vår kunskapssektion kan du ta del av kundcase, rapporter, guider, artiklar, webcasts och whitepapers. Vi hoppas du hittar mycket inspirerande läsning hos oss.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.