Möt våra kunder
Pålitlig och modern utrustning förenklar vardagen på Käppalaförbundet
Käppalaförbundets personal hade omodern utrustning och saknade support. Hanteringen krävde mycket tid och arbete av den ansvarige och utrustningen var inte pålitlig. Verksamheten saknade tidigare ett system för att hantera medarbetarnas mobiler. Detta har Tele2 nu ändrat genom att installera Unified Endpoint Management, UEM, som automatiserar flödet hela vägen från beställning till enhetens avveckling.
"Tele2 kunde ge oss den lösning vi sökte. Idag vet vi att vi alltid har utrustning som är uppdaterad och väl fungerande. Dessutom uppskattar vi den service vi får i samband med att telefonerna byts ut." - Conny Nylund, CIO Käppalaförbundet
Pålitlig och modern utrustning förenklar vardagen på Käppalaförbundet
Käppalaförbundets personal hade omodern utrustning och saknade support. Hanteringen krävde mycket tid och arbete av den ansvarige och utrustningen var inte pålitlig. Verksamheten saknade tidigare ett system för att hantera medarbetarnas mobiler. Detta har Tele2 nu ändrat genom att installera Unified Endpoint Management, UEM, som automatiserar flödet hela vägen från beställning till enhetens avveckling.
"Tele2 kunde ge oss den lösning vi sökte. Idag vet vi att vi alltid har utrustning som är uppdaterad och väl fungerande. Dessutom uppskattar vi den service vi får i samband med att telefonerna byts ut." - Conny Nylund, CIO Käppalaförbundet
Mer kundcase: mobiltelefoni
Dubbel vinst med hyrd telefoni för Karlstad kommun
Karlstad kommun sparar 8 miljoner kronor per år, ökar tillgängligheten och digitaliserar undervisningen med Tele2 Företags tjänster.
- För oss har det varit en stor fördel att vi har en och samma leverantör för hela vår kommunikationsplattform, konstaterar kommunens IT-chef Mats Jensen. Vi håller varandra i handen snarare än bara tar i hand när vi gjort en affär.
Dubbel vinst med hyrd telefoni för Karlstad kommun
Karlstad kommun sparar 8 miljoner kronor per år, ökar tillgängligheten och digitaliserar undervisningen med Tele2 Företags tjänster.
- För oss har det varit en stor fördel att vi har en och samma leverantör för hela vår kommunikationsplattform, konstaterar kommunens IT-chef Mats Jensen. Vi håller varandra i handen snarare än bara tar i hand när vi gjort en affär.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.