Med Tele2 som leverantör kan du fokusera på det viktigaste – din kärnverksamhet och dina kunder.
Dagligen skapar vi värde för mer än 100 000 företag och 82 % av alla kommuner och landsting.
Med Tele2 som leverantör kan du fokusera på det viktigaste – din kärnverksamhet och dina kunder.
Dagligen skapar vi värde för mer än 100 000 företag och 82 % av alla kommuner och landsting.

Felsökning - bredband

Se innehåll och dokument

Är det något som inte fungerar med ditt bredband? Följ vår checklista, många gånger avhjälps felet genom att man följer råden här nedanför.

Börja med att följa dessa råd:

  • I vår Driftinformation ser du om det skulle vara problem i området du befinner dig i.

  • Starta om routern

  • Prova att ansluta med en annan enhet.

  • Om du kopplar upp dig mot routern via wifi – koppla in en nätverkskabel direkt in i routern. Du fick med en kabel i ditt startpaket. Detta brukar hjälpa om du har problem med hastigheten eller om du då och då får ett plötsligt avbrott på din uppkoppling.

  • Se till att routern står bra placerad. Routern ska gärna stå öppet och nära ett fönster för bästa möjliga täckning.

Täckningen kan variera även för ett litet område. Inomhus kan det skilja så pass att du vid ett fönster har full signalstyrka men fem meter in i byggnaden har signalstyrkan halveras. Små förflyttningar kan göra stor skillnad för din upplevelse, så om du kan, prova gärna på olika ställen i lokalen.

Funkar det fortfarande inte? Ring oss på Kundservice, så felsöker vi gemensamt fram orsaken till de problem du upplever med ditt bredband.

Aktuella driftstörningar

Här kan du se om vi har större driftstörningar i vårt nät. Övriga störningar kan du se på driftstörningskartan för mobilnätet  och på driftstörningskartan för fasta nätet.