Mobiltelefoni

Möt våra kunder 

Pålitlig och modern utrustning förenklar vardagen på Käppalaförbundet

Käppalaförbundets personal hade omodern utrustning och saknade support. Hanteringen krävde mycket tid och arbete av den ansvarige och utrustningen var inte pålitlig. Verksamheten saknade tidigare ett system för att hantera medarbetarnas mobiler. Detta har Tele2 nu ändrat genom att installera Enterprise Mobility Management, EMM, som automatiserar flödet hela vägen från beställning till enhetens avveckling.  

Tele2 kunde ge oss den lösning vi sökte. Idag vet vi att vi alltid har utrustning som är uppdaterad och väl fungerande. Dessutom uppskattar vi den service vi får i samband med att telefonerna byts ut. 

Conny Nylund, CIO Käppalaförbundet

  • Svenska Mässan Svenska Mässan

    Svenska Mässan

    Mitt jobb blir mer och mer fokuserat på mobilitet. Våra gäster och besökare ställer höga krav på monbiltäckning och kapacitet avseende wifi och 3G.

    Fredrik Mellbin,
    IT-chef på Svenska Mässan

  • X-travel X-travel

    X-travel

    När möjligheterna att surfa i högre hastigheter ökar uppstår ju också nya behov. Det kommer att bli viktigare att kunna lägga upp bilder och filmer från resor direkt på plats, när det händer.

    Eric Asmussen, VD för Xtravel

  • Stena Line Stena Line

    Stena Line

    Kan man skapa gynnsammare förutsättningar för de anställdas lättrörlighet med hjälp av teknik så vill vi gärna göra detta – och där har MEX hjälpt oss mycket.

    Gunnar Ullström, IT Security and
    Infrastructure Manager, Stena Line

Dubbel vinst med hyrd telefoni för Karlstad kommun

Med sina 86 000 invånare ligger Karlstad på 21:a plats i storleksordning bland landets kommuner. Sociala medier är en viktig del av kommunikationen med medborgarna för Karlstads kommun. Denna framåtanda inom IT och sociala medier rimmade tidigare illa med kommunens gamla telefonilösning, som var allt annat än modern. Användarna hade både fasta och mobila anknytningar med olika nummer, dessutom låg 1 000 nummer utanför systemet och kunde därför inte bli kopplade via växeln.

Det var läge att byta till något modere och mer framtidssäkert. Vi var på det klara med att vi ville köpa telefonin som tjänst. Det ger många fördelar, framför allt att vi slipper äga och drifta telefonilösningen och kringutrustningen själva.

Inge Hansson, IT-chef på Karlstads kommun