MENY

Support
Rådgivning
Med Tele2 som leverantör kan du fokusera på det viktigaste – din kärnverksamhet och dina kunder.
Dagligen skapar vi värde för mer än 100 000 företag och 82 % av alla kommuner och landsting.

Service & reklamation

Se innehåll och dokument

Har du problem med en telefon som du har köpt av oss?

Här finner du information om hur du ska göra om en hårdvara du köpt av oss inte fungerar.

Du kan alltid kontakta Kundservice på telefon 90 444 för att få hjälp med felsökning. Om problemet ändå kvarstår behöver du registrera din telefon för service

Garanti

För att en reparation ska omfattas av garantin ska tillverkarens garantivillkor ha följts. Om felet på produkten inte omfattas av garantin tillkommer en undersökningsavgift på 390 kr – om kostnadsförslag nekas. Godkänns däremot skrotning av produkten tillkommer ingen undersökningsavgift (all data i telefonen kommer att raderas).

Reklamation 

Du har rätt att reklamera din mobiltelefon om den varit på service två gånger för samma fel och felet kvarstår. I en reklamation behöver du vända dig dit du köpte telefonen. För att göra en reklamation av en mobiltelefon som du har köpt via Kundservice, tele2.se eller hos en återförsäljare ska du kontakta Kundservice.