Prisjustering

Vi ser årligen över våra priser med hänsyn till den svenska marknaden och annat som påverkar kostnadsförändringar i samhället. Det gör vi för att kunna fortsätta investera i våra fasta och mobila nät, samtidigt som vi utvecklar tjänster och förbättrar vår service.

Prisjusteringen träder årligen i kraft från den 1 mars för abonnemang som startat före den 1 oktober föregående år och du som kund kommer alltid att få information om ditt pris blir justerat och vad eventuell förändring kommer att bli, i god tid innan justeringen träder i kraft. Har du abonnemang med bindningstid eller kampanjpris behåller du givetvis ditt utlovade pris under perioden.

Frågor och svar

För att kunna fortsätta investera i våra nätverk och produkter samtidigt som vi utvecklar tjänster och förbättrar vår service ser vi årligen över våra priser med hänsyn till den svenska marknaden och annat som påverkar kostnadsökningarna i samhället.

Vi anpassar årligen våra priser efter den svenska marknaden och annat som påverkar kostnadsökningarna i samhället.

Vi investerar kontinuerligt för att förbättra både nät och tjänster för en bättre kundupplevelse. Ett exempel på de investeringar som utförs är att vi bygger ut Sveriges bästa 5G nät, där vi under 2024 uppnått 90% befolkningstäckning och kommer under 2025 uppnå 99,9% befolkningstäckning.

Om ditt pris justeras får du information från Tele2 i god tid via mejl, sms eller brev innan justeringen i träder kraft.

För kunder med förtidsfakturering kommer det nya priset synas en månad innan prisjusteringen träder i kraft. För kunder med efterskottsfakturering kommer det nya priset synas en månad efter prisjusteringen trätt i kraft.

Prisjusteringar sker först efter bindningstidens slut.

Prisjusteringar sker först efter kampanjperiodens slut.

Har du en annan fråga?