• Hem
  • Kontakta oss

Använd Tele2 Work

Med Tele2 Work kan du när som helst hantera ditt företagsabonnemang. 

Här kan du följa din förbrukning, beställa, aktivera och spärra SIM-kort samt se abonnemangsuppgifter som t.ex. bindningstider. Du kan dessutom köpa extra data om din surfmängd i ditt abonnemang har tagit slut. All extra data du köper till går att använda på samma sätt i EU och EES-länderna som i Sverige. 

Som administratör får du en helhetsbild över företagets fakturor samt användning av mobiltelefoni & mobila bredband.

Planerar ni grävjobb?

Det kan finnas infrastruktur – tele, el, vatten och avlopp – i marken där ni har tänkt gräva. För att få reda på vilka ledningsägare som finns för ett aktuellt området kan du besöka ledningskollen.se. Här finns all information samlad!

Om du eller din entreprenör planerar ett markarbete eller av annan anledning behöver veta vilka ledningar som bland annat Tele2 har i marken, kan du enkelt ställa en fråga via ledningskollen.se. Här är majoriteten av Sveriges ledningsägare anslutna. 

Behöver du rådgivning?

Står ni inför en verksamhetsförändring? Eller är det dags att omförhandla era avtal? Genom våra kunniga rådgivare kan du få anpassade tjänster och lösningar för just din verksamhet. Tele2 är en helhetsleverantör inom IT- och kommunikation och levererar lösningar för alla slags företag, allt ifrån en anknytning till fullt integrerade IP-plattformar och samarbetstjänster. Vill du diskutera din verksamhets kommunikationslösning med oss?

Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar en rådgivare dig inom kort.

Bli kontaktad av våra rådgivare

Tack! Vi har tagit emot din förfrågan och återkommer till dig så fort vi kan!

Är du redan företagskund hos Tele2 och vill komma i kontakt med kundservice? Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort

Jag vill bli kontaktad: *

{{form.postMessage}}

Aktuella driftstörningar

Här kan du se om vi har större driftstörningar i vårt nät. Övriga störningar kan du se på driftstörningskartan för mobilnätet  och på driftstörningskartan för fasta nätet.

  • {{disturbanceInfo.headline}} {{disturbanceInfo.description_external}}

    Starttid {{disturbanceInfo.incident_start}} / Beräknat klart {{disturbanceInfo.calculated_end}}

Tele2 Röstbrevlåda Med anledning av den möjliga säkerhetsbrist som identifierades den 22 mars har vi vidtagit säkerhetsåtgärder som innebär att man nu måste ange pinkod när man försöker nå sin röstbrevlåda från utlandet. Koden behöver inte anges när man ringer röstbrevlådenumret 222 från Sverige, om man inte själv har angett i inställningarna att pinkod alltid måste användas. Som företagskund har man möjlighet att ha en egen tjänstelösning för röstbrevlåda och där är säkerhetsnivån beslutad tillsammans med kunden då systemet levererades. Beslut om att PIN kod ska användas är sedan upp till den enskilda användaren, där Tele2 alltid rekommenderar användning av PIN kod. Önskas en förändring av säkerhetsnivån kan ni kontakta Tele2s kundservice.

_