Service & reklamation
Se innehåll och dokument
Har du problem med en telefon som du har köpt av oss?
Här finner du information om hur du ska göra om en hårdvara du köpt av oss inte fungerar.
Du kan alltid kontakta Kundservice på telefon 0200-23 23 23 för att få hjälp med felsökning. Om problemet ändå kvarstår behöver du registrera din telefon för service.
Garanti
För att en reparation ska omfattas av garantin ska tillverkarens garantivillkor ha följts. Om felet på produkten inte omfattas av garantin tillkommer en undersökningsavgift på 390 kr – om kostnadsförslag nekas. Godkänns däremot skrotning av produkten tillkommer ingen undersökningsavgift (all data i telefonen kommer att raderas).
Reklamation
Du har rätt att reklamera din mobiltelefon om den varit på service två gånger för samma fel och felet kvarstår. I en reklamation behöver du vända dig dit du köpte telefonen. För att göra en reklamation av en mobiltelefon som du har köpt via Kundservice, tele2.se eller hos en återförsäljare ska du kontakta Kundservice.
Felsökning: Om din telefon inte fungerar, försök först med nedanstående steg
Starta om telefonen
Säkerställ att du har den senaste mjukvaran installerad
Behöver du skicka in en Fullservicemobil på service?
Testa ditt SIM-kort i en annan telefon
Behöver du skicka din telefon till service?
Skadad telefon vid leverans
Behöver du komma i kontakt med oss?
Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl här.