Mobiltelefoni

Kundcase

DANDERYDS KOMMUN

En leverantör - en bättre lösning

Danderyds kommun utanför Stockholm hade länge flera olika leverantörer av telefonitjänster, vilket resulterade i onödiga kostnader och krånglig förvaltning. Tack vare en helhetslösning från Tele2 Business har de nu förbättrat situationen avsevärt, minskat kostnaderna och ökat tillgängligheten för sina anställda.

"Nu levererar Tele2 telefoni, växel, mobiltelefoner och bordstelefoner till cirka 2 000 anställda. I lösningen ingår ett antal funktioner och tjänster som gör oss effektivare och medborgarna tryggare"

Kenneth Wennerqvist, IT-projektledare i Danderyd

  • Svenska Mässan Svenska Mässan

    Svenska Mässan

    "Mitt jobb blir mer och mer fokuserat på mobilitet. Våra gäster och besökare ställer höga krav på mobiltäckning och kapacitet avseende WIFI och 3G."

    Fredrik Mellbin,
    IT-chef på Svenska Mässan

  • X-travel X-travel

    X-travel

    Och när möjligheterna att surfa i högre hastigheter ökar uppstår ju också nya behov. Det kommer att bli viktigare att kunna lägga upp bilder och filmer från resor direkt på plats, när det händer.

    Eric Asmussen,
    VD för Xtravel

  • Stena Line Stena Line

    Stena Line

    Kan man skapa gynnsammare förutsättningar för de anställdas lättrörlighet med hjälp av teknik så vill vi gärna göra detta – och där har MEX hjälpt oss mycket.

    Gunnar Ullström, IT Security and
    Infrastructure Manager, Stena Line

Bli kontaktad av våra kunniga rådgivare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha:

KARLSTAD KOMMUN

Dubbel vinst med hyrd telefoni

Med sina 86 000 invånare ligger Karlstad på 21:a plats i storleksordning bland landets kommuner. Sociala medier är en viktig del av kommunikationen med medborgarna för Karlstads kommun. Denna framåtanda inom IT och sociala medier rimmade tidigare illa med kommunens gamla telefonilösning, som var allt annat än modern. Användarna hade både fasta och mobila anknytningar med olika nummer, dessutom låg 1 000 nummer utanför systemet och kunde därför inte bli kopplade via växeln.

Det var läge att byta till något modernare och mer framtidssäkert. Vi var på det klara med att vi ville köpa telefonin som tjänst. Det ger många fördelar, framför allt att vi slipper äga och drifta telefonilösningen och kringutrustningen själva

Inge Hansson, IT-chef på Karlstads kommun