Turkiet
Mobil | 20,00 kr/min |
Fast telefon | 20,00 kr/min |
Sms | 6,00 kr |
Mms | 6,00 kr |
Öppningsavgift | 0,99 kr |
Ringa samtal | 9,00 kr/min |
Ta emot samtal | 19,00 kr/min |
Sms | 2,95 kr |
Mms | 9,00 kr |
Öppningsavgift | 0,99 kr |
Ringa samtal | 9,00 kr/min |
Ta emot samtal | 19,00 kr/min |
Sms | 2,95 kr |
Mms | 9,00 kr |
Öppningsavgift | 0,99 kr |
Surfa utan surfpaket | 14,00 kr/MB |
Operatörer
När du är i Turkiet så kopplas du upp mot någon av dessa operatörer:
Datapaket till Asien
Undvik onödiga kostnader när du reser utanför EU/EES
Surfa endast på WiFi
Vi kan lägga på en spärr på ditt abonnemang när du är utomlands. Spärren aktiveras när din mobil kopplar upp sig mot ett nät utomlands och avaktiveras när du kommer hem.
Ring kundservice på 90 444 (från utlandet +46 772 23 23 23 ) för att aktivera spärren. Samtalskostnaden till kundservice motsvarar ett samtal till Sverige från det land du befinner dig i.
Glöm inte att sätta på dataroaming i din mobil när du är i ett annat EU/EES-land för att kunna utnyttja mobilsurfen i ditt abonnemang.
Att tänka på vid flyg- och båtresor
Moderna mobiler har kontakt med internet även när du inte använder den, exempelvis för nedladdningar av uppdateringar som sker i bakgrunden.
När du befinner dig helt utanför mobiltäckning, exempelvis på en båt eller flygplan så sker då denna trafik via satellit, vilket är mycket kostsamt. Slå därför av mobildata innan du går på flyget eller båten.
I vår frågelista på denna sida hittar du mer information om satellitsamtal.
Aktivera Saldotak
Med funktionen Saldotak kan du som har ett abonnemang med rörligt pris sätta en spärr vid ett belopp som inte får överskridas. När saldotaket är uppnått spärras ditt abonnemang samt eventuella gratistjänster för användning.
För att aktivera, ändra eller ta bort saldotak kontaktar du vår företagskundservice på 90 444.

Tips för utlandsresor
Här hittar du det mesta som rör data och telefoni under din utlandsresa.Frågor och svar
Med funktionen Saldotak kan du som har ett abonnemang med rörligt pris sätta en spärr vid ett belopp som inte får överskridas. När saldotaket är uppnått spärras ditt abonnemang samt eventuella gratistjänster för användning.
För att aktivera, ändra eller ta bort saldotak kontaktar du vår företagskundservice på 90 444.
Hur mycket data som ingår och vilka länder du kan använda den i beror på vilket abonnemang du har.
För att se hur mycket data som ingår och hur mycket du har kvar kan du logga in på Mitt Tele2 Företag fr ån dator eller app i mobilen.
Minsta debiteringsintervall för samtal är 60 sekunder och därefter per påbörjad minut. Samtal och sms till betalnummer, satellitdestinationer och andra specialnummer debiteras enligt den utländska operatörens taxa plus en administrativ avgift om 20 %.
Det kostar inget extra om du får ett sms eller mms när du befinner dig i ett annat land.
Om du har ett abonnemang med fast pris kostar det dig inget extra, varken för dig som ringer eller för den som tar emot ditt samtal. Du betalar för ett lokalt samtal inom Sverige och den person som befinner sig i ett annat EU/EES-land använder roaming för att ta emot ditt samtal.
Om du har ett abonnemang med rörligt pris kostar ditt samtal som ett vanligt lokalsamtal inom Sverige.