På Mitt Tele2 under Fakturor kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura.
Den 2:a december 2020 slutade vi sälja digitalboxen TiVo, istället har vi helt gått över till att erbjuda våra nya boxar Tv Hub eller Tv Hub Mini.
Från och med 18 april 2024 slutar TiVo-boxen att fungera och har du fortfarande TiVo-boxen kvar behöver den bytas ut. För att beställa byte av box kan du logga in på Mitt Tele2.
Ja, det går utmärkt att betala via e-faktura eller autogiro. Då sparar du 708 kr/år i faktureringsavgift.
E-faktura:
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
- Du kan även beställa e-faktura via Mitt Tele2
Autogiro:
- Beställ autogiro på webben och signera med BankID.
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.
Upp- eller nedgradering skiljer sig åt beroende på vilken tjänst du har. Läs mer på sidan Byt eller ändra abonnemang.
Om du vill nedgradera din tjänst kontaktar du kundservice på telefonnummer 90 222 så hjälper vi dig.
Om du köper en mobil, surfplatta eller ett tillbehör från oss så har du garanti på din hårdvara. Här kan du läsa mer om mobilgaranti.
Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manual för din tv- eller bredbandsutrustning.
Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.
Vill du få hjälp med installation av din utrustning hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.
Om Viaplay ingår i ditt tv-paket från Tele2 behöver du först registrera/aktivera Viaplay och ange Tele2 (tv-abonnemang) som leverantör. Sedan behöver du ladda ner Viaplay-appen och logga in med samma konto. Beskrivning hur du gör hittar du i guiden Kom-igång med Viaplay.
Öppna Viaplay-innehåll från Tele2 Play
När du har loggat in i Tele2 Play visas "Höjdpunkter från Viaplay" upp på hemskärmen.
För att spela Viaplay-innehåll från Tele2 Play kommer du först behöva aktivera Viaplay och eventuellt ladda ner Viaplay-appen. När det är klart länkas du vidare till Viaplay och innehållet spelas upp.
Vill du flytta ett telefonnummer från en annan operatör till Tele2 görs en nummerflytt, även kallad portering. Det innebär att ditt nummer flyttas till oss och samtidigt avslutas abonnemanget automatiskt hos din nuvarande operatör.
Våra obegränsade mobilabonnemang passar dig som vill slippa oroa dig över att surfen kan ta slut. Dessutom, genom att våra tre obegränsade abonnemang, kan du välja det som är viktigast för just dig – är det hastighet, antal gigabytes i utlandet eller att kunna kombinera mobil, smartwatch och streaming i ett och samma abonnemang?
Mobil Obegränsad Snabb – för dig som vill surfa obegränsat i hastigheter upp till 100 Mbit/s. 30 GB/mån ingår i EU/EES.
Mobil Obegränsad Snabbare – för dig som vill ha snabbare surf, upp till 250 Mbit/s, och även vill att samtal från Sverige till utlandet samt mobildata utanför EU/EES ska ingå. 40 GB/mån ingår i EU/EES + 40 GB/mån i 26 övriga länder.
Mobil Obegränsad Snabbast – för dig som vill ha det bästa och det snabbaste - surfa i hastigheter upp till 1000 Mbit/s! Utöver det som ingår i Mobil Obegränsad Snabbare ingår även abonnemang till din smartwatch och tv-kanaler som du kan streama via Tele2 Play. 50 GB/mån ingår i EU/EES + 50 GB/mån i 26 övriga länder.
Har du behov av extra data kan du enkelt köpa till mer. Läs mer om hur du köper mer mobildata.
Köper du ofta extra data kan det vara bättre att byta till ett abonnemang med större datamängd för att slippa extra kostnader. Du kan ändra ditt abonnemang via Mitt Tele2.
Hur du gör för att få ditt tillbehör kan se olika ut beroende på vilket tillbehör det gäller och vilken kampanj du har beställt.
På sidan Tillbehör på köpet hittar du information om:
• Hur du gör för att få ditt tillbehör
• När du måste registrera din enhet för att få ditt tillbehör
• Hur du gör om du inte fått ditt tillbehör
Driftinformationen visar om det pågår planerat underhåll eller om det finns en driftstörning där du befinner dig.
Om din tv-, bredbands- eller mobiltjänst inte fungerar kan du ta hjälp av våra felsökningsguider.
Vill du avsluta ett abonnemang eller en tjänst kontaktar du kundservice på 90 222. Det går även bra att mejla din uppsägning till tele2-info@tele2.com, vi besvarar ditt mejl inom cirka 3 till 5 vardagar.
Om du har någon av tjänsterna eller tillvalstjänsterna enligt listan nedan kan du säga upp dem via vårt formulär:
Tele2 och Com Hem har gått ihop och tillsammans heter vi Tele2. Det innebär att Com Hem som varumärke inte längre finns kvar. Alla som var kunder hos Com Hem är nu kunder hos Tele2. Om du behöver hjälp hittar du oss på tele2.se, Tele2-butikerna och hos Tele2s kundservice.
Vill du veta mer? Läs mer om sammanslagningen Com Hem och Tele2 här.
På Mitt Tele2 under Fakturor kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura.
