Med Tele2 som leverantör kan du fokusera på det viktigaste – din kärnverksamhet och dina kunder.
Dagligen skapar vi värde för mer än 100 000 företag och 82 % av alla kommuner och landsting.

Fast telefoni via mobilnätet

Se innehåll och dokument

Vi säljer inte längre Fasttelefoni via mobilnätet, men har självklart fortsatt support för tjänsten.

Fasttelefoni via mobilnätet fungerar som din vanliga fasta telefon, med den enda skillnaden att samtalen går via mobilnätet. Det enda som krävs för att använda fasttelefoni via mobilnätet är ett eluttag och mobiltäckning.

Samtal väntar och vidarekoppling

När du har ett samtal igång och någon ringer dig, tutar det signaler i telefonluren.

För att använda "samtal väntar" eller flerpartssamtal behöver du först aktivera funktionen. Tryck * 43 # och ringknappen för att aktivera, eller # 43 # för att stänga av funktionen.

Snabbguide:

Vidarekoppla dina samtal Tryck * 21 * önskat nummer # ok

Avaktivera vidarekoppling av dina samtal Tryck  # 21 # ok

Vidarekoppla dina samtal vid upptaget Tryck  * 67 * önskat nummer # ok

Avaktivera vidarekoppling vid upptaget Tryck  # 67 # ok

Vidarekoppla vid ej svar Tryck * 61* önskat nummer # ok

Avaktivera vidarekoppling vid ej svar Tryck # 61 # ok 

Felsökning - om du har problem med ljudkvalitén i din trådlösa telefon.

Vi har upptäckt ett mjukvaruproblem med de trådlösa telefonmodellerna Huawei FH85 & Huawei F685 vilket gör att en del kan uppleva något av följande:

• Dålig ljudkvalité • Problem med brutna samtal • Svårigheter att synkronisera telefonen med basenheten • Telefonen söker konstant efter nät.

Snabbguide för att lösa detta:

  1. Skriv in ##124503# på telefonen (telefonluren) och välj pil nedåt

  2. Radera alla 0:or genom att trycka, ta bort eller använd C och radera 0:orna

  3. Skriv in 405 och tryck ok

  4. Radera 0:an genom att trycka, Ta bort eller använd C om valet inte finns på din telefonmodell.

  5. Skriv 7 och tryck Ok

  6. Tryck No vid Setting, Success, Continue

  7. Starta om telefonen genom att hålla in den röda luren

Min telefonlur verkar inte fungera, vad gör jag?

Om ingen information visas på telefonens display alternativt om telefonluren inte startar, kontrollera att batteriet sitter i ordentligt. (Ett helt urladdat batteri kan också behöva laddas en stund). Det är normalt att ingen information visas under tiden batteriet laddas. Prova även att stänga av och starta om basenheten.

Jag kan inte ringa med den extra telefonluren?

Extraluren måste registreras mot basenheten för att fungera. I förpackningen för varje extratelefon finns en snabbguide.