LEVERANS AV DATANÄTTJÄNSTER
Här får du veta hur leveransen av datanättjänster från Tele2 Företag går till, samt vilka aktiviteter leveransen innehåller.
Planering
Aktiviteter under planeringen
Inhämtning av beställningsunderlag (önskad tjänst, bandbredd, leveransadress etc).
Offert tas fram där förutsättningarna för leverans av de önskade tjänsterna säkerställs, till exempel tillgång till ledig fiber.
Beställning läggs och avtal undertecknas.
Vid behov säkerställs den tekniska lösningen i dialog med er.
Framgångsfaktorer för planeringen
Nyckelpersoner som är insatta i den önskade lösningen har utsetts.
Korrekt information inkommer i tid.
Genomförande
Aktiviteter under genomförandet
Ni får en orderbekräftelse som bekräftar att leveransen har påbörjats.
Ni får tillgång till en personlig leveransledare som är med er tills leveransen är avslutad.
Leveransledaren sätter en preliminär leveransplan tillsammans med er.
Leveransdatum bekräftas.
Arbete av tekniker på plats hos er.
Fastighetsnät byggs (om sådant beställts).
Förbindelse mellan er fastighet och Tele2 Företag upprättas.
Framgångsfaktorer för genomförandet
Tekniker har varit på plats i er fastighet i förväg och genomfört en så kallad föprojektering.
God dialog mellan leveransavdelningen och tekniskt ansvarig på ert företag.
Inga sena förändringar görs utanför den överenskomna planen.
Driftsättning
Aktiviteter under driftsättningen
Validering av teknisk kunddata och konfigurering av utrustning enligt definition från informationsinsamlingen.
Installation av utrustning hos er.
Fälttekniker kontrollerar förbindelsen och säkerställer funktioner.
Leveransledaren skickar bekräftelse på genomförd leverans.
Framgångsfaktorer under driftsättningen
Möjlighet till löpande avstämning.
Tekniker har varit på plats hos er i förväg och genomfört en så kallad förprojektering. Det minskar risken att problem ska uppstå vid driftsättningen.
Ni som kund testar förbindelsen direkt efter driftsättning för att upptäcka eventuella problem i god tid.
Smidig självbetjäning i TSO
Tele2 Service Online, TSO, är Tele2 Företags självserviceportal för telefoni- och datanättjänster. TSO ger full kostnads- och produktkontroll och möjlighet att sköta all administration i realtid - en lösning som är unik inom it- och telekombranschen.
I TSO kan du exempelvis
hantera och beställa tjänster
göra felanmälan
skapa och ändra abonnemang i realtid
se fakturor och följa upp kostnader
Smidig självbetjäning i TSO
Tele2 Service Online, TSO, är Tele2 Företags självserviceportal för telefoni- och datanättjänster. TSO ger full kostnads- och produktkontroll och möjlighet att sköta all administration i realtid - en lösning som är unik inom it- och telekombranschen.
I TSO kan du exempelvis
hantera och beställa tjänster
göra felanmälan
skapa och ändra abonnemang i realtid
se fakturor och följa upp kostnader
Ladda ner leveransbeskrivningen
Vill du ha leveransbeskrivningen som pdf? Ladda ner den via knappen nedan.