FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

FELSÖKNING AV MOBILT BREDBAND

Se innehåll och dokument

Är det något som inte fungerar med ditt mobila bredband? 

Täckningen kan variera även för ett litet område. Inomhus kan det skilja så pass att du vid ett fönster har full signalstyrka men fem meter in i byggnaden har signalstyrkan halveras. Små förflyttningar kan göra stor skillnad för din upplevelse, så om du kan, prova gärna på olika ställen i lokalen.

Du är alltid välkommen att kontakta kundservice, så felsöker vi gemensamt fram rotorsaken till de problem du upplever med ditt mobila bredband. 

Följ vår checklista, många gånger avhjälps felet genom att man följer råden här nedanför.

Börja här

  • Titta på vår täckningskarta för att se hur det ser ut där du befinner dig just nu.

  • I vår driftinformation ser du om det skulle vara problem i området du befinner dig i.

  • Prova att ansluta med en annan dator/telefon.

  • Är du inomhus – ställ utrustningen vid ett fönster och testa igen.

  • Prova enheten på en annan plats för att utesluta problem med ditt modem/router eller din dator.

  • Ställ om din anslutning till 3G, då vet du om du bara har problem med 4G eller tvärtom.