LEVERANS AV TELE2 VÄXEL
Här får du veta hur leveransen av Tele2 Växel går till, samt vilka aktiviteter leveransen innehåller.
Planering
Aktiviteter under planeringen
Informationsinsamling Leveransen startar med insamling av uppgifter om alla användare som ska skapas i lösningen, såsom vilka abonnemangsformer och anknytningar de ska ha samt vilka nummer respektive användare nyttjar. Här specificeras också de olika funktioner och tjänster som finns och ska aktiveras i lösningen.
Porteringsförberedelse Vid nummerflytt måste ni i god tid ta kontakt med er befintliga teleoperatör för att säkerställa att de släpper önskade nummer på porteringsdagen (driftstartsdagen). Detta måste ske minst 15 arbetsdagar innan önskat porteringsdatum för att Tele2 Företag ska kunna garantera att lösningen fungerar på driftstartsdagen.
Överlåtelsehandling För alla nummer och nummerserier som ska flyttas från annan organisation än avtalspart måste det finnas en underskriven överlåtelseblankett.
Framgångsfaktorer för planeringen
För att denna del av leveransen ska vara lyckosam och genomföras utan hinder är det viktigt att:
Nyckelpersoner har utsetts och tagit till sig den information som förmedlats.
Telefoniansvarig avsätter tid för informationsinsamling och dialog med Tele2 Företag.
Korrekt information inkommer i tid.
Genomförande
Aktiviteter under genomförandet
Genomförandet inleds med ett uppstartsmöte som leveransledaren kallar till. Vid detta möte sätts detaljplanen för leveransen.
Porteringsförfrågan Tele2 Företag gör förfrågan gällande nummerflytt på överens kommet datum.
Abonnemangshantering Alla abonnemang som ska knytas till växeln har definierats och SIM-kort har producerats.
Konfiguration Växellösningen sätts upp i enlighet med det som definierats under informationsinsamlingen. Leveransavdelningen skapar anknytningar för alla användare, svarsgrupper skapas och flöden fastställs.
Framgångsfaktorer för genomförandet
Dialog mellan leveransavdelningen och telefoniansvarig på ert företag.
Inga sena förändringar görs utanför den överenskomna planen.
Era behov mappas mot våra utbildningar och övriga mervärdestjänster.
Driftsättning
Aktiviteter under driftsättningen
SIM-kort levereras SIM-korten, PIN- och PUK-koder levereras i god tid innan driftstart till era medarbetare.
Portering av nummer Nummerflytt genomförs om detta är beställt. Befintliga mobil- och fastnätsnummer flyttas över till Tele2 Företag på överenskommet datum (driftstartsdatum).
Dokumentation Manualer för hantering av produkter och system överlämnas.
Installation av app Appen finns att ladda ner i App Store/Google Play Store, men vi skickar även ut SMS med instruktion till alla användare om hur den laddas ner om så önskas.
Uppföljning Leveransavdelningen testringer huvudnummer på driftstartsdagen, samt kontrollringer enstaka användare. De är ansvariga för implementationen i upp till två dagar efter driftstart, för att snabbt kunna justera mindre förändringar och korrigera data. Efter detta sker överlämning till kundservice och kontaktvägar meddelas till telefoniansvarig på ert företag.
Utbildning Utbildning i hur tjänsten ska användas genomförs i nära anslutning till driftsättningen.
Framgångsfaktorer för driftsättningen
Möjlighet till löpande avstämning.
En genomförd utbildning för användarna av tjänsten.
Portering har förberetts så att alla nummer kan flyttas enligt plan.
Smidig självbetjäning i TSO
Tele2 Service Online, TSO, är Tele2 Företags självserviceportal för telefoni- och datanättjänster. TSO ger full kostnads- och produktkontroll och möjlighet att sköta all administration i realtid - en lösning som är unik inom it- och telekombranschen.
I TSO kan du exempelvis
hantera och beställa tjänster
göra felanmälan
skapa och ändra abonnemang i realtid
se fakturor och följa upp kostnader
Smidig självbetjäning i TSO
Tele2 Service Online, TSO, är Tele2 Företags självserviceportal för telefoni- och datanättjänster. TSO ger full kostnads- och produktkontroll och möjlighet att sköta all administration i realtid - en lösning som är unik inom it- och telekombranschen.
