Möt våra kunder

Pålitlig och modern utrustning förenklar vardagen på Käppalaförbundet

Käppalaförbundets personal hade omodern utrustning och saknade support. Hanteringen krävde mycket tid och arbete av den ansvarige och utrustningen var inte pålitlig. Verksamheten saknade tidigare ett system för att hantera medarbetarnas mobiler. Detta har Tele2 nu ändrat genom att installera Unified Endpoint Management, UEM, som automatiserar flödet hela vägen från beställning till enhetens avveckling.  

"Tele2 kunde ge oss den lösning vi sökte. Idag vet vi att vi alltid har utrustning som är uppdaterad och väl fungerande. Dessutom uppskattar vi den service vi får i samband med att telefonerna byts ut." - Conny Nylund, CIO Käppalaförbundet

Dubbel vinst med hyrd telefoni för Karlstad kommun

Med sina 86 000 invånare ligger Karlstad på 21:a plats i storleksordning bland landets kommuner. Sociala medier är en viktig del av kommunikationen med medborgarna för Karlstads kommun. Denna framåtanda inom IT och sociala medier rimmade tidigare illa med kommunens gamla telefonilösning, som var allt annat än modern.

"Det var läge att byta till något modernare och mer framtidssäkert. Vi var på det klara med att vi ville köpa telefonin som tjänst. Det ger många fördelar, framför allt att vi slipper äga och drifta telefonilösningen och kringutrustningen själva." - Inge Hansson, IT-chef på Karlstads kommun