Support

Frågor och svar

Här hittar du vanliga frågor som handlar om våra nya abonnemang. Du kan läsa mer under Allt om lösningar i vår toppmeny.

Du har alltid 30 dagars öppet köp när du köpt ett abonnemang av oss. Oavsett om du beställt det via Kundservice, Tele2.se, i en av våra butiken eller hos en återförsäljare. Kontakta oss om du ångrat dig så hjälper vi dig häva köpet.

Ja, du får rabatt på delbetalningen av hårdvaran som du köpt för den tid som kvarstår för delbetalningen. Bindningstiden blir då lika lång som resterande delbetalningstid.

Om du till exempel köper ett obundet abonnemang med en smartphone från oss och tre månader senare vill binda upp ditt abonnemang, då blir abonnemanget bundet i 21 mån (24 mån-3 mån). Du får automatiskt rabatt på delbetalningen för telefonen under de 21 månaderna och får alltså köpa mobilen till ett lägre pris.

Är du kund med ett gammalt abonnemang?

Vi har samlat alla de vanligaste frågorna från våra kunder som var med oss före Tele2.0.
Allt från hur det fungerar att byta abonnemang, vilka avgifter vi bestämde oss för att ta bort, till frågor om hur Volymrabatt fungerar.