I TSO kan du exempelvis
hantera och beställa tjänster
göra felanmälan
skapa och ändra abonnemang i realtid
se fakturor och följa upp kostnader
Maximera nyttan genom våra utbildningar och mervärdestjänster
Kundutbildning är en viktig del i vår leverans. Genom utbildningen får användare, agenter, telefonister och administratörer full kunskap om den nya tjänsten och lär sig nyttja lösningen optimalt. Det leder till ökad effektivitet, bättre service och högre kundnytta för dig som företagare.
Utbildningarna kan hållas som lärarledda utbildningar på plats eller på distans, eller som webbaserade utbildningar som användaren genomför på egen hand.
Inför driftstarten har vi ett antal olika tilläggstjänster för att göra övergången till din nya telefonilösning extra smidig. Diskutera med er leveransledare vilket upplägg som passar ert företag bäst.
Maximera nyttan genom våra utbildningar och mervärdestjänster
Kundutbildning är en viktig del i vår leverans. Genom utbildningen får användare, agenter, telefonister och administratörer full kunskap om den nya tjänsten och lär sig nyttja lösningen optimalt. Det leder till ökad effektivitet, bättre service och högre kundnytta för dig som företagare.
Utbildningarna kan hållas som lärarledda utbildningar på plats eller på distans, eller som webbaserade utbildningar som användaren genomför på egen hand.
Inför driftstarten har vi ett antal olika tilläggstjänster för att göra övergången till din nya telefonilösning extra smidig. Diskutera med er leveransledare vilket upplägg som passar ert företag bäst.
Välj mellan dessa utbildningar
Kom igång med Tele2 Växel
Administratörsutbildning i TSO och Tele2 Växel
Distansutbildning TSO
Statistikutbildning
Telefonistutbildning
Grundutbildning användare
E-learning telefonist/användare
Driftstartsstöd telefonist/användare
Välj mellan dessa utbildningar
Kom igång med Tele2 Växel
Administratörsutbildning i TSO och Tele2 Växel
Distansutbildning TSO
Statistikutbildning
Telefonistutbildning
Grundutbildning användare
E-learning telefonist/användare
Driftstartsstöd telefonist/användare
Våra vanligaste mervärdestjänster
Administrativ och/eller teknisk stöttning i anslutning till leveransen
Exportera/konvertera data från nuvarande lösning till den nya
Massutskick av SMS
Inspelning av ljudfiler
Övriga tilläggsarbeten enligt dialog med leveransledare
Våra vanligaste mervärdestjänster
Administrativ och/eller teknisk stöttning i anslutning till leveransen
Exportera/konvertera data från nuvarande lösning till den nya
Massutskick av SMS
Inspelning av ljudfiler
Övriga tilläggsarbeten enligt dialog med leveransledare
Upptäck mer
Contact Center
Genom att samla all information i ett contact center får dina medarbetare verktygen för att erbjuda en bra kundservice och uppnå den högsta kundnöjdheten. Tele2 Företag erbjuder Contact Center-lösningar i samarbete med ledande leverantörer som Genesys, Trio, Artvise och Mitel.
Contact Center
Genom att samla all information i ett contact center får dina medarbetare verktygen för att erbjuda en bra kundservice och uppnå den högsta kundnöjdheten. Tele2 Företag erbjuder Contact Center-lösningar i samarbete med ledande leverantörer som Genesys, Trio, Artvise och Mitel.
Övriga växeltjänster
Som tillägg till Tele2 Växel kan du välja mellan ett flertal tjänster som maximerar kundnyttan och ökar effektiviteten för din verksamhet.
Bland våra tilläggstjänster finns Tele2 Inspelning, Tele2 Svarsservice, Trio Connect och Tele2 Teams Connect.
Övriga växeltjänster
Som tillägg till Tele2 Växel kan du välja mellan ett flertal tjänster som maximerar kundnyttan och ökar effektiviteten för din verksamhet.
Bland våra tilläggstjänster finns Tele2 Inspelning, Tele2 Svarsservice, Trio Connect och Tele2 Teams Connect.
Ladda ner leveransbeskrivningen
Vill du ha leveransbeskrivningen som pdf? Ladda ner den via knappen nedan.