Den 2:a december 2020 slutade vi sälja digitalboxen TiVo, istället har vi helt gått över till att erbjuda våra nya boxar Tv Hub eller Tv Hub Mini.
Från och med 18 april 2024 slutar TiVo-boxen att fungera och har du fortfarande TiVo-boxen kvar behöver den bytas ut. För att beställa byte av box kan du logga in på Mitt Tele2.
Ja, det går utmärkt att betala via e-faktura eller autogiro. Då sparar du 708 kr/år i faktureringsavgift.
E-faktura:
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
- Du kan även beställa e-faktura via Mitt Tele2
Autogiro:
- Beställ autogiro på webben och signera med BankID.
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.
Upp- eller nedgradering skiljer sig åt beroende på vilken tjänst du har. Läs mer på sidan Byt eller ändra abonnemang.
Om du vill nedgradera din tjänst kontaktar du kundservice på telefonnummer 90 222 så hjälper vi dig.
Om du köper en mobil, surfplatta eller ett tillbehör från oss så har du garanti på din hårdvara. Här kan du läsa mer om mobilgaranti.
Med all utrustning från Tele2 medföljer en instruktion för installation i förpackningen. Har du tappat bort denna kan du ladda ner manual för din tv- eller bredbandsutrustning.
Du kan även få personlig installationshjälp i vår installationsguide.
Vill du få hjälp med installation av din utrustning hemma hos dig kan du boka in tjänsten Tele2 Heminstallation. Vi samarbetar med företaget Hemfixarna.
Om Viaplay ingår i ditt tv-paket från Tele2 behöver du först registrera/aktivera Viaplay och ange Tele2 (tv-abonnemang) som leverantör. Sedan behöver du ladda ner Viaplay-appen och logga in med samma konto. Beskrivning hur du gör hittar du i guiden Kom-igång med Viaplay.
Öppna Viaplay-innehåll från Tele2 Play
När du har loggat in i Tele2 Play visas "Höjdpunkter från Viaplay" upp på hemskärmen.
För att spela Viaplay-innehåll från Tele2 Play kommer du först behöva aktivera Viaplay och eventuellt ladda ner Viaplay-appen. När det är klart länkas du vidare till Viaplay och innehållet spelas upp.
Vill du flytta ett telefonnummer från en annan operatör till Tele2 görs en nummerflytt, även kallad portering. Det innebär att ditt nummer flyttas till oss och samtidigt avslutas abonnemanget automatiskt hos din nuvarande operatör.
Våra obegränsade mobilabonnemang passar dig som vill slippa oroa dig över att surfen kan ta slut. Dessutom, genom att våra tre obegränsade abonnemang, kan du välja det som är viktigast för just dig – är det hastighet, antal gigabytes i utlandet eller att kunna kombinera mobil, smartwatch och streaming i ett och samma abonnemang?
Mobil Obegränsad Snabb – för dig som vill surfa obegränsat i hastigheter upp till 100 Mbit/s. 30 GB/mån ingår i EU/EES.
Mobil Obegränsad Snabbare – för dig som vill ha snabbare surf, upp till 250 Mbit/s, och även vill att samtal från Sverige till utlandet samt mobildata utanför EU/EES ska ingå. 40 GB/mån ingår i EU/EES + 40 GB/mån i 26 övriga länder.
Mobil Obegränsad Snabbast – för dig som vill ha det bästa och det snabbaste - surfa i hastigheter upp till 1000 Mbit/s! Utöver det som ingår i Mobil Obegränsad Snabbare ingår även abonnemang till din smartwatch och tv-kanaler som du kan streama via Tele2 Play. 50 GB/mån ingår i EU/EES + 50 GB/mån i 26 övriga länder.
Har du behov av extra data kan du enkelt köpa till mer. Läs mer om hur du köper mer mobildata.
Köper du ofta extra data kan det vara bättre att byta till ett abonnemang med större datamängd för att slippa extra kostnader. Du kan ändra ditt abonnemang via Mitt Tele2.
Hur du gör för att få ditt tillbehör kan se olika ut beroende på vilket tillbehör det gäller och vilken kampanj du har beställt.
På sidan Tillbehör på köpet hittar du information om:
• Hur du gör för att få ditt tillbehör
• När du måste registrera din enhet för att få ditt tillbehör
• Hur du gör om du inte fått ditt tillbehör
Driftinformationen visar om det pågår planerat underhåll eller om det finns en driftstörning där du befinner dig.
Om din tv-, bredbands- eller mobiltjänst inte fungerar kan du ta hjälp av våra felsökningsguider.
Vill du avsluta ett abonnemang eller en tjänst kontaktar du kundservice på 90 222. Det går även bra att mejla din uppsägning till tele2-info@tele2.com, vi besvarar ditt mejl inom cirka 3 till 5 vardagar.
Om du har någon av tjänsterna eller tillvalstjänsterna enligt listan nedan kan du säga upp dem via vårt formulär:
Tele2 och Com Hem har gått ihop och tillsammans heter vi Tele2. Det innebär att Com Hem som varumärke inte längre finns kvar. Alla som var kunder hos Com Hem är nu kunder hos Tele2. Om du behöver hjälp hittar du oss på tele2.se, Tele2-butikerna och hos Tele2s kundservice.
Vill du veta mer? Läs mer om sammanslagningen Com Hem och Tele2 här.