FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerSe din orderstatusFyll på dataTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterMötestjänsterTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterSMS-tjänsterInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WAN ProIP-tjänster5GSäkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddNetwork as a serviceKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagMedelstora företagStörre företag Varför Tele2 Företag5G för företagetHållbarhet och telekomDet hybrida arbetslivetKundcaseRapporterGuiderWhitepapers och tillämpningar

CONTACT CENTER

Bättre kundupplevelser och enklare ärendehantering

Kundkommunikationen spelar roll

Under de senaste åren har vi sett en snabb förändring i hur vi lever, hur vi arbetar och hur vi gör affärer. Contact center och kundservice är högaktuella i den digitala utvecklingen, när kunder förväntar sig kunna nå ett företag när som helst och på vilken kanal som helst.

Under de senaste åren har vi sett en snabb förändring i hur vi lever, hur vi arbetar och hur vi gör affärer. Contact center och kundservice är högaktuella i den digitala utvecklingen, när kunder förväntar sig kunna nå ett företag när som helst och på vilken kanal som helst.

Med ökade krav på kundtjänst ökar också kraven på tekniken för contact center. Från att ha varit röstcentrerade callcenter är dagens contact center i stället optimerade för digital kommunikation. Utöver detta efterfrågas också självservicetjänster och automatisering i allt högre grad.

Med ökade krav på kundtjänst ökar också kraven på tekniken för contact center. Från att ha varit röstcentrerade callcenter är dagens contact center i stället optimerade för digital kommunikation. Utöver detta efterfrågas också självservicetjänster och automatisering i allt högre grad.

Utmaningar och nya arbetssätt

Idag kan ett contact center behöva hantera många utmaningar.

  • Säkerställa både snabbhet och kvalitet i kundkommunikationen

  • Hantera en ökande arbetsbelastning

  • Skapa en smidig övergång mellan olika kanaler

Ett contact center är idag ofta uppbyggt kring ett flertal olika kanaler, så kallade omnikanalsystem. En effektiv omnikanallösning kan innehålla exempelvis telefon, webb, chat, sociala medier och SMS, och liveagenterna kan kombineras med virtuella agenter som bottar med AI, artificiell intelligens.

Utmaningar och nya arbetssätt

Idag kan ett contact center behöva hantera många utmaningar.

  • Säkerställa både snabbhet och kvalitet i kundkommunikationen

  • Hantera en ökande arbetsbelastning

  • Skapa en smidig övergång mellan olika kanaler

Ett contact center är idag ofta uppbyggt kring ett flertal olika kanaler, så kallade omnikanalsystem. En effektiv omnikanallösning kan innehålla exempelvis telefon, webb, chat, sociala medier och SMS, och liveagenterna kan kombineras med virtuella agenter som bottar med AI, artificiell intelligens.

Högsta möjliga kundnöjdhet

Att samla all information i ett contact center är en förutsättning för att kunna erbjuda en bra kundservice. Genom att förse medarbetarna med de bästa verktygen för att hjälpa och stödja kunder kan ditt företag uppnå den högsta kundnöjdheten.

Genom att koppla samman contact center-medarbetare, produktspecialister och kunder i en enad kommunikationslösning blir det enklare att få tillgång till både kunskap och resurser för att lösa kundernas utmaningar. Det skapar ett sömlöst informationsutbyte och ger kortare svarstider, höjer kundnöjdheten och ökar produktiviteten.

Högsta möjliga kundnöjdhet

Att samla all information i ett contact center är en förutsättning för att kunna erbjuda en bra kundservice. Genom att förse medarbetarna med de bästa verktygen för att hjälpa och stödja kunder kan ditt företag uppnå den högsta kundnöjdheten.

Genom att koppla samman contact center-medarbetare, produktspecialister och kunder i en enad kommunikationslösning blir det enklare att få tillgång till både kunskap och resurser för att lösa kundernas utmaningar. Det skapar ett sömlöst informationsutbyte och ger kortare svarstider, höjer kundnöjdheten och ökar produktiviteten.

Organisationer som möjliggör kundkommunikation genom omnikanalsystem och workforce management är 96 % mer sannolika att gå med vinst och 82 % mer sannolika att erbjuda hög kvalitet på kundupplevelserna.

Källa: Frost och Sullivan

Organisationer som möjliggör kundkommunikation genom omnikanalsystem och workforce management är 96 % mer sannolika att gå med vinst och 82 % mer sannolika att erbjuda hög kvalitet på kundupplevelserna.

Källa: Frost och Sullivan

Genom att kombinera AI-teknologi med mänsklig arbetskraft kan kundnöjdheten öka med 61 %, effektiviteten med 68 % och produktiviteten hos kundserviceagenterna med 66 %.

Källa: Forrester

Genom att kombinera AI-teknologi med mänsklig arbetskraft kan kundnöjdheten öka med 61 %, effektiviteten med 68 % och produktiviteten hos kundserviceagenterna med 66 %.

Källa: Forrester

Samla funktionerna

Många contact center-system kombinerar lösningar från flera olika leverantörer. Det skapar en komplex och oflexibel arkitektur som är både svåranvänd och ofta onödigt kostsam. En contact center-lösning bör i stället skapa flexibilitet och förenkla förändring och innovation. Dessutom ska lösningen vara säker, skalbar och tillförlitlig.

Med en allt-i-ett-plattform från en enda leverantör får du mer kontinuitet och kontroll över kundupplevelsen. Det förenklar planering, schemaläggning, kvalitetssäkring och support samt gör att organisationen kan nyttja kunddata smartare, vara mer proaktiva och skapa en enhetlig kundupplevelse genom samtliga kanaler.

Samla funktionerna

Många contact center-system kombinerar lösningar från flera olika leverantörer. Det skapar en komplex och oflexibel arkitektur som är både svåranvänd och ofta onödigt kostsam. En contact center-lösning bör i stället skapa flexibilitet och förenkla förändring och innovation. Dessutom ska lösningen vara säker, skalbar och tillförlitlig.

Med en allt-i-ett-plattform från en enda leverantör får du mer kontinuitet och kontroll över kundupplevelsen. Det förenklar planering, schemaläggning, kvalitetssäkring och support samt gör att organisationen kan nyttja kunddata smartare, vara mer proaktiva och skapa en enhetlig kundupplevelse genom samtliga kanaler.

Vi samarbetar med ledande leverantörer

Trio

Trio erbjuder kombinationen contact center, telefonist och hänvisningssystem i samma applikation och används brett inom organisationer där kundkontakten är avgörande. Trio är ett bra alternativ både för utlokaliserade och molnbaserade lösningar. Vi har stor kompetens och erfarenhet av Trio och samarbetar nära tillverkaren Enghouse för att kunna fortsätta erbjuda våra kunder de bästa lösningarna.

Mitel

Mitels contact center-lösning MiCCE är ett populärt val inom offentlig sektor samt bank och finans. Mitels system är särskilt uppskattade bland större företag, men används inom de flesta segment och branscher. Lösningen erbjuds både som utlokaliserad och som molnbaserad tjänst.

Trio

Trio erbjuder kombinationen contact center, telefonist och hänvisningssystem i samma applikation och används brett inom organisationer där kundkontakten är avgörande. Trio är ett bra alternativ både för utlokaliserade och molnbaserade lösningar. Vi har stor kompetens och erfarenhet av Trio och samarbetar nära tillverkaren Enghouse för att kunna fortsätta erbjuda våra kunder de bästa lösningarna.

Mitel

Mitels contact center-lösning MiCCE är ett populärt val inom offentlig sektor samt bank och finans. Mitels system är särskilt uppskattade bland större företag, men används inom de flesta segment och branscher. Lösningen erbjuds både som utlokaliserad och som molnbaserad tjänst.

Artvise

Detta system används ofta inom offentlig sektor, exempelvis inom kommuner med behov av smidig ärendehantering eller e-tjänster som tillstånd, ansökingsförfaranden m m. Artvise är också ett bra val för företag som vill kunna hantera ärenden, contact center och telefonväxel i ett enda system. Contact center-lösningen kan placeras utlokaliserad hos kunden eller byggas som molnbaserad lösning.

Genesys

Genesys är en världsledande leverantör av contact center-lösningar som lämpar sig för företag med många kanaler och kontaktytor som röst, mejl, chatt och sociala medier. Plattformen kan integreras och anpassas till andra system som innehåller kunddata, så att man på ett enkelt sätt kan samla all kunddata i ett och samma system. Genesys Cloud baseras på AI-teknologi och används ofta av företag som vänder sig till konsumentmarknaden, exempelvis genom e-handel.

Artvise

Detta system används ofta inom offentlig sektor, exempelvis inom kommuner med behov av smidig ärendehantering eller e-tjänster som tillstånd, ansökingsförfaranden m m. Artvise är också ett bra val för företag som vill kunna hantera ärenden, contact center och telefonväxel i ett enda system. Contact center-lösningen kan placeras utlokaliserad hos kunden eller byggas som molnbaserad lösning.

Genesys

Genesys är en världsledande leverantör av contact center-lösningar som lämpar sig för företag med många kanaler och kontaktytor som röst, mejl, chatt och sociala medier. Plattformen kan integreras och anpassas till andra system som innehåller kunddata, så att man på ett enkelt sätt kan samla all kunddata i ett och samma system. Genesys Cloud baseras på AI-teknologi och används ofta av företag som vänder sig till konsumentmarknaden, exempelvis genom e-handel.

Sätt kunderna främst

De kundupplevelser du skapar är lika viktiga som de produkter och tjänster du säljer. Kundresan består av flera delar - från marknadsföring och försäljning till support och lojaliserande aktiviteter. Det viktigaste för ett framgångsrikt företag är nöjda kunder, och en bra kundupplevelse börjar ofta med bemötandet hos företagets kundservice. Vi på Tele2 Företag har en lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att skapa lösningar för kundtjänster i världsklass. Vi ger dig möjlighet att skapa upplevelser som kunderna kommer ihåg – tillsammans med en trygg samarbetspartner som hjälper dig varje steg på vägen.

Sätt kunderna främst

De kundupplevelser du skapar är lika viktiga som de produkter och tjänster du säljer. Kundresan består av flera delar - från marknadsföring och försäljning till support och lojaliserande aktiviteter. Det viktigaste för ett framgångsrikt företag är nöjda kunder, och en bra kundupplevelse börjar ofta med bemötandet hos företagets kundservice. Vi på Tele2 Företag har en lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att skapa lösningar för kundtjänster i världsklass. Vi ger dig möjlighet att skapa upplevelser som kunderna kommer ihåg – tillsammans med en trygg samarbetspartner som hjälper dig varje steg på vägen.