Har du tappat bort eller blivit bestulen på ditt modem?
Börja med att göra en förlustanmälan
Kontakta polisen och gör en förlustanmälan. För att göra det behöver du modemets IMEI-nummer. Det står på kartongen du fick modemet i.
För förlust- eller stöldanmälan hos polisen kan du använda Polisens e-tjänster för förlustanmälan respektive stöldanmälan.
När du är klar med din polisanmälan, kontakta kundservice för att spärra ditt abonnemang och modem.
Kundservice behöver få följande uppgifter:
Polisens diarienummer (anmälningsnumret du får när du gör din anmälan)
IMEI-nummer
Namnet på personen som gjorde polisanmälan
Abonnemangets telefonnummer
Du kan alltid spärra ditt abonnemang.
När kundservice har stängt kan du alltid ringa 90 444, knappval 1 för att spärra ditt abonnemang/SIM-kort. Om du är utomlands så ringer du istället till nummer +46 772 23 23 23.
Har ditt modem hittats igen efter att du spärrat det?
Vill du häva spärren så behöver du kontakta kundservice och uppge både IMEI-nummer och diarienumret du fick vid polisanmälan. Då kan vi häva spärren för modemet.