Fast telefoni via mobilnätet

Vi säljer inte längre Fasttelefoni via mobilnätet, men har självklart fortsatt support för tjänsten.

Fasttelefoni via mobilnätet fungerar som din vanliga fasta telefon, med den enda skillnaden att samtalen går via mobilnätet. Det enda som krävs för att använda fasttelefoni via mobilnätet är ett eluttag och mobiltäckning.

Vanliga frågor och svar:

Kan vi ta med oss de trådlösa telefonerna utomhus? Telefonerna fungerar upp till 100 meter från basenheten. Så länge du har ström kvar i batteriet i basenheten och telefonluren så kan du ta med telefonen ut och ringa. Basenheten har ett batteri som räcker i ca 8 timmar. Telefonerna har 12 timmars taltid och upp till 150 timmars standby-tid.

Behöver vi använda riktnummer när vi ringer? Du behöver inte slå riktnummer om du ringer till ett nummer inom samma riktnummerområde som du ringer ifrån.

Hur installerar jag Fasttelefoni via mobilnätet? Det enda du behöver göra är att koppla in basenheten till ett eluttag.

Hur avslutar jag upp mitt abonnemang Fasttelefoni via mobilnätet? Kontakta Kundservice så hjälper vi dig. Du har en månads uppsägningstid oavsett när du tecknade abonnemanget.

 

Samtal väntar och vidarekoppling

När du har ett samtal igång och någon ringer dig, tutar det signaler i telefonluren.

För att använda "samtal väntar" eller flerpartssamtal behöver du först aktivera funktionen. Tryck * 43 # och ringknappen för att aktivera, eller # 43 # för att stänga av funktionen.

Snabbguide:

Vidarekoppla dina samtal
Tryck * 21 * önskat nummer # ok

Avaktivera vidarekoppling av dina samtal
Tryck  # 21 # ok

Vidarekoppla dina samtal vid upptaget
Tryck  * 67 * önskat nummer # ok

Avaktivera vidarekoppling vid upptaget
Tryck  # 67 # ok

Vidarekoppla vid ej svar
Tryck * 61* önskat nummer # ok

Avaktivera vidarekoppling vid ej svar
Tryck # 61 # ok 

Felsökning - om du har problem med ljudkvalitén i din trådlösa telefon.

Vi har upptäckt ett mjukvaruproblem med de trådlösa telefonmodellerna Huawei FH85 & Huawei F685 vilket gör att en del kan uppleva något av följande:

• Dålig ljudkvalité

• Problem med brutna samtal

• Svårigheter att synkronisera telefonen med basenheten

• Telefonen söker konstant efter nät.

Snabbguide för att lösa detta:

  1. Skriv in ##124503# på telefonen (telefonluren) och välj pil nedåt

  2. Radera alla 0:or genom att trycka, ta bort eller använd C och radera 0:orna

  3. Skriv in 405 och tryck ok

  4. Radera 0:an genom att trycka, Ta bort eller använd C om valet inte finns på din telefonmodell.

  5. Skriv 7 och tryck Ok

  6. Tryck No vid Setting, Success, Continue

  7. Starta om telefonen genom att hålla in den röda luren

Min telefonlur verkar inte fungera, vad gör jag?
Om ingen information visas på telefonens display alternativt om telefonluren inte startar, kontrollera att batteriet sitter i ordentligt. (Ett helt urladdat batteri kan också behöva laddas en stund). Det är normalt att ingen information visas under tiden batteriet laddas.
Prova även att stänga av och starta om basenheten.

Jag kan inte ringa med den extra telefonluren?
Extraluren måste registreras mot basenheten för att fungera. I förpackningen för varje extratelefon finns en snabbguide

 

Behöver du komma i kontakt med oss?

Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl här.