FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelVäxel för mindre och medelstora företagTelefonväxel för större företagContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WAN och SD-BranchPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

SERVICE OCH REKLAMATION

Se innehåll och dokument

Har du problem med en telefon som du har köpt av oss?

Här finner du information om hur du ska göra om en hårdvara du köpt av oss inte fungerar.

Du kan alltid kontakta Kundservice på telefon 90 444 för att få hjälp med felsökning. Om problemet ändå kvarstår behöver du registrera din telefon för service

Garanti

För att en reparation ska omfattas av garantin ska tillverkarens garantivillkor ha följts. Om felet på produkten inte omfattas av garantin tillkommer en undersökningsavgift på 390 kr – om kostnadsförslag nekas. Godkänns däremot skrotning av produkten tillkommer ingen undersökningsavgift (all data i telefonen kommer att raderas).

Reklamation 

Du har rätt att reklamera din mobiltelefon om den varit på service två gånger för samma fel och felet kvarstår. I en reklamation behöver du vända dig dit du köpte telefonen. För att göra en reklamation av en mobiltelefon som du har köpt via Kundservice, tele2.se eller hos en återförsäljare ska du kontakta Kundservice.