SMARTARE HANDEL MED 5G
Personligare shopping och effektivare lagerhållning
Mer relevanta och personliga erbjudanden baserat på preferenser, lättare att hitta rätt storlekar, virtuella butiksguider och automatiserade inköp. Det förbättrar shoppingupplevelsen och hjälper oss att undvika både onödiga transporter och spill. Många framtidsvisioner lyfter fram en vardag där vi via bärbara enheter kan skapa unika AR-upplevelser för alla kunder. Där maskininlärningsalgoritmer registrerar vilka varor vi plockar på oss och vilka vi är, vilket minskar behovet av att köa och betala i butik. Det innebär också att personliga cityguider kan hjälpa oss att hitta precis den typen av butiker, aktiviteter, restauranger eller områden som vi efterfrågar eller sökt oss till tidigare.
Mer relevanta och personliga erbjudanden baserat på preferenser, lättare att hitta rätt storlekar, virtuella butiksguider och automatiserade inköp. Det förbättrar shoppingupplevelsen och hjälper oss att undvika både onödiga transporter och spill. Många framtidsvisioner lyfter fram en vardag där vi via bärbara enheter kan skapa unika AR-upplevelser för alla kunder. Där maskininlärningsalgoritmer registrerar vilka varor vi plockar på oss och vilka vi är, vilket minskar behovet av att köa och betala i butik. Det innebär också att personliga cityguider kan hjälpa oss att hitta precis den typen av butiker, aktiviteter, restauranger eller områden som vi efterfrågar eller sökt oss till tidigare.
Dessutom kan handelsupplevelsen göras mer interaktiv via VR-provning, storleksguider utifrån faktiska mått i stället för olika märkens storlekar samt direkt feedback kring till exempel antal, storlekar och färger som finns i lager. I stället för att hela utbudet av varor måste finnas i butik får displayer i provrummet visa upp alternativa versioner och färgval. Det innebär också större möjligheter att effektivisera lagerhållning och butiksyta. För handeln handlar mycket om att förena den digitala upplevelsen med den fysiska butiken och bygga upp smarta system där kundupplevelsen kan kombineras med ett ökat hållbarhetstänk.
Dessutom kan handelsupplevelsen göras mer interaktiv via VR-provning, storleksguider utifrån faktiska mått i stället för olika märkens storlekar samt direkt feedback kring till exempel antal, storlekar och färger som finns i lager. I stället för att hela utbudet av varor måste finnas i butik får displayer i provrummet visa upp alternativa versioner och färgval. Det innebär också större möjligheter att effektivisera lagerhållning och butiksyta. För handeln handlar mycket om att förena den digitala upplevelsen med den fysiska butiken och bygga upp smarta system där kundupplevelsen kan kombineras med ett ökat hållbarhetstänk.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.