Support

Vanliga frågor och svar

Här har vi sammanställt svar på de vanligaste frågorna vi får. Större driftstörningar i vårt nät presenteras automatiskt längre ned på den här sidan.

Så här kan du komma i kontakt med oss

Kontakta kundservice via telefon på 0200 - 23 23 23 
(från Utlandet  +46 772 23 23 23).

Öppettider: 
Måndag - Fredag    08:00 - 18:00
Lördag - Söndag    Stängt

För att kontakta kundservice via e-post, klicka här.  

Besök gärna någon av våra Tele2-butiker om du har frågor som rör ditt företags tjänster. Adresser till våra butiker hittar du här

Postadress: 

Tele2 Sverige AB
106 66 Stockholm

När kommer min leverans?

Har du gjort beställningen via tele2.se så får du veta beräknad leveranstid i slutet av ditt köp. Du får också ett bekräftelsemail där den beräknade leveranstiden står. Du kan alltid ringa Kundservice och få information om när din leverans beräknas komma fram. 

Har du beställt via tele2.se? För leveransfrågor webbutiken, ring: 0772 - 23 23 99

 

Här kan du läsa mer: Råd för ökad säkerhet

På sidan kan du läsa om hur ditt företag enkelt kan öka säkerheten för dig som användare utav kommunikationstjänster (bredbandsrouter, företagsväxel och telefoni).

Du får konkreta råd hur du kan skydda dig mot olika typer av bedrägeri. Du får också veta hur du gör om du/ditt företag blivit utsatta för exempelvis urkundsförfalskning eller annan form av bedrägeri.

Aktuella driftstörningar

Här kan du se större driftstörningar i vårt nät. Övriga störningar kan du se på driftstörningskartan för mobilnätet  och på driftstörningskartan för fasta nätet

  • {{disturbanceInfo.headline}} {{disturbanceInfo.description_external}}

    Starttid {{disturbanceInfo.incident_start}} / Beräknat klart {{disturbanceInfo.calculated_end}}