Support för faktura

Vanliga frågor

Hur läser jag av min faktura?

Fakturans utseende

Våra fakturor har utformats för att göra det så enkelt som möjligt att hitta det du behöver för att betala. I den gröna rutan på framsidan hittar du OCR-nummer, förfallodag, belopp att betala och våra bank- och plusgironummer.

Uppe till vänster finns ditt kundnummer samt det eller de telefonnummer som fakturan avser. Om du har fler än ett abonnemang så är det bara ett nummer som kommer synas här. Resterande abonnemang och nummer syns i fakturaspecifikationen. På fakturaspecifikationen finner du mer detaljerad information om dina tjänster samt PUK-kod för respektive abonnemang.

I pratbubblan till höger ser du på vilka sätt du kan komma i kontakt med oss och hur du enkelt får svar på vanliga frågor. Här finns också aktuella tips om sånt som vi tror att du kan ha nytta av.

 

Din första faktura

Vi fakturerar alltid alla avgifter i efterskott. Detta innebär att din första faktura kommer innehålla abonnemangs- och trafikkostnader från det datum du tecknade tjänsten till den sista i månaden.

Vi fakturerar alltid i hela månader. Har du därför tecknat ditt abonnemang mitt i månaden kan din första faktura komma att vara högre än väntat. Exempel: Du har tecknat ditt abonnemang 14:e februari. Då vi fakturerar hela månader skickar vi inte ut någon faktura förrän i april. Fakturan kommer då innehålla avgifter från 14/2-28/2 och 1/3-31/3.

 

Fakturor i Tele2 Work

I Tele2 Work har du som är administratör alltid tillgång till din fakturainformation. Här kan du även enkelt betala dina fakturor genom att klicka på "Fakturor" ->"Översikt" och sedan välja att betala dina obetalda fakturor direkt med antingen Visa eller MasterCard. Logga in eller registrera ett konto på Tele2 Work.

Hur ändrar jag min betalningsmetod?

Förenkla din betalningsmetod och slipp faktureringsavgiften genom att aktivera Autogiro (fyll i denna blankett och skicka den till oss) eller genom att byta till PDF-faktura.

Vad har Tele2 för bank-/ och postgironummer?

Om du ska betala in en faktura kan du göra det till vårt bankgiro- eller plusgirokonto.

 

Mobila produkter:
Bankgiro: 5707-9055
PlusGiro: 93 66 00-6

 

Fasta produkter:
Bankgiro: 5608-1375
PlusGiro: 479 70 02-5

 

Kom ihåg att du behöver ange kundnummer eller OCR-nummer i meddelandefältet.

 

Om du vill betala din faktura från utlandet så behöver du ange följande uppgifter på inbetalningskortet:

 

För fast telefoni, ADSL/Webbhotell och datanätstjänster:

 

BIC (SWIFT): NDEASESS
IBAN: SE46 9500 0099 6042 6462 6203
Account: 646 26 20-3
Ange det fakturanummer som betalningen avser.

 

För alla mobila tjänster:

 

BIC (SWIFT): NDEASESS
IBAN: SE16 9500 0099 6026 0146 2415
Account: 146241-5
Ange det fakturanummer som betalningen avser.
Bank: Nordea

Varför är min faktura högre än normalt?

Här är några exempel på vad det kan bero på:

 

·         Köp av innehållstjänster så som en Blocket-annons.

·         Samtal/sms till utlandet.

·         Användande i utlandet.

·         Köp av extra datapaket.

·         Byte till ett abonnemang med en högre månadskostnad.

 

 

Upptäck